Ι.Φωτήλας : “Καταστρατήγηση της νομοθεσίας κατά το νέο ορισμό ΔΣ στο ΔΙΟΦΑΝΤΟ”

Στην καταστρατήγηση της νομοθεσίας κατά το νέο ορισμό ΔΣ στο ΔΙΟΦΑΝΤΟ αναφέρονται με ερώτησή του προς τον Υπουργό Παιδείας οι ανεξάρτητοι βουλευτές Ιάσονας Φωτήλας – Αχαΐας, Χάρης Θεοχάρης – Β’ Αθήνας και Κατερίνα Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία στη σύνθεση ένα μέλος είναι ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας δηλαδή της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και όχι της Γενικής Διεύθυνσης Σπουδών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο εκπαιδευτικός που πρέπει να συμμετέχει στο ΔΣ πρέπει να είναι αυξημένων προσόντων και όχι με ένα βασικό πτυχίο. Τα 4 από τα μέλη του ΔΣ πρέπει να είναι εν ενεργεία καθηγητές Πανεπιστημίου και όχι χαμηλότερης βαθμίδας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης. Πρέπει ένα από τα μέλη του ΔΣ πρέπει να είναι επιστήμονας με επαγγελματική εμπειρία σε θέματα έκδοσης βιβλίων. Για το λόγο αυτό ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός γιατί δεν τηρήθηκε η ισχύουσα νομοθεσία, ποια ήταν (αν υπήρξε!) η εισήγηση του Προέδρου του Ι.ΤΥ.Ε. ως όφειλε και πώς δικαιολογούνται οι αναντιστοιχίες με τη νομοθεσία.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης με ΑΚΕ:

Προς τον  Υπουργό Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων

Θέμα: Καταστρατήγηση της νομοθεσίας κατά το νέο ορισμό ΔΣ στο ΔΙΟΦΑΝΤΟ

Πρόσφατα δημοσιεύτηκε η απόφαση του Υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου για τον ορισμό νέου ΔΣ του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος». Σύμφωνα με τις παρ. 2-5 του άρθρου 25 του Ν. 3966/2011 (ΦΕΚ 118/24.05.2011) ορίζεται ο τρόπος και τα προσόντα για την επιλογή των μελών του ΔΣ ως ακολούθως: «2. Ο Πρόεδρος του Ι.Τ.Υ.Ε. επιλέγεται από τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ύστερα από προκήρυξη, η οποία δημοσιεύεται σε δύο ημερήσιες εφημερίδες της Αθήνας, μία της Θεσσαλονίκης και μία της Πάτρας. Υποψήφιοι μπορεί να είναι Έλληνες ή υπήκοοι χωρών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επιστήμονες της Πληροφορικής, οι οποίοι έχουν υψηλού επιπέδου πολυετή ερευνητική, εκπαιδευτική και διοικητική εμπειρία. Η εκπαιδευτική και ερευνητική εμπειρία πρέπει να είναι σε θέση καθηγητή Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. Η επιλογή γίνεται ύστερα από εισήγηση πενταμελούς επιτροπής, η οποία συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και αποτελείται από δύο Πρυτάνεις Πανεπιστημίων και τρεις Έλληνες επιστήμονες της Πληροφορικής, κατοίκους της ημεδαπής ή της αλλοδαπής.

3. Στο Διοικητικό Συμβούλιου μετέχουν ως μέλη: α) Ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, στην οποία υπάγεται η οργανική μονάδα με αρμοδιότητες σε θέματα Τ.Π.Ε., β) Ένας εκπρόσωπος του Υπουργείου, γ) Τέσσερις εν ενεργεία καθηγητές Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, κατά προτίμηση Τμημάτων Πληροφορικής ή Τομέων Πληροφορικής συναφών Τμημάτων ή εκπαιδευτικοί Πληροφορικής αυξημένων προσόντων. Ένα από τα μέλη της περίπτωσης αυτής μπορεί να είναι προϊστάμενος Υπηρεσιακής Μονάδας του Ι.Τ.Υ.Ε., δ) Ένας εν ενεργεία καθηγητής Πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής, κατά προτίμηση τμημάτων επιστημών της εκπαίδευσης (αγωγής) ή εκπαιδευτικής πολιτικής, ε) Ένας επιστήμονας με επαγγελματική εμπειρία σε θέματα έκδοσης βιβλίων.

4. Για τον ορισμό των μελών των περιπτώσεων γ’ έως και ε’ της προηγούμενης παραγράφου, ο Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων μπορεί να λαμβάνει υπόψη εισήγηση του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Ι.Τ.Υ.Ε., η οποία περιλαμβάνει δώδεκα τουλάχιστον υποψήφια μέλη.

5. Με την απόφαση συγκρότησης του Διοικητικού Συμβουλίου δύο από τα μέλη του ορίζονται ως Αντιπρόεδροι.»

Παρόλα αυτά η νέα σύσταση του ΔΣ του ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ αποδεικνύει ότι δεν τηρήθηκε ο ανωτέρω νόμος αφού:

Α. Η αρμόδια για θέματα Τεχνολογίας Πληροφορίας & Επικοινωνιών (ΤΠΕ) Γενική Διεύθυνση είναι η Γενική Διεύθυνση Στρατηγικού Σχεδιασμού, Προγραμματισμού και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης που έχει αρμοδιότητα το συντονισμό και λειτουργία σε όλα τα θέματα ΤΠΕ του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων και όχι η Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που μέσω της δημιουργίας Αυτοτελούς Τμήματος Υποστήριξης Νέων Τεχνολογιών & Καινοτομίας με αντικείμενο κυρίως τη χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία έβαλε άλλον εκπρόσωπο στο ΔΣ.

Β. Ο εκπαιδευτικός που πρέπει να συμμετέχει στο ΔΣ πρέπει να είναι αυξημένων προσόντων για παράδειγμα μεταπτυχιακές σπουδές, συγγραφικό έργο κ.α. και να μην είναι απλά γνώστης Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών (ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.).

Γ. Τα 4 από τα μέλη του ΔΣ πρέπει να είναι εν ενεργεία καθηγητές Πανεπιστημίου και όχι χαμηλότερης βαθμίδας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης.

Δ. Ένα από τα μέλη του ΔΣ πρέπει να είναι επιστήμονας με επαγγελματική εμπειρία σε θέματα έκδοσης βιβλίων.

Επειδή για άλλη μια φορά ερμηνεύεται ο νόμος σύμφωνα με μικροκομματικά συμφέροντα Επειδή η ελληνική κοινωνία επικροτεί την αξιοκρατία και όχι τη ρουσφετολογία

Ερωτάται  ο αρμόδιος Υπουργός: 

  1. Γιατί δεν τηρήθηκε ο Νόμος 3966/2011 στο γράμμα και στο πνεύμα του;
  2. Υπάρχει επίσημη πρωτοκολλημένη εισήγηση του Προέδρου του Ι.ΤΥ.Ε., η οποία περιλαμβάνει δώδεκα τουλάχιστον υποψήφια μέλη όπως ορίζει η παρ. 4 του άρθρου 25 του Νόμου 3966/2011; Παρακαλείστε όπως διατεθεί.
  3. Ποια είναι τα αυξημένα προσόντα του εκπαιδευτικού που ορίσατε εκτός φυσικά του βασικού πτυχίου;
  4. Ποιο μέλος του ΔΣ είναι ο επιστήμονας με επαγγελματική εμπειρία σε θέματα έκδοσης βιβλίων που επιβάλλει ο Νόμος 3966/2011; Πώς αποδεικνύεται αυτή η επαγγελματική του εμπειρία;
  5. Με ποιο σκεπτικό ορίστηκε ως Α’ Αντιπρόεδρος συνταξιούχος καθηγητής του Μαθηματικού και δεν ορίστηκε ο καθ’ ύλην αρμόδιος Πρόεδρος του Τμήματος Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής που είναι απλό μέλος;
  6. Γιατί ορίστηκε ως μέλος Επίκουρος από τα ΤΕΙ και όχι καθηγητής Πανεπιστημίου όπως ο Νόμος 3966/2011 ορίζει;
  7. Με ποιο σκεπτικό ορίστηκε ως Διευθυντής του Οργανισμού του Δημοσίου συνταξιούχος καθηγητής Πανεπιστημίου;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Ιάσονας Φωτήλας- Αχαΐας 

Θεοχάρης (Χάρης) Θεοχάρης – Β’ Αθήνας

Αικατερίνη Μάρκου – Β’ Θεσσαλονίκης

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *