Μαθητές χωρίς γεύματα και εκπαιδευτικοί χωρίς μέσα

Μετά την απαγόρευση λειτουργίας των σχολείων και εξαιτίας της λήψης των μέτρων για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του κορονοϊού, αρκετοί γονείς που έχουν σταματήσει από τις δουλειές τους, δεν πληρώνονται, δεν έχουν καμία άλλη στήριξη από το κράτος και δυσκολεύονται ακόμη περισσότερο να ανταποκριθούν στις καθημερινές ανάγκες των παιδιών τους.

Γράφει ο Αθανάσιος Κατσίμπελης

Το πρόγραμμα των Σχολικών Γευμάτων που εφαρμόζεται σε πολλά σχολεία  ήταν ένα σημαντικό στήριγμα κυρίως για τους μαθητές των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Να σημειωθεί πως τα γεύματα αυτά έχουν πληρωθεί και δεν διατίθενται πλέον στους δικαιούχους.

Πιθανά κάποιοι αγνοούν πως υπάρχουν μαθητές που δεν διαθέτουν ούτε ηλεκτρικό ρεύμα στα σπίτια τους και είναι αποκλεισμένοι στη σημερινή συγκυρία από κάθε εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία.

Όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες και τις κοινωνικές δομές των Δήμων μπορούν να ενεργοποιηθούν σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας ώστε οι μαθητές  και οι οικογένειες που έχουν άμεσα ανάγκη να προμηθεύονται τουλάχιστον το καθημερινό τους γεύμα, τηρώντας τα απαραίτητα μέτρα προστασίας και για τους εργαζόμενους των υπηρεσιών και των δομών αλλά και για τους μαθητές και τους γονείς τους.

Οι έκτακτες συνθήκες που βιώνουμε έχουν καταδείξει πως το ελληνικό σχολείο διαθέτει μόνο υψηλού επιπέδου εκπαιδευτικούς οι οποίοι χωρίς τον απαραίτητο εξοπλισμό προσπαθούν να οργανώσουν ένα σύστημα τηλεκπαίδευσης και να βρεθούν με κάθε μέσο δίπλα στους μαθητές τους.Προσπαθούν όλοι με ίδια μέσα (με τους δικούς τους υπολογιστές, με τις δικές τους συνδέσεις στο διαδίκτυο, με τα δικά τους κινητά και σταθερά τηλέφωνα) αφενός να εκτελέσουν τις εντολές που έλαβαν από την πολιτική ηγεσία για να μπουν στις πλατφόρμες της ασύγχρονης εκπαίδευσης και αφετέρου να βρεθούν κοντά στους μαθητές και τις οικογένειες τους.

Όπως δήλωσε και η Υφυπουργός Παιδείας κα.Σοφία Ζαχαράκη, «ήδη, οι περισσότεροι μαθητές της χώρας μας συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω διαδικτύου».

Η κ. Ζαχαράκη ευχαρίστησε τους εκπαιδευτικούς για τη συνεργασία σε αυτή την «εθνική προσπάθεια», όπως τη χαρακτήρισε καθώς «μέσα σε πρωτόγνωρες συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί στέκονται στο ύψος των περιστάσεων και αξιοποιούν επιτυχημένα ψηφιακά εργαλεία για τη μάθηση και τη δικτύωση της σχολικής κοινότητας, όπως η εκπαιδευτική πλατφόρμα e-me αλλά και e-class.

Η κοινωνία και το Υπουργείο Παιδείας κακώς θεωρούν δεδομένο πως οι εκπαιδευτικοί διαθέτουν τον απαιτούμενο εξοπλισμό στα σπίτια τους για να ανταποκριθούν στις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.

Για το σκοπό αυτό οι παρακάτω προτάσεις θα μπορούσαν να δώσουν άμεσες λύσεις :

1.Να δοθεί η δυνατότητα στις σχολικές επιτροπές να αγοράζουν εξοπλισμό (λαπτοπ, τάμπλετ) για εκπαιδευτικούς και μαθητές χωρίς ΦΠΑ

2.Να απαλλαγούν από το  ΦΠΑ για αγορά εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης όλοι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές.

3. Να εξασφαλιστούν από τους προμηθευτές ειδικές εκπτώσεις και άτοκες δόσεις για αγορά του εξοπλισμού.

4.Να εξασφαλιστoύν από τους παρόχους του διαδικτύου εκπτώσεις σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για συνδέσεις και δωρεάν αναβαθμίσεις ταχυτήτων.

 

Μαθητές χωρίς γεύματα και εκπαιδευτικοί χωρίς μέσα

Διαβάστε επίσης...

Οι χώρες της G7 συμφώνησαν σε μείωση παραγωγής του πλαστικού

Tweet“Η G7 αναγνωρίζει για πρώτη φορά ότι το επίπεδο της μόλυνσης από το πλαστικό είναι …

Μητέρα καταγγέλει νηπιαγωγό πως της κούρεψε το παιδί επειδή δεν της άρεσε το μαλλί του

TweetΈνα απίστευτο περιστατικό καταγγέλλει μητέρα παιδιού που φοιτά σε νηπιαγωγείο σε χωριό έξω από τη …

Μονιμοποιήθηκαν οι πρώτοι νεοδιόριστοι μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησής τους

TweetΟι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ανακοινώνουν τις πρώτες μονιμοποιήσεις των νεοδιόριστων που έχουν ολοκληρώσει την αξιολόγησή τους. …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *