Το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε σχολή αστρολογίας ως κέντρο δια βίου μάθησης; – Επιβεβαιώνεται!

Επισκεφθήκαμε τη σελίδα ellinikahoaxes.gr γιατί δεν το πιστεύαμε αλλά….

ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΑ!!

Το Υπουργείο Παιδείας ενέκρινε σχολή αστρολογίας ως κέντρο δια βίου μάθησης; – Επιβεβαιώνεται!

Η είδηση πως σχολή αστρολογίας πιστοποιήθηκε ως κέντρο δια βίου μάθησης είναι αληθής.

Είδαμε αρχικά την ανακοίνωση στην επίσημη σελίδα της Αστροπαιδείας στο facebook. [πηγή]



Στη συνέχεια το είδαμε στη lifo.gr


 


Για πλήρη επιβεβαίωση της είδησης και δεδομένου του ότι στα άρθρα που κυκλοφορούν δεν υπήρχε ο σύνδεσμος για το εν λόγω κρατικό έγγραφο, ψάξαμε να βρούμε το αρχείο και όντως η είδηση είναι 100% αληθινή. Το αρχείο της απόφασης υπάρχει ως αρχείο pdf και μπορείτε να το δείτε από [εδώ].

Αφού εδραιώσαμε λοιπόν την ακρίβεια της είδησης ας δούμε γιατί αυτή η απόφαση δεν έχει καμία λογική. Η αστρολογία είναι ψευδοεπιστήμη η οποία ισχυρίζεται ότι η θέση και η κίνηση των ουράνιων σωμάτων την ημέρα και την ώρα της γέννησης ενός ατόμου έχει άμεση επίπτωση στη συμπεριφορά και το μέλλον του κάτι το οποίο δεν έχει καμία επιστημονική βάση.

Συγκεκριμένα το θέμα μπορεί να προσεγγιστεί τόσο από τη σκοπιά της φυσικής όσο και από τη σκοπιά της βιολογίας και της στατιστικής. Όσων αφορά το πρώτο πρέπει να δούμε αν υπάρχει κάποια δύναμη η οποία ασκείται από ουράνια σώματα και η οποία μπορεί όντως να επιδράσει στην ανθρώπινη βιολογία με συνεπή και μετρήσιμο τρόπο και φυσικά αν μπορούμε να τεκμηριώσουμε την επίδραση αυτής της δύναμης (ή δυνάμεων) στην συμπεριφορά. Σύμφωνα με ένα αναλυτικό άρθρο από τη σελίδα Καθημερινή Φυσική, με πληθώρα έγκριτων πηγών, καμία από τις 4 θεμελιώδεις δυνάμεις (βαρυτική, ηλεκτρομαγνητική, ισχυρή και ασθενής αλληλεπίδραση) δε μπορεί να είναι αυτή που επικαλούνται οι αστρολόγοι ως εξήγηση των ισχυρισμών τους. Επίσης σύμφωνα με το ίδιο άρθρο η ύπαρξη μια μυστηριώδους, άγνωστης μέχρι στιγμής δύναμης θα αντιμετώπιζε τους ίδιους περιορισμούς με τις γνωστές δυνάμεις καθώς όλες οι δυνάμεις εξασθενούν με την απόσταση, το οποίο σημαίνει ότι τα αντικείμενα που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση σας επηρεάζουν πιο έντονα από αυτά που βρίσκονται μακριά. Ωστόσο οι αστρολόγοι δε φαίνεται να κάνουν διακρίσεις μεταξύ των σωμάτων που βρίσκονται χιλιάδες έτη φωτός μακριά σας και αυτών που βρίσκονται ουσιαστικά «δίπλα» σας. [πηγή]

Επίσης το θέμα της αστρολογίας έχει ήδη εξεταστεί από μεγάλες μελέτες όπως αυτή του Carlson στην οποία δόθηκαν 100 αστρολογικοί χάρτες άγνωστων ατόμων σε 28 αστρολόγους και τους ζητήθηκε να τους ταιριάξουν με ψυχολογικά προφίλ. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα ποσοστά επιτυχίας αντιστοιχούσαν σε αυτά τυχαίων επιλογών. [πηγή]



Μετά έχουμε τη μελέτη των Hartmann, Reuter και Nyborg οι οποίοι εξέτασαν δεδομένα 4,000 μεσήλικων αντρών και 11,000 εφήβων όσων αφορά το συσχετισμό της ημερομηνίας γέννησης τους και διαφορών στη προσωπικότητα και την ευφυία. Τα αποτελέσματα δεν έδειξαν κανένα τέτοιο συσχετισμό. Και αυτά είναι απλώς δυο παραδείγματα μεγάλων ερευνών σχετικά με το θέμα, υπάρχουν πολύ περισσότερες. [πηγή 1] [πηγή 2] [πηγή 3]



Εν ολίγοις η απουσία εδραιωμένου μηχανισμού δράσης και η επαναλαμβανόμενη αποτυχία ερευνητών να επιβεβαιώσουν την ικανότητα αστρολόγων να προβλέψουν στοιχεία του χαρακτήρα ατόμων χρησιμοποιώντας το ζωδιακό τους προφίλ καθιστά την αστρολογία ψευδοεπιστήμη. Το θέμα της αστρολογίας το κάλυψε πιο αναλυτικά πριν κάποιους μήνες ο Θάνος Επαχτίτης και μπορείτε να βρείτε το άρθρο του [εδώ].

Εκτός από την αρνητική εικόνα που προβάλει μια χώρα δίνοντας κύρος σε μια ξεκάθαρη ψευδοεπιστήμη, τα εκπαιδευτήρια δια βίου μάθησης χρηματοδοτούνται από το κράτος. Αυτό σημαίνει ότι οι φόροι των πολιτών πηγαίνουν στη συντήρηση και τη διάδοση μιας μη αποδεδειγμένης πρακτικής αντί αυτοί οι πόροι να διοχετευτούν στην βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος και των ερευνητικών υποδομών της χώρας. Σε μια περίοδο που παρατηρείται μαζική έξοδος νέων επιστημόνων από τη χώρα ίσως η επικύρωση της αστρολογίας ως κρατικά χρηματοδοτούμενη γνώση να μην είναι η καλύτερη κίνηση.

Στάμος Αρχοντής

Στάμος Αρχοντής

Αρθρογράφος – Ερευνητής

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *