A word cloud of social science related items

Κοινωνικές Επιστήμες: Η θέση τους σε Ευρώπη και Ελλάδα – Πόσο πίσω βρισκόμαστε

«Την στιγμή που στην Ευρώπη σε πολλές χώρες οι ειδικότητες κοινωνικών επιστημών είναι περιζήτητες σε θέσεις εργασίας, στην Ελλάδα καταργούμε τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών στα σχολεία»
Γιάννης Πατρώνης*

Ελλάδα και Ευρώπη. Όποιες συσχετίσεις κι αν τολμήσει να κάνει κανείς θα βγούμε στα περισσότερα δεύτεροι η έστω πολύ πίσω. Η Ελλάδα βρίσκεται δυστυχώς έτη φωτός πίσω σε πολλά επίπεδα και τομείς της κοινωνικής πολιτικής και οικονομικής ζωής έτσι και κοινωνιολογικά, στον τομέα των κοινωνικών επιστημών και της απορρόφησης πτυχιούχων σε ειδικότητες Κοινωνικών Επιστημών (Κοινωνιολόγοι και Ανθρωπολόγοι, Νομικοί, Πολιτικοί Επιστήμονες)Δυστυχώς όποια πρόοδος στην ανάπτυξη και αξιοποίηση των κοινωνικών επιστημών και των αποφοίτων των αντίστοιχων σχολών στην Ελλάδα είναι ανύπαρκτη και με πρόσφατες αποφάσεις του ίδιου του κράτους κατευθυνόμαστε προς τα πίσω αντί να κάνουμε βήματα προς τα μπρός όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Την στιγμή που στην Ευρώπη σε πολλές χώρες οι ειδικότητες κοινωνικών επιστημών (Κοινωνιολόγοι, Ανθρωπολόγοι, Νομικοί) είναι περιζήτητες σε θέσεις εργασίας στον τομέα της υγείας ως σύμβουλοι η σε επιτροπές, είτε στον τομέα της σωματικής είτε της ψυχικής υγείας, σε θέσεις εργασίας στις φυλακές και σε δομές τις αστυνομίας για την αντιμετώπιση επίκαιρων φαινομένων και προβλημάτων όπως κακοποίηση παιδιών και όχι μόνο, βία και κατάχρηση της, ενδοοικογενειακή βία αλλά και η κυκλοφοριακή αγωγή και η οδική ασφάλεια, σε θέσεις που αφορούν τον αστικό σχεδιασμό για να γίνουν πιο ισορροπημένες και ανεπτυγμένες κοινωνικά, οικολογικά και ανθρωπιστικά οι πόλεις μας, σε θέσεις εργασίας σε Δήμους για στελέχωση υπηρεσιών πρόνοιας, και κοινωνικής στήριξης διαφόρων ευάλωτων ομάδων (γυναίκες, παιδιά, ΑΜΕΑ, ψυχικά νοσούντες), σε δομές στην εκπαίδευση ως καθηγητές αλλά και ως Κοινωνιολόγοι σύμβουλοι, και σε πολλούς άλλους τομείς του ευρύτερου δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, στην Ελλάδα καταργούμε τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών στα σχολεία μας (Κοινωνιολογία ΄Γ Λυκείου, Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία ΄Β Λυκείου, Βασικές αρχές κοινωνικών επιστημών ΄Β Λυκείου και μείωση ωρών σε 2 από 3 στην Πολιτική Παιδεία ΄Α Λυκείου) εξοβελίζοντας του κοινωνικούς επιστήμονες από τα σχολεία, εξαφανίζοντας την ελπίδα να χτίσουμε μια νέα γενιά πιο δημοκρατική και κοινωνικά ισορροπημένη, ψυχικά δυνατή και ώριμη, με κριτική σκέψη, πολίτες ενεργούς και υπεύθυνους.

Χαρακτηριστικό της χρησιμότητας των ειδικοτήτων αυτών είναι η δήλωση του καθηγητή αιματολογίας πρόσφατα στην τηλεόραση ο οποίος αναφορικά με την επιτροπή των εμπειρογνωμόνων του υπουργείου Υγείας, (για την πανδημία του κορονοϊού) κ. Γεροτζιάφας προτείνει την ανασύστασή της και τον εμπλουτισμό της με περισσότερες ειδικότητες, όπως συμβαίνει στη Γαλλία. Λέει χαρακτηριστικά: Η επιτροπή εδώ περιλαμβάνει ανθρωπολόγους, ψυχολόγους και κοινωνιολόγους, εκτός από λοιμωξιολόγους και επιδημιολόγους. Η πανδημία είναι πολλά πράγματα μαζί και, για να την αντιμετωπίσεις, χρειάζεται συναίνεση των πολιτών. Δεν μπορείς να τους έχεις απέναντι και να τους κυνηγάς διαρκώς», καταλήγει.

*Κοινωνιολόγος

alfavita.gr

Διαβάστε επίσης...

Το Belem μεταφέρει την Ολυμπιακή Φλόγα και περνάει από την Γέφυρα Ρίου -Αντιρρίου (video)

TweetΜε το εντυπωσιακό τρικάταρτο ιστιοφόρο Belem, ξεκίνησε η Ολυμπιακή Φλόγα το ταξίδι της, με προορισμό …

e-Καταναλωτής: Σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα

TweetΗ αναβαθμισμένη νέα πλατφόρμα e-Καταναλωτής είναι από σήμερα διαθέσιμη σε όλους τους καταναλωτές, χρήστες του …

Τι είναι η “θεωρία των 9 λεπτών” που βοηθάει τις μητέρες να μην έχουν τύψεις στην καθημερινότητά τους

TweetΗ ποιότητα υπερτερεί της ποσότητας και στο μεγάλωμα των παιδιών, σύμφωνα με τη θεωρία των …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *