Εκπαιδευτικοί πηγαίνουν έως και σε έξι σχολεία και σε διαφορετικούς Δήμους – Φυσικά με δικά τους έξοδα

Μία από τις συνέπειες της έλλειψης εκπαιδευτικών από τα σχολεία, της δραματικής αύξησης του αριθμού μαθητών στα τμήματα, της αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών και της απαράδεκτης ανάμιξης ειδικοτήτων είναι και η εξαιρετικά εκτεταμένη διάδοση του φαινομένου εκπαιδευτικοί να μετακινούνται σε δυο, τρία μέχρι και έξι σχολεία.

Αυτό το φαινόμενο, πέρα από την απαράδεκτη από παιδαγωγική άποψη αναστάτωση στους μαθητές και στο εκπαιδευτικό περιβάλλον όλων των σχολείων, οδηγεί σε κατάφορη παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Πολλοί από αυτούς μετακινούνται μέσα στην ίδια μέρα σε 2 και 3 σχολεία που μπορεί αν απέχουν και αρκετά χιλιόμετρα μεταξύ τους ή είναι τοποθετημένοι σε διαφορετικούς δήμους κι αναγκάζονται να μετακινούνται με 2 ή 3 συγκοινωνίες και φυσικά με δικά τους έξοδα. Για να μην αναφέρουμε την κόπωση που προκαλεί μια τέτοια διαδικασία!

Οι συνάδελφοι αυτοί, λόγω ακριβώς του βεβαρημένου προγράμματος τους απαλλάσσονταν από εφημερίες και εξωδιδακτικές εργασίες, ανάλογα με το πλήθος και την απόσταση των μετακινήσεων τους, σε μια προσπάθεια να εξισορροπηθεί η κόπωση και ο χρόνος από τις μετακινήσεις τους.

Επειδή όμως το ζήτημα έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, ελάχιστοι είναι οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ένα μόνο σχολείο, ούτε οι εφημερίες, ούτε οι εξωδιδακτικές εργασίες μπορούν να εκπληρωθούν από όσους είναι σε ένα ή το πολύ δυο σχολεία.

Η κατάσταση αυτή αντιμετωπίζεται σε πολλές περιπτώσεις με ανάθεση και εφημεριών και εξωδιδακτικών εργασιών και σε συναδέλφους που μετακινούνται. Αυτό μάλιστα γίνεται με έναν τελείως άναρχο τρόπο και φέρνοντας πολλές φορές σε αντιπαράθεση τους εκπαιδευτικούς μεταξύ τους.

Απευθυνόμαστε πρώτα στους συναδέλφους, τονίζοντας ότι όσο αυτή η πολιτική της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων, της έλλειψης μόνιμου προσωπικού και της αύξησης του μεγέθους των τμημάτων συνεχίζεται η κατάσταση αυτή θα επεκταθεί.

Είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός κλίματος αλληλεγγύης και συνεννόησης μεταξύ μας!

Καλούμε τους διευθυντές των σχολείων να καταδείξουν το πρόβλημα προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το Υπ. Παιδείας και να μην προσπαθούν να το καλύψουν φορτώνοντας τους συναδέλφους, άλλοτε επικαλούμενοι το φιλότιμό τους, αλλά σε πολλές περιπτώσεις και με έμμεσες ή άμεσες απειλές.

Ζητάμε από τις Διευθύνσεις Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης να ενημερώσουν τα σχολεία και την ΕΛΜΕ για το νομικό πλαίσιο, ώστε τουλάχιστον να υπάρχει ίση μεταχείριση και γνώση των δικαιωμάτων κι υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών.

Για την Α ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η Πρόεδρος                         Ο Γραμματέας

Δέσποινα Δάσιου               Δημήτρης Καραμανλής

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *