Εύη Χριστοφιλοπούλου : Nα χτίσουμε ένα σύστημα Παιδείας εξωστρεφές, δημοκρατικό και βαθύτατα αξιοκρατικό”

Σημεία Ομιλίας Εύης Χριστοφιλοπούλου στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του Ν/Σ του Υπουργείου Παιδείας «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου σε θέματα εκπαίδευσης»

Για το ισλαμικό τέμενος

Εκφράζω την ικανοποίησή μου που ακούσαμε σήμερα τους αρχηγούς των κομμάτων – όχι βεβαίως των ΑΝΕΛ, του κυβερνητικού εταίρου του ΣΥΡΙΖΑ με τον οποίο υπάρχει χάσμα – να έρχονται στα λόγια μας.

Η Δημοκρατική Συμπαράταξη, εχθές στην Επιτροπή, ψήφισε υπέρ του τεμένους σύμφωνα με τις αρχές και τις αξίες μας. Εάν δεν την είχαμε ψηφίσει εμείς, η ρύθμιση αυτή δεν θα συζητιόταν σήμερα στην Ολομέλεια.

Σκοπός μας ως αντιπολίτευση δεν ήταν να δημιουργήσουμε πρόβλημα στην κυβερνητική πλειοψηφία αλλά να αποτρέψουμε η χώρα να γίνει ξανά περίγελος διεθνώς και να υπάρχει έμπρακτος σεβασμός στις θρησκευτικές ελευθερίες.

Δεν μπορούμε να κάνουμε ότι δεν βλέπουμε πως όλα τα Πατριαρχεία βρίσκονται σε εδάφη μουσουλμανικών χωρών. Το ζήτημα του τεμένους δεν είναι, όπως κάποιοι το βλέπουν, ένα διμερές ζήτημα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, αλλά ζήτημα ευρύτερων αξιών και θρησκευτικών ελευθεριών.

 

Για τη διαδικασία επιλογής διευθυντών σχολείων

Στο ΣΥΡΙΖΑ έλεγαν ότι είναι «κάθε λέξη του Συντάγματος». Πως είναι «κάθε λέξη του Συντάγματος» όταν ο ένας μετά τον άλλο οι νόμοι που ψηφίζουν κρίνονται αντισυνταγματικοί από το ΣτΕ; Ο νόμος για την επιλογή διευθυντών σχολείων κρίθηκε αντισυνταγματικός για λόγους αξιοκρατίας και διαφάνειας.

Η κυβέρνηση, για να αντιμετωπίσει την αντισυνταγματικότητα, αλλάζει τον νόμο με τη διαδικασία του επείγοντος όταν ήδη από 10/03/2017 είχε δημοσιευθεί η απόφαση του ΣτΕ!! Θα μπορούσε το νομοσχέδιο να ακολουθούσε την κανονική διαδικασία συζήτησης ώστε να υπάρχει χρόνος για να επιτευχθούν συναινέσεις.

Η Κοινοβουλευτική Εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, «τσουβάλιασε» όλα τα συστήματα επιλογής διευθυντών, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος του ν. 3848/2010 και τα χαρακτήρισε «στρεβλά ιεραρχικά» λέγοντας πως οι διευθυντές ήταν «διεκπεραιωτές εγγράφων» και ότι επιλέγαμε δήθεν τους αρεστούς και όχι τους άριστους.  Δηλαδή οι κ.κ. Στέφος και Μιχελής, που σήμερα είναι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και είχαν κριθεί αξιοκρατικά ως διευθυντές σχολείων με το σύστημα της δομημένης συνέντευξης του ν. 3848/2010, ήταν διεκπεραιωτές εγγράφων;

Όχι κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ!!! Ήταν ανάμεσα στους άριστους και όχι οι αρεστοί της τότε κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ!

Είχαν επιλεγεί οι καλύτεροι με ένα καλό σύστημα που θα μπορούσαμε να το βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο. Δεν πρέπει να πάμε πίσω, όμως, όπως φοβάμαι ότι θα γίνει με μια άναρχη, αδόμητη συνέντευξη.

Γι’ αυτό θα πρέπει να προστεθεί στη διάταξη η φράση «δομημένη συνέντευξη» ώστε να περιορίζονται οι «ορέξεις» του εκάστοτε Υπουργού και της κυβέρνησης.

Μόνο έτσι θα αποδείξετε κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν είστε ένα κόμμα που προσπαθεί να φτιάξει την εκλογική του πελατεία. Μέχρι σήμερα, τα δείγματα γραφής σας αποδεικνύουν ακριβώς αυτό.

Με το νόμο Μπαλτά μετατρέψατε το Σύλλογο Διδασκόντων σε εκλογικό σώμα ενώ ο ρόλος του θα πρέπει να είναι βαθιά ουσιαστικός σε ένα σχολείο που δεν επικρατεί πια ο φόβος.

Το ΠΑΣΟΚ κατήργησε το φόβο καταργώντας τον επιθεωρητή.

 

Για τα πανεπιστήμια και τον ν. 4009/2011 που ο Υπουργός χαρακτήρισε «κατάρα της δημοκρατίας»

«Κατάρα της δημοκρατίας» είναι ότι στις φοιτητικές εκλογές ψήφισαν λιγότεροι φοιτητές από ποτέ και ότι η φοιτητική νεολαία γυρίζει την πλάτη της στην εκλογική διαδικασία.

«Κατάρα της δημοκρατίας» είναι ότι τα τελευταία δύο χρόνια έχουν αυξηθεί υπέρογκα τα περιστατικά βίας παντός είδους στα Πανεπιστήμια. Από τους αντιεξουσιαστές που χρησιμοποιούν ως ορμητήριο το Πολυτεχνείο έως τις επιθέσεις κουκουλοφόρων σε φοιτητές και καθηγητές. Κάθε μέρα υπάρχει ένα επεισόδιο βίας. Απειλήθηκε Πρύτανης ο οποίος ζήτησε την αξιοποίηση κτιρίου που βρισκόταν υπό κατάληψη.

«Κατάρα της δημοκρατίας» είναι όταν ο Υπουργός Παιδείας χαρακτηρίζει «κατάρα της δημοκρατίας» ένα νόμο που ψηφίστηκε με ευρεία συναίνεση 252 βουλευτών και κατοχύρωνε την αυτοτέλεια και την εξωστρέφεια των Πανεπιστημίων αλλά και το άσυλο των ιδεών, της έρευνας και της καινοτομίας, όχι το άσυλο της βίας, της παρανομίας, του παραεμπορίου και της παραβατικότητας που ισχύει σήμερα!

Ο ν. 4009/2011 θα μείνει στην ιστορία και θα επανέλθουν νέα νομοθετήματα με το ίδιο πνεύμα και τις ίδιες αρχές και αξίες.

Η εθνική συναίνεση δεν χρειάζεται μόνο για να βγει η χώρα από την κρίση. Χρειάζεται πρωτίστως για να χτίσουμε ένα σύστημα Παιδείας εξωστρεφές, δημοκρατικό και βαθύτατα αξιοκρατικό που δεν εχθρεύεται την αριστεία και που αξιοποιεί τη διαφορετικότητα.

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *