Τι απάντησε το Υπουργείο Παιδείας στην ερώτηση :
“Γιατί τα όρια κοινωνικής αποστασιοποίησης διαφοροποιούνται για τα σχολεία; Όταν στα σουπερμάρκετ αντιστοιχεί ένα άτομο ανά 15 τμ, στα 30 τμ των αιθουσών των σχολείων αντιστοιχούν 2 άτομα. Στις δημόσιες υπηρεσίες-τράπεζες ισχύει το ένα άτομο ανά 8 με 10 τμ. Ακόμα και με αυτήν την αναλογία και με αίθουσες των 30 τμ χωρούν μέχρι 4 μαθητές ανά αίθουσα”
Όπως επισήμανε και ο κ. Τσιόδρας, υπάρχουν αντικειμενικά δεδομένα που δικαιολογούν την επαναλειτουργία των σχολείων, καθώς και τα διαφοροποιημένα όρια κοινωνικής αποστασιοποίησης για αυτά:
Οι λοιμώξεις παρατηρούνται με πολύ μικρότερη συχνότητα στα παιδιά.
Τα παιδιά εμφανίζουν στη συντριπτική πλειονότητά τους ηπιότερα συμπτώματα.
Το ποσοστό παιδιών με σοβαρή νόσο ήταν το λιγότερο από το 1%.
Τα παιδιά μολύνονται κυρίως εντός του οικογενειακού τους περιβάλλοντος, ενώ ο δευτερογενής δείκτης προσβολής είναι πολύ χαμηλότερος για τα παιδιά απ’ ότι για τους ενήλικες.
Μετάδοση από παιδί σε ενήλικα φαίνεται να είναι ασυνήθιστη.
Επιπλέον, η σύνθεση της σχολικής κοινότητας παραμένει σταθερή και δεν μπορεί να συγκριθεί με τον πληθυσμό του σούπερ μάρκετ ή των δημοσίων υπηρεσιών.
Δεν αυτενεργούμε, ακούμε και εμπιστευόμαστε τους ειδικούς.
Υπάρχουν παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο με λεωφορείο – θα υπάρχουν τα κατάλληλα μέτρα μέσα σε αυτά; Πριν τη λήψη μέτρων λόγω κορονοϊού, τα παιδιά ήταν στριμωγμένα.
Έχουν ήδη ληφθεί τα κατάλληλα μέτρα για τα ΜΜΜ για όλους τους συμπολίτες μας, συμπεριλαμβανομένων και των μαθητών, όπως πυκνότερα δρομολόγια, τήρηση αποστάσεων κλπ.