Έτσι θα γίνει η εξ αποστάσεως στην Πρωτοβάθμια – Η εγκύκλιος

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, ανταποκρινόμενο στις εξελίξεις και στην αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών για την ανάσχεση της μετάδοσης του κορωνοϊού, ενεργοποιεί ψηφιακά εργαλεία που θα επιτρέψουν την εξ αποστάσεως διδασκαλία και επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί μας την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας – χωρίς να αποσκοπεί στο να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, ούτε να καλύψει τη διδακτέα ύλη. Ξεκινάμε ένα μεγάλο εγχείρημα, για την επιτυχία του οποίου είναι καίρια η συμβολή όλων των παραγόντων της εκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο της αυτονομίας και της μεγαλύτερης ευελιξίας των σχολικών μονάδων, οι Διευθυντές των σχολείων διαμορφώνουν το πρόγραμμα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Η διαδικασία θα υλοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό είτε μεσύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά:

  •   Σύγχρονη (τηλεκπαίδευση) είναι η απευθείας διδασκαλία και μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας, σε μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές που παρακολουθούν ζωντανά μέσω υπολογιστή, κινητού ή tablet. Στην πλατφόρμα μπορεί κανείς να συνδεθεί και διαδικτυακά και τηλεφωνικά.
  •   Ασύγχρονη είναι η διδασκαλία κατά την οποία ο/η μαθητής/τρια συνεργάζεται με τον εκπαιδευτικό σε διαφορετικό χρόνο από τη διαδικασία παράδοσης του μαθήματος ή δημιουργίας υλικού από τον εκπαιδευτικό, έχοντας πρόσβαση σε μαθησιακό υλικό και χρονοδιάγραμμα μελέτης μέσω διαδικτύου (σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες ή πλατφόρμες που παρέχει το Υπουργείο).Το Υπουργείο θα συνεχίσει να διερευνά και άλλες μεθόδους και εργαλεία εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για τη βέλτιστη παροχή εξ αποστάσεως διδασκαλίας στους μαθητές. Η επιλογή των εκάστοτε μεθόδων και εργαλείων γίνεται με γνώμονα ιδίως τις ποιοτικές και τεχνικές προδιαγραφές τους, και ειδικότερα την ασφάλεια, την τεχνική δυνατότητα ταυτόχρονης εξυπηρέτησης του μέγιστου αριθμού χρηστών και το φιλικό περιβάλλον εγκατάστασης και χρήσης, καθώς και την εμπειρία από την επιτυχή εφαρμογή τους – για ανάλογο σκοπό και σε αντίστοιχη κλίμακα – σε άλλες χώρες.

    ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

    Αναφορικά με τηνασύγχρονη εκπαίδευση, οι υφιστάμενες ψηφιακές δομές του Υπουργείου, όπως τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (Ε-Books), το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο) και τα Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα «Αίσωπος») είναι ήδη οργανωμένες ανά βαθμίδα (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ), μάθημα και ενότητες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μαθητές και εκπαιδευτικούς.

    Οι εκπαιδευτικοί μπορούν επίσης να δημιουργήσουν ψηφιακές τάξεις (π.χ. e-class ή e-me) για την ασύγχρονη ανταλλαγή εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων και οδηγιών προγράμματος διδασκαλίας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν όλοι οι μαθητές και εκπαιδευτικοί κωδικούς Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (οδηγίες στη σελίδα 9).

    Α) E-books: Οδηγίες χρήσης

     Εισέρχεστε στον ιστότοπο https://dschool.edu.gr/

    page2image21322112 page2image21328064 page2image21324608 page2image21329984 page2image21318656page2image27506288 page2image10891856 page2image10890288

    •   Κάνετε κλικ στα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία.
    •   Κάνετε κλικ στην τάξη σας, ή το αντικείμενο που θέλετε να αναζητήσετε.
    •   Κάνετε κλικ σε ένα βιβλίο και ανοίγει σε νέα σελίδα.
    •   Πάνω δεξιά υπάρχει η λίστα με τα περιεχόμενα, σε drop down μενού, το οποίο σας δείχνει τις διαθέσιμες ενότητες.Για τα βιβλία με ενσωματωμένους συνδέσμους html Αφού επιλέξετε το κεφάλαιο, εμφανίζεται το κείμενο με εικονίδια (π.χ. τα παραπάνω) ή ενσωματωμένους συνδέσμους, πάνω στους οποίους μπορείτε να

    page2image21330752 page2image27507744 page2image27498592 page2image27502336 page2image27518512

     

    πατήσετε προκειμένου να μεταβείτε σε επιπρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό (ασκήσεις, προσομοιώσεις, πολλαπλές πηγές).

    Β) Φωτόδεντρο: Οδηγίες χρήσης

     Εισέρχεστε στον ιστότοπο https://dschool.edu.gr/

    page3image21277376 page3image21276032 page3image27554400 page3image11028336 page3image11028784

    •   Κάνετε κλικ Φωτόδεντρο (aggregator).
    •   Το διαδραστικό υλικό του συσσωρευτή είναι οργανωμένο σε θεματικές περιοχές.
    •   Επιλέγετε την θεματική περιοχή που σας ενδιαφέρει και εμφανίζεται όλο το διαθέσιμο υλικό ή πληκτρολογείτε λέξεις κλειδιά από την μπάρα αναζήτησης.
    •   Επιλογή εκπαιδευτικής βαθμίδας: Αναζητάτε το διαδραστικό υλικό ανάλογα τα με φίλτρα που σας ενδιαφέρουν (από τις επιλογές που βρίσκονται στα αριστερά της σελίδας), ή αναζητώντας με λέξεις κλειδιά στη μπάρα αναζήτησης στο πάνω μέρος της σελίδας.
    •   Μόλις βρείτε το υλικό που σας ενδιαφέρει, πατάτε επάνω στον τίτλο και μεταβαίνετε σε νέα σελίδα.
    •   Πατάτε πάνω στο εικονίδιο και ξεκινάει η δραστηριότητα (βίντεο, προσομοίωση, οπτικοποίηση, πείραμα, άσκηση, εκπαιδευτικό παιχνίδι, κλπ.).

    ) Αίσωπος: Οδηγίες χρήσης εκπαιδευτικού για υπάρχοντα εκπαιδευτικά σενάρια

     Εισέρχεστε στον ιστότοπο http://aesop.iep.edu.gr/

    page4image21055744 page4image21063232 page4image27563712 page4image10956832 page4image10959296

    •   Πατάτε στο εικονίδιο «ΨΗΦΙΑΚΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ».
    •   Επιλογή μαθήματος και βαθμίδας: Αναζητείτε το σενάριο που σας ενδιαφέρει, χρησιμοποιώντας τα φίλτρα που φαίνονται στην αριστερή πλευρά της σελίδας, ή κάνοντας αναζήτηση με λέξεις κλειδιά στην μπάρα αναζήτησης που βρίσκεται στην κορυφή της σελίδας.
    •   Επιλέγετε το σενάριο που σας ενδιαφέρει (π.χ. το πρώτο «Ας φτιάξουμε μια ιστορία ωραία με τον Αίσωπο παρέα»).

    page4image27567456 page4image10946528 page4image10945408

     

     Οδηγείστε στην γενική περιγραφή του σεναρίου, απ’ όπου μπορείτε να μεταβείτε στις φάσεις/κεφάλαια του σεναρίου επιλέγοντάς από την κορυφή της σελίδας (βλ. την εικόνα παρακάτω).

    page5image27391392 page5image10594704 page5image20983808

     Κάνετε κλικ στην πρώτη φάση και ακολουθήστε τα στάδια του σεναρίου, ζητώντας στους μαθητές σας να ολοκληρώσουν τις προτεινόμενες δράσεις.

    Δ) Εγγραφή στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ)

    Χρήση λογαριασμού ΠΣΔ για τη δημιουργία ψηφιακών τάξεων:
    Για την ασύγχρονη διδασκαλία, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακές τάξεις, ώστε να προγραμματίζουν το μάθημά τους, να αποστέλλουν εκπαιδευτικό υλικό και ασκήσεις, να αναρτούν εργασίες κτλ.
    Οι μαθητές αντίστοιχα θα μπορούν έτσι να έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στις ψηφιακές τάξεις του ΠΣΔ (π.χ. e-class, e-me).

    Οδηγίες εγγραφής:

    •   Εκπαιδευτικοί: https://register.sch.gr/teachers/
    •   Μαθητές: https://register.sch.gr/students/o Ο μαθητής θα δίνει στη φόρμα εγγραφής τα στοιχεία του, όπως αυτά αναγράφονται σε έλεγχο προόδου τριμήνου.o Σε περίπτωση που δεν γνωρίζει τον Αριθμό Μητρώου, μπορεί να τον αφήσει κενό.

      Ψηφιακές τάξεις:

     e-class του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (https://www.sch.gr/)

    page6image27269424 page6image10819824 page6image10826096 page6image21218240 page6image10825424

     e-me του Ψηφιακού Σχολείου (https://dschool.edu.gr/)

    page6image21279104 page6image27505456 page6image10885024 page6image10893424

     

    Ε) Ενδεικτικός κατάλογος διαθέσιμων ψηφιακών εκπαιδευτικών εργαλείων Τίτλος Σύντομη Περιγραφή URL

    page7image21026432 page7image21025664 page7image21036032page7image21034304

    Ψηφιακό Σχολείο(dschool)

    page7image21355264 page7image21353920

    Η κεντρική σελίδα για το ψηφιακό εκπαιδευτικό περιεχόμενο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    https://dschool.edu.gr/

    page7image21199680

    Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία (E- books)

    page7image21186624 page7image21193152page7image21188160

    Όλα τα σχολικά βιβλία σε ψηφιακή μορφή.

    http://ebooks.edu.gr/new/

    page7image21261184

    Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό (Φωτόδεντρο)

    page7image21259648 page7image21263296page7image21259840

    Κεντρική πύλη για αναζήτηση ποικίλου ψηφιακού υλικού σε εκπαιδευτικά αποθετήρια, μουσεία, εκπαιδευτικές πύλες του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, ή άλλων φορέων.

    http://photodentro.edu.gr/aggregator/

    page7image21250240

    Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής

    page7image21253312 page7image21260224 page7image21262336

    Ο επιστημονικός φορέας που υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

    http://iep.edu.gr/

    page7image21258688

    Ψηφιακά Διδακτικά Σενάρια (Πλατφόρμα ΑΙΣΩΠΟΣ)

    page7image21260032 page7image21251968page7image21261376 page7image21264256

    Ολοκληρωμένο εργαλείο σχεδίασης ψηφιακών διδακτικών σεναρίων.

    http://aesop.iep.edu.gr/

    page7image21253120

    Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

    page7image21255616 page7image21255808

    Είναι το εθνικό δίκτυο και ο πάροχος υπηρεσιών διαδικτύου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων που διασυνδέει 16.071 μονάδες. Παράλληλα παρέχει υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης, επικοινωνίας και συνεργασίας.

    page7image21254464

    Προσβάσιμο

    page7image21261760

    Πλατφόρμα για μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, όπως προβλήματα όρασης, ακοής, κινητικά, διαταραχή αυτιστικού φάσματος, κ.α. που μπορεί να αξιοποιηθεί

    http://prosvasimo.iep.edu.gr/el/

    page7image21140928

    στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ή και στα εργαστήρια επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

    Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

    page8image21217856 page8image21220736

    Περιβάλλοντα για την υποστήριξη της μελέτης και της γλωσσικής διδασκαλίας: σώματα κειμένων, ηλεκτρονικά λεξικά, γλωσσικά διδακτικά εγχειρίδια, γλωσσάρια ορολογίας.

    http://www.greek- language.gr/digitalResources/

    page8image21230528 page8image21219392

    Study4exams

    page8image21230144

    Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Βοηθήματα για την προετοιμασία των Πανελληνίως εξεταζόμενων μαθημάτων (αναγκαία επικαιροποίηση με ευθύνη εκπαιδευτικού1)

    http://www.study4exams.gr/

    page8image21197760

    Μάρτιος 2020

    page8image21200640

    1 Η δομή του ψηφιακού βοηθήματος για τα Αρχαία Ελληνικά δεν ακολουθεί πλήρως την τρέχουσα δομή των διαγωνισμάτων, αλλά η ύλη είναι πλήρης. Το μάθημα της Βιολογίας δεν είναι πλήρως επικαιροποιημένο.

     

Διαβάστε επίσης...

Καμία πρόβλεψη σύστασης νέων οργανικών θέσεων Νηπιαγωγών – Αναφορά στη Βουλή

TweetΑναφορά κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και υπεύθυνη τομέα Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος …

Σήμερα εξετάζεται το άνοιγμα παιδικών σταθμών και φροντιστηρίων

TweetΣήμερα συνεδριάζει η επιτροπή των ειδικών προκειμένου να συζητήσει τόσο το ενδεχόμενο άνοιγμα των παιδικών …

Όλες οι σοβαρές παρενέργειες που έχουν καταγραφεί στην Ελλάδα και από τα τρία εμβόλια

TweetΣημαντικά στοιχεία για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των τριών εμβολίων που έχουν χορηγηθεί μέχρι …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *