Κ. Δασκαλάκης: O άνθρωπος απειλεί την ανθρωπότητα και όχι η τεχνολογία

Διανύουμε την περίοδο της 3ης Επανάστασης στην Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence). Η Τεχνητή Νοημοσύνη βρίσκεται στο επίπεδο αυτού που μπορεί να κάνει ο ανθρώπινος εγκέφαλος σε μερικά δευτερόλεπτα σκέψης, όμως η τεχνολογία δεν είναι ικανή ακόμη να καταλαβαίνει τον κόσμο με τον τρόπο που ο ανθρώπινος νους αντιλαμβάνεται.

Για τα βήματα που έχουν γίνει στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις προκλήσεις της ανάπτυξής της μίλησε σήμερα στο 6ο Συνέδριο Πληροφορικής “Technology Forum” που διοργανώνεται στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων (ΚΕ.Δ.Ε.Α.)του ΑΠΘ, ο καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Επιστήμης Υπολογιστών του ΜΙΤ Κωνσταντίνος Δασκαλάκης και τόνισε ότι “η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί πολύ καλά να κάνει αναγνώριση ομιλίας και εικόνας και να παίξει παιχνίδια, μέτρια μπορεί να κατανοήσει και να   μεταφράσει κείμενο και να συνθέσει και απογοητευτικά να σχεδιάζει μακροπρόθεσμα και να κάνει μεταφορά γνώσης από μία γνωστική διεργασία που την ξέρει καλά σε μία γνωστική διεργασία που δεν την γνωρίζει καλά”.

Πρόσθεσε πως “υπάρχουν πολλές προκλήσεις όσον αφορά την Τεχνητή Νοημοσύνη, αξιοπιστία, διαφάνεια, ανθεκτικότητα, χρήση των δεδομένων και ιδιωτικότητα, αμεροληψία, καταστροφή και παραποίηση δεδομένων.

Σε δηλώσεις του σε δημοσιογράφους είπε ότι “ο άνθρωπος απειλεί την ανθρωπότητα και όχι η τεχνολογία. Το θέμα είναι η χρήση της τεχνολογίας, πρέπει να ξέρουμε πρώτα απ’ όλα πόσο καλή είναι η τεχνολογία που έχουμε στα χέρια μας και επίσης να αποφασίσουμε πως να τη χρησιμοποιήσουμε σωστά, δεδομένων των περιορισμών που έχει”, τόνισε.

Η τεχνολογία είναι ευλογία, αντικατοπτρίζει μία εξέλιξη στην ανθρώπινη γνώση, όμως δεν μπορεί να αρνηθεί κανείς και αρνητικές επιπτώσεις, για παράδειγμα ότι στον τομέα της υγείας η τεχνολογία έχει καταστροφικά αποτελέσματα, ανέφερε και πρόσθεσε ότι “η τεχνολογία αντικατοπτρίζει μία πρόοδο της ανθρωπότητας και αυτή η πρόοδος αλλάζει τον κόσμο γύρω μας και εξαρτάται καθαρά από εμάς αν θα την θέσουμε σε καλή χρήση”.

Κατά τον κ Δασκαλάκη “η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει τον τρόπο, με τον οποίο αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας, θα αλλάξει αρκετά τη ζωή μας, θα κάνει το μέλλον μας να έχει μεγαλύτερη υφή, αλλά ο άνθρωπος είναι ικανός να προσαρμόζεται σε καινούριες καταστάσεις και να εκμεταλλεύεται την τεχνολογία που έχει στα χέρια του για να κάνει τη ζωή του καλύτερη. Αν ο κόσμος του μέλλοντος θα είναι άσχημος αυτό θα οφείλεται στον άνθρωπο”.

Αναφερόμενος στην πρωτοβουλία που έχει αναλάβει, τη δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου για την Τεχνητή Νοημοσύνη που θα λειτουργήσει ως ανάχωμα για το brain drain, είπε ότι το project προχωρά και είναι στη φάση που αναζήτησης χρηματοδότη.

«Η Ε.Ε. να γίνει ηγέτιδα για μία αξιόπιστη, δίκαιη και ανθρωποκεντρική Τεχνητή Νοημοσύνη»

Έως το 2030 η Τεχνητή Νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνες, θα συνεισφέρει στην παγκόσμια οικονομία 13,3 τρισ. ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επενδύσει 20 δισ. ευρώ έως το τέλος του 2020 για έρευνα και ανάπτυξη στην Τεχνητή Νοημοσύνη και από το 2020 κάθε χρόνο θα διαθέτει 20 δισ. ευρώ έως το 2027 στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Τη σημασία που αποδίδει η Ευρωπαϊκή Ένωση στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης υπογράμμισε η επικεφαλής της ανάπτυξης πολιτικών της ΕΕ στους τομείς των προηγμένων τεχνολογιών, Ντάνα Ελευθεριάδου τονίζοντας η Ευρωπαϊκή Ένωση υιοθέτησε τρεις στρατηγικές μέσα σε έναν χρόνο, όπως το πρότζεκτ AI4EU που φέρνει μαζί 79 εταίρους, ερευνητικά ινστιτούτα, και μικρές, μικρομεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις σε 21 χώρες για την οικοδόμηση ενός κεντρικού σημείου ερευνών για την Τεχνητή Νοημοσύνη.

«Η Ε.Ε. εκτιμά ότι τίποτα δεν μπορεί να συμβεί ακόμη και στις μεγαλύτερες χώρες, αν δράσουν μόνες, αλλά αν ενώσουν όλες οι χώρες της Ένωσης σε αυτό το πεδίο τις δυνάμεις τους, θα υπάρξει αποτέλεσμα. Μετά από διαβούλευση κατέληξε στο συμπέρασμα ότι για να έχει ηγετικό ρόλο στην Τεχνητή Νοημοσύνη πρέπει να γίνει με τους δικούς της όρους, με τις δικές της αξίες, ανέφερε. Θέλουμε η Ε.Ε. να γίνει ηγέτιδα για μία αξιόπιστη, δίκαιη και ανθρωποκεντρική Τεχνητή Νοημοσύνη. Αυτό δεν είναι στην κορυφή της ατζέντας άλλων ανταγωνιστών. Πιστεύουμε ότι μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά στην παγκόσμια ατζέντα», υπογράμμισε.

Η κα Ελευθεριάδου ανέφερε επίσης ότι η Ευρώπη διακρίνεται για την ακαδημαϊκή αριστεία, υστερεί όμως στην προώθηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων για εμπορική αξιοποίηση και σημείωσε ότι ένα ακόμη πρόβλημα είναι το μη εκπαιδευμένο δυναμικό στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης, υπογραμμίζοντας ότι υπάρχουν 350.000 κενές θέσεις για ειδικούς στην ψηφιακή τεχνολογία

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο Digital Europe Programme, ύψους 9,2 δισ. ευρώ, που θα υποστηρίξει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της ευρωπαϊκής κοινωνίας και οικονομίας από το οποίο 2,5 δισ. ευρώ θα διατεθούν στη διάδοση της Τεχνητής Νοημοσύνης.

Στόχος του 6ου “Technology Forum” για το οποίο συμπράττουν 20 φορείς, μεταξύ άλλων η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΚΜ), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής Βορείου Ελλάδος (ΣΕΠΒΕ), το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), η Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ), η Αλεξάνδρεια Ζώνη Καινοτομίας (ΑΖΚ), η Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, είναι η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ των παραγωγικών φορέων (εταιρείες πληροφορικής και βιομηχανίες) και των ερευνητικών οργανισμών (πανεπιστήμια και ερευνητικοί φορείς), καθώς και η αξιοποίηση της γνώσης και των τεχνολογικών εργαλείων που αυτοί διαθέτουν, προκειμένου να επιτευχθεί η ανάπτυξη καινοτόμων προϊόντων με διεθνείς προοπτικές.

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *