Δάσκαλοι χωρίς μαθηματική παιδεία

Του ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΡΑΤΗΓΑΚΗ, Εκπαιδευτικός αναλυτής

Η δυσκολία των θεμάτων των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας σε συνδυασμό με τα βατά θέματα της Βιολογίας θα δημιουργήσουν την ανισορροπία στην κατανομή των υποψηφίων στις κοινές σχολές όλων των κατευθύνσεων.

Παιδαγωγικά δασκάλων και νηπιαγωγών, ΤΕΦΑΑ (Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού), μουσικές και θεατρικές σχολές θα κατακλυστούν από υποψηφίους της θεωρητικής κατεύθυνσης. Αντίθετα, οι οικονομικές σχολές και η Αστυνομία θα γεμίσουν με υποψηφίους από τη θετική και την τεχνολογική κατεύθυνση.

Αυτή η ανισορροπία αντιβαίνει στη βασική φιλοσοφία του συστήματος επιλογής, που θέλει να έχουν πρόσβαση σ’ αυτές τις σχολές υποψήφιοι από όλες τις κατευθύνσεις. Η ακύρωση της φιλοσοφίας του συστήματος εισαγωγής θα έχει στο μέλλον πολλές παρενέργειες. Ηδη οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης επιτύγχαναν καλύτερες επιδόσεις από τους υποψηφίους της τεχνολογικής και της θετικής κατεύθυνσης, με αποτέλεσμα να εισάγονται ευκολότερα στις παιδαγωγικές σχολές.

Η διδασκαλία

Το φαινόμενο αυτό θα ενταθεί μετά τα φετινά θέματα. Ηδη στα 14 χρόνια εφαρμογής του συστήματος έχουν εισαχθεί περίπου 28.000 υποψήφιοι στις σχολές των δασκάλων, στην πλειονότητά τους από τη θεωρητική κατεύθυνση. Το αποτέλεσμα στη μαθηματική παιδεία των παιδιών είναι αρνητικό, αφού οι περισσότεροι δάσκαλοι που προέρχονται από τη θεωρητική κατεύθυνση, δεν έχουν καλή σχέση με τα μαθηματικά και, συνεπώς, δυσκολεύονται να τα διδάξουν.

Από την άλλη, αν κατακλυστούν οι οικονομικές σχολές από υποψηφίους της θετικής και της τεχνολογικής κατεύθυνσης, θα κινδυνεύσει να χαθεί η κοινωνική διάσταση των οικονομικών επιστημών. Θα είναι, όμως, πολύ δύσκολο στα επόμενα χρόνια να επιλέξουν οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας, που είναι προαπαιτούμενα για την εισαγωγή τους στις οικονομικές σχολές.

Το πρόβλημα που δημιουργείται είναι τελικά ζήτημα ισονομίας των υποψηφίων, αφού δεν είναι μόνο το ζήτημα του βαθμού δυσκολίας των Μαθηματικών και της Βιολογίας. Το θέμα είναι γενικότερο, αφού για να εισαχθούν στις ίδιες σχολές υποψήφιοι διαφορετικών κατευθύνσεων μπορεί να εξεταστούν σε μέχρι πέντε διαφορετικά μαθήματα. Πώς θα διεκδικήσουν τις ίδιες θέσεις ενώ έχουν εξεταστεί σε τελείως διαφορετικά μαθήματα; Στον πίνακα, μπορείτε να δείτε τα μαθήματα στα οποία εξετάζονται δύο υποψήφιοι, ένας της θεωρητικής κατεύθυνσης και ένας της τεχνολογικής. Πρόβλημα δημιουργείται και στις θέσεις των ΤΕΙ του 3ου πεδίου (επιστήμες υγείας), που τις διεκδικούν εκτός από τους υποψηφίους της θετικής και οι υποψήφιοι της θεωρητικής και κάποιοι της τεχνολογικής. Και εδώ έχουμε διαφορετικά μέτρα, αφού τα κοινά μαθήματα είναι ένα, το πολύ δύο.

Είναι ανέφικτο οι θεματοδότες να μπορούν να εξασφαλίσουν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας σε μαθήματα τελείως διαφορετικής φιλοσοφίας. Οπως φαίνεται στον πίνακα, οι επιδόσεις των υποψηφίων της θεωρητικής κατεύθυνσης είναι πολύ καλύτερες από τις επιδόσεις των υποψηφίων της τεχνολογικής. Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν λύνεται, αφού είναι πρόβλημα σχεδιασμού του συστήματος εισαγωγής. Απλά από χρονιά σε χρονιά θα εντείνεται ή θα υποχωρεί, μέχρι να αλλάξει το σύστημα.

enet.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *