Θα γίνουν τελικά μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών και πότε;

Του Χρήστου Κάτσικα

               Τρεις περίπου μήνες πριν από τη λήξη των μαθημάτων χιλιάδες διδακτικές χώρες εξακολουθούν να χάνονται καθημερινά, λόγω 3.000 κενών εκπαιδευτικών στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η κατανομή των κενών μέσα στο Φεβρουάριο είναι πάνω από 2.000 για τα νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και 1000 περίπου για τα Γυμνάσια και τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.
Την ίδια ώρα το Υπουργείο Παιδείας, μετά τις επαναλαμβανόμενες δηλώσεις για μόνιμους διορισμούς χιλιάδων εκπαιδευτικών, που θα κάλυπταν τουλάχιστον ένα μέρος των χιλιάδων συνταξιοδοτήσεων της  τελευταιας 5νταετίας, φαίνεται να περνάει, σε επίπεδο λόγου, από τη “σιγουριά” στην προσπάθεια”, ενώ ο πραγματικός χρόνος των διακηρυγμένων μόνιμων διορισμών όσο πλησιάζει ο καιρός τόσο απομακρύνεται.
«Προσπαθούμε από φέτος να σπάσουμε το κύκλο της αδιοριστίας.  Αυτός είναι ο στόχος μας, τον οποίο συζητάμε με τους θεσμούς και πιστεύουμε ότι θα ξεκινήσουν οι διορισμοί  από την επόμενη χρονιά, ούτως ώστε σε βάθος μίας τριετίας να μπορέσουμε να στελεχώσουμε τα σχολεία όλων των βαθμίδων με  20.000 νέους εκπαιδευτικούς».
Την παραπάνω δήλωση έκανε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης απευθυνόμενος στους εκπαιδευτικούς  του 13ου Δημοτικού σχολείου  (Παγκράτι), κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα,  στο πλαίσιο του  Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία.
Ωστόσο είναι φανερό ότι τίποτε δεν είναι σίγουρο καθώς οι δανειστές φαίνεται να θέτουν υπό αίρεση ακόμη και τις προσλήψεις που έχουν συμφωνηθεί με βάση το 1 προς 5 (μία πρόσληψη για πέντε αποχωρήσεις) για το 2016. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι δανειστές θέτουν ως προαπαιτούμενα για να γίνουν αυτές οι προσλήψεις αφενός την πορεία των εσόδων και αφετέρου τις “εξοικονομήσεις” που θα  πετύχει η Κυβέρνηση από το ασφαλιστικό και το φορολογικό.

ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΤΟΠΙΟ ΜΟΝΙΜΩΝ ΚΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Όπως είναι γνωστό εδώ και χρόνια, με την πολιτική των μη μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών (αναπληρωτών, ωρομισθίων, μειωμένου ωραρίου, ΕΣΠΑ κ.λπ.).
Τα προηγούμενα χρόνια, περίπου ένας στους οκτώ εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν στα σχολεία, από το Νηπιαγωγείο έως και το Λύκειο, ήταν πλέον ελαστικά εργαζόμενος.
Τη σχολική χρονιά 2015/16 έχουν προσληφθεί πάνω από 21.000 ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί διαφόρων μορφών και κατηγοριών. Ο αριθμός αυτός αλλάζει δραματικά την αναλογία μονίμων και ελαστικά εργαζόμενων εκπαιδευτικών και δημιουργεί ένα νέο τοπίο στην εκπαίδευση καθώς απογειώνει την αναλογία περίπου ένας στους έξι εκπαιδευτικούς να μην έχει μόνιμη σχέση.
“Οι αναπληρωτές δεν αποτελούν λύση και είναι ευκαιριακή μορφή εκπαιδευτικού λειτουργήματος” είχε επισημάνει ο Υπουργός Παιδείας πριν λίγες εβδομάδες, ωστόσο όλα τα στοιχεία φανερώνουν ότι φέτος ο αριθμός των αναπληρωτών έσπασε κάθε ρεκόρ.
Για παράδειγμα, φέτος, με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας οι προσλήψεις των αναπληρωτών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση είναι έως τώρα 13.484 έναντι των 12.061 που πραγματοποιήθηκαν μέχρι το τέλος του σχολικού έτους 2014-2015. Το ποσοστό της αύξησης πλησιάζει τις 12 ποσοστιαίες μονάδες με τις περισσότερες προσλήψεις να αφορούν και φέτος τους δασκάλους – ΠΕ70 όπου για πρώτη φορά οι προσλήψεις τους ξεπέρασαν τις 5.000, φθάνοντας τις 5.049.

 

Ακολουθούν σε αριθμό προσλήψεων οι Δάσκαλοι Ειδικής Αγωγής, απόφοιτοι των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και Μακεδονίας με 1.981 προσλήψεις και έπονται οι νηπιαγωγοί με 1.635 προσλήψεις.

 

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ – ΠΕ70 5.049
ΔΑΣΚΑΛΟΙ – ΠΕ71 1.981
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ – ΠΕ60 1.635
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ – ΠΕ08 770
ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ-ΠΕ70.50 735
ΑΓΓΛΙΚΩΝ – ΠΕ06 706
ΘΕΑΤΡΟΛΟΓΟΙ-ΠΕ32 627
ΜΟΥΣΙΚΗΣ – ΠΕ16.01 512
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ – ΠΕ60.50 511
ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ-ΠΕ11 382
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ- ΠΕ19/20 290
ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ-ΠΕ07 159
ΓΑΛΛΙΚΗΣ-ΠΕ05 50
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ-ΠΕ18.41 43
ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ ΕΙΔΙΚΗΣ-ΠΕ61 34
ΣΥΝΟΛΟ 13.484

 

Στον πίνακα που ακολουθεί παρουσιάζονται αναλυτικά στοιχεία για τις περιοχές πρόσληψης ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Όπως διαπιστώνεται οι περισσότερες προσλήψεις πραγματοποίηθηκαν στο Ηράκλειο με 816 ενώ ακολουθούν η Δυτική Αττική με 544, τα Δωδεκάνησα με 542 προσλήψεις και η Αιτωλοακαρνανία με 538 προσλήψεις.

 

05 02 16 pinakas1

alfavita.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *