Νικηφόρος Κωνσταντίνου : Είναι άδικο να σου ασκείται κριτική όχι για όσα είπες αλλά για αυτά που δε μπόρεσες να πεις!!!

Το παρόν κείμενο είναι για τους λόγους που δέχτηκα κριτική όχι για όσα είπα αλλά για αυτά που δε μπόρεσα να πω εξαιτίας των συνεχών διακοπών και την επίθεση που δέχτηκα στην προσπάθεια υπεράσπισης του κλάδου και των συναδέλφων από δημοσιογράφο εκπομπής του καναλιού OPEN!
Γνωρίζουν όλοι, και αν όχι θα πρέπει να γνωρίζουν, ότι ο τηλεοπτικός χρόνος είναι ταχύτατος και δύσκολα διαχωρίσιμος ιδίως όταν δεν είσαι στο ίδιο στούντιο με τον δημοσιογράφο και κυρίως όταν δεν σου δίνεται ο απαραίτητος χρόνος για να απαντήσεις σε ερωτήσεις ή ακόμα και επιθέσεις. Οι συνεχείς ιδίως διακοπές από πλευράς δημοσιογράφου, που έχει όχι μόνο την ευχέρεια του τηλεοπτικού χρόνου αλλά και το δικαίωμα να διακόπτει και να οδηγεί τη συζήτηση εκεί που θέλει ο ίδιος, ιδίως όταν είσαι φιλοξενούμενός του εκτός στούντιο, δεν σε βοηθούν όχι μόνο να εκφραστείς όπως θέλεις και έχεις προετοιμαστεί αλλά διακόπτουν και τον ειρμό της σκέψης σου! Στην προσπάθεια να εκνευριστώ και να γίνει ένας διάλογος με συνεχείς αντεγκλήσεις και αλληλοκατηγορίες δεν αντέδρασα (επιθετικά όπως θα έπρεπε σύμφωνα με αυτούς που μου ασκούν κριτική) και προσπάθησα με ηρεμία να απαντήσω κάτι που δεν κατέστη δυνατό γι αυτό και αποφάσισα να γράψω αυτό το κείμενο για να εκφράσω όσα δεν μπόρεσα και ήθελα να πω σε αυτό το δημόσιο τηλεοπτικό διάλογο.
Όλες και όλοι οι συνάδελφοι γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια, από όλες τις θέσεις που έχω υπηρετήσει την Ομοσπονδία τις θέσεις και τις απόψεις μου αλλά και τις συνεχείς προσπάθειες μου για την καθημερινή ενημέρωση όλου του κλάδου σχετικά με όσα συμβαίνουν στην εκπαίδευση.
Με την επέλαση της πανδημίας του κορονοιού ένα από τα μέτρα περιορισμού της εξάπλωσής του ήταν και το κλείσιμο των σχολικών μονάδων. Μετά το κλείσιμο των σχολείων αποφασίστηκε να εφαρμοστεί για πρώτη φορά στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση και σε τέτοια κλίμακα (με περίπου 1 εκατομμύριο μαθητές και 160.000 εκπαιδευτικούς) για να μην χαθεί η επαφή των μαθητών με τη σχολική διαδικασία.
Δυσκολίες στην εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Για τις δυσκολίες εφαρμογής της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει αναφερθεί από την πρώτη στιγμή εκτενέστερα η Ομοσπονδία αλλά και όλες οι συνδικαλιστικές παρατάξεις των εκπαιδευτικών με δικές τους ανακοινώσεις, οι οποίες είναι ότι:
– όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες δεν διαθέτουν στα σπίτια τους τον απαραίτητο εξοπλισμό ή πρόσβαση στο διαδίκτυο για να παρακολουθήσουν οποιαδήποτε μορφή τηλεκπαίδευσης,
– οι ίδιοι περιορισμοί ισχύουν και για κάποιους εκπαιδευτικούς,
– πάρα πολλά σχολεία, δεν είναι επαρκώς εξοπλισμένα για τηλεκπαίδευση,
– η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα σε όλες τις ηλικίες, καθώς είναι παιδαγωγικά απρόσφορη για τους ανηλίκους (ιδίως του γυμνασίου),
– δεν έχει γίνει ποτέ (εκτός σε έναν ελάχιστο αριθμό εκπαιδευτικών που έκαναν επιμόρφωση Β επιπέδου) επιμόρφωση στη χρήση όλων των εργαλείων της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Άμεση αντίδραση και κινητοποίηση του συνόλου των συναδέλφων
Ήταν τόσο άμεση η αντίδραση των συναδέλφων που παρότι ξεκίνησε στις 16/3 (μόνο για 3 Νομούς, στις 17/3 για άλλους 16 νομούς, στις 19/3 για επιπλέον 20 νομούς και 23/3 για όλους τους υπόλοιπους νομούς και την Αθήνα & Θεσσαλονίκη), που ήδη από την Τρίτη 17/3, οι συνάδελφοί μας δημιούργησαν 1.996 ψηφιακές τάξεις και παρέδωσαν διαδικτυακά μαθήματα, ενώ από την Τετάρτη 18/3, ήδη είχαν πραγματοποιηθεί 4.198 μαθήματα!
21/3 στάλθηκαν οδηγίες από το Υπουργείο Παιδείας για εγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.) για Διευθυντές, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Μέχρι τις 23/3 παρόλα τα προβλήματα του Δικτύου κατόρθωσε να επανεκδώσει τους κωδικούς περίπου το 100% των συναδέλφων (παρότι δόθηκε παράταση μέχρι 30/3 για τους γονείς και τους μαθητές). Οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν άμεσα και υπεύθυνα παρότι είχαν να αντιμετωπίσουν την υπερφόρτωση του δικτύου που συνεχώς ήταν εκτός λειτουργίας!
Την αδυναμία του Δικτύου να ανταπεξέλθει στον μεγάλο όγκο επιβεβαίωσε η ίδια η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σε όλες τις συνεντεύξεις της όλο το προηγούμενο διάστημα. Παρόλες τις εξαγγελίες του υπουργείου για απρόσκοπτη διαδικασία η εξ αποστάσεως εκπαίδευση συνεχίζεται με μεγάλες τεχνικές αδυναμίες και δυσκολίες (τις περισσότερες ώρες της ημέρας το Π.Σ.Δ. είναι εκτός λειτουργίας αναγκάζοντας τους εκπαιδευτικούς να παραμένουν πάνω από τον υπολογιστή τους από 10 μέχρι 14 ώρες) με αποτέλεσμα να μην έχει εξασφαλιστεί η ενιαία εφαρμογή του μέτρου. Απαραίτητη προϋπόθεση για τις ίσες και ίδιες ευκαιρίες που θα πρέπει να προσφέρει η δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο.
Προτείνω το επόμενο χειροκρότημα στα μπαλκόνια να είναι για τους εκπαιδευτικούς, γονείς ή μαθητές που κατόρθωσαν να είναι στο Πανελλήνιο Δίκτυο για 5 συνεχόμενα λεπτά!
Δεν πρέπει να ξεχνά κανείς και κυρίως γονείς και κοινωνία ότι: « με βάση τα επιστημονικά και παιδαγωγικά δεδομένα, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία της τάξης και την επαφή των εκπαιδευτικών με τα παιδιά…». Και αυτό που θα πρέπει να θυμόμαστε όλοι είναι ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση που υπηρετούν όλοι οι συνάδελφοι με τον καλύτερο δυνατό τρόπο είναι για να διατηρήσουν οι μαθητές μας την επαφή με το σχολείο και τη μάθηση έως ότου ανοίξουν ξανά τα σχολεία.
Απάντηση σε κάποιες μειοψηφίες
Απάντηση στους 2,3 δημοσιογράφους που τελευταία ασκούν κακόβουλη κριτική στους εκπαιδευτικούς (δυστυχώς για αυτούς η πλειονότητα των συναδέλφων τους τονίζουν και υποστηρίζουν μέσα από τα άρθρα τους την μεγάλη αποστολή και το λειτούργημα που ασκούν οι εκπαιδευτικοί υπέρ των μαθητών και του δημόσιου σχολείου.) δίνουν:
– Η έκφραση των συγχαρητηρίων όλου του πολιτικού κόσμου, της Υπουργού & της Υφυπουργού Παιδείας αλλά και των εκπροσώπων παιδείας της αντιπολίτευσης (κ. Φίλης) και των άλλων πολιτικών κομμάτων (κ. Κεφαλίδου, κ. Ιωαννίδης, …) για τον σπουδαίο ρόλο των εκπαιδευτικών στην προσπάθεια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
– Οι χιλιάδες εργατοώρες που προσφέρουν οι συνάδελφοί μας για να στηρίξουν την εξ αποστάσεως εκπαίδευση όλες τις ώρες της ημέρας. Χαρακτηριστικά το Σάββατο 28 Μαρτίου 2020 στις 10:30 το βράδυ 15.000 και πλέον εκπαιδευτικοί δούλευαν διαδικτυακά. Ενώ τις πρώτες πρωινές ώρες της Κυριακής 29 Μαρτίου 2020 στις 01:18, οι συνδεδεμένοι εκπαιδευτικοί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο αριθμούσαν τους 8.221!
– Οι χιλιάδες διαδικτυακές τάξεις αλλά και τα χιλιάδες μαθήματα που έχουν «ανέβει» και ανεβαίνουν καθημερινά στις πλατφόρμες για την εξ αποστάσεως, είναι τώρα αλλά και για το μέλλον περιουσία του δημόσιου σχολείου και του μόχθου των συναδέλφων μας.
– Ακόμα και το υπάρχον ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό (Φωτόδεντρο, Αίσωπος, E-books) για το οποίο η Υπουργός ενημέρωσε τους Υπευθύνους Παιδείας των κομμάτων του Κοινοβουλίου είναι δουλειά των συναδέλφων μας που δημιούργησαν τα τελευταία χρόνια, η οποία αποτελεί και θα αποτελεί για το μέλλον σημαντική προστιθέμενη αξία για την εκπαιδευτική κοινότητα.
– Ο καθημερινός αγώνας των εκπαιδευτικών που μέσα στην πανδημία του κορονοιού είναι οι μόνοι δημόσιοι λειτουργοί (μετά τους γιατρούς, νοσηλευτές, και των σωμάτων ασφαλείας) οι οποίοι εργάζονται συνεχώς 10 με 14 ώρες μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή τους για να στηρίξουν και να υποστηρίξουν το οικοδόμημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η επιβράβευση της προσπάθειάς μας από τους μαθητές μας αλλά και την κοινωνία είναι αυτό που μας ικανοποιεί. Οι συνάδελφοί μας δεν περιμένουν το παραμικρό από κανέναν άλλον.
Αυτά είναι λοιπόν όσα ήθελα και δεν μπόρεσα να πω στην ολιγόλεπτη και άκρως προβληματική (εξαιτίας των συνεχώς διακοπών) τηλεοπτική μου παρουσία στην εκπομπή του κ. Χασαπόπουλου.
Υ.Γ. Έχω ζητήσει ήδη από το κανάλι να υπάρξει νέα πρόσκληση για συζήτηση για διευκρινίσεις αλλά και παρουσίαση όλων των ανωτέρω.
Ευχαριστώ

 

Είναι άδικο να σου ασκείται κριτική όχι για όσα είπες αλλά για αυτά που δε μπόρεσες να πεις!!!Το παρόν κείμενο είναι…

Δημοσιεύτηκε από Νικηφόρος Κωνσταντίνου στις Κυριακή, 29 Μαρτίου 2020

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *