Ερώτηση στη Βουλή : Διόρισαν αναπληρωτές πριν τοποθετηθούν οι μόνιμοι

  1. Με ποια κριτήρια και για πρώτη φορά προχώρησε το υπουργείο Παιδείας σε τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών αντί μονίμων για να καλύψει τα κενά των σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης;
  2. Δεν αποτελεί αδικία το γεγονός εκπαιδευτικοί έγγαμοι με παιδιά που διδάσκουν επί σειρά ετών σε απομακρυσμένες περιοχές να μην μπορούν να πάρουν απόσπαση αν και έχουν όλα τα τυπικά προσόντα και τα απαραίτητα μόρια; Τα παραπάνω ρωτάει ο βουλευτής της Ν.Δ κ.Ιωάννης Αντωνιάδης ο οποίος είναι και συνάδελφος δάσκαλος.

 

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων
 
Θέμα: Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί κατέλαβαν με απόσπαση, κατόπιν απόφασης του υπουργείου Παιδείας τις θέσεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης

Κύριε Υπουργέ,
Κάθε χρόνο, πριν από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωνε τις μεταθέσεις των μόνιμων εκπαιδευτικών και στη συνέχεια, ανάλογα με τα κενά που προέκυπταν προχωρούσε σε αποσπάσεις από τους πίνακες των μόνιμων εκπαιδευτικών με βάση τα μόρια που είχε συγκεντρώσει ο καθένας κατά την παραμονή του σε απομακρυσμένες περιοχές. Με αυτό τον τρόπο, δινόταν η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς, έγγαμους με παιδιά που υπηρετούσαν επί σειρά ετών σε απομακρυσμένες περιοχές και είχαν συγκεντρώσει αρκετά μόρια, να αποσπαστούν στον τόπο συμφερόντων τους. Η καθ’ όλα λογική αυτή πρακτική, επέλυε επί της ουσίας ένα σοβαρό κοινωνικό, αλλά και οικονομικό ζήτημα, ενώ έδειχνε το κοινωνικό πρόσωπο του κράτους.
Φέτος, στην έναρξη της σχολικής χρονιάς 2017-2018, για πρώτη φορά το υπουργείο Παιδείας παρέκαμψε τη διαδικασία αυτή και αντί να καλύψει τα κενά με αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών, επέλεξε να τοποθετήσει αναπληρωτές, ενώ εκκρεμούσαν αιτήσεις απόσπασης μονίμων εκπαιδευτικών.. Ειδικότερα, στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης, ενώ αρχικά ανακοινώθηκε από το υπουργείο Παιδείας πως δεν υπάρχουν κενά στα σχολεία της περιοχής και άρα δεν έγιναν  αποσπάσεις, στη συνέχεια ανακοινώθηκαν 25 προσλήψεις αναπληρωτών.
Τα ερωτήματα που δημιουργούνται από αυτή την πρωτοφανή πρακτική του υπουργείου Παιδείας για την τοποθέτηση αναπληρωτών  στη Δυτική Θεσσαλονίκη είναι πολλά, ενώ παράλληλα εγείρεται και μείζον ηθικό ζήτημα απέναντι στους μονίμους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι εργάζονται μακριά από τον τόπο καταγωγής τους και σε πολλές περιπτώσεις μακριά από την οικογένειά τους. Με αυτόν τον τρόπο η συγκεκριμένη κατηγορία εκπαιδευτικών αντιμετωπίζει αφενός, σοβαρό οικονομικό πρόβλημα καθώς οι εκπαιδευτικοί  υποχρεώνονται να συντηρούν δύο οικήματα, για τους ίδιους και για την οικογένειά τους, αφετέρου δημιουργείται έντονο κοινωνικό πρόβλημα καθώς οι εκπαιδευτικοί αυτοί διαβιούν μακριά από την οικογένεια και τα παιδιά τους.
Με βάση τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κύριος υπουργός

  1. Με ποια κριτήρια και για πρώτη φορά προχώρησε το υπουργείο Παιδείας σε τοποθετήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών αντί μονίμων για να καλύψει τα κενά των σχολείων της Δυτικής Θεσσαλονίκης;
  2. Δεν αποτελεί αδικία το γεγονός εκπαιδευτικοί έγγαμοι με παιδιά που διδάσκουν επί σειρά ετών σε απομακρυσμένες περιοχές να μην μπορούν να πάρουν απόσπαση αν και έχουν όλα τα τυπικά προσόντα και τα απαραίτητα μόρια;
  3. Σκοπεύετε και αν ναι, με ποιόν τρόπο να αποκαταστήσετε αυτή την αδικία;

 

Ο ερωτών βουλευτής
  
Γιάννης Αντωνιάδης

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *