Αναλγησία : Παιδιά κλεισμένα στα σπίτια τους

Για άλλη μια σχολική χρονιά όλοι σχεδόν οι μαθητές  αλλά και οι χιλιάδες ανά την Ελλάδα περιπλανώμενοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είναι τα θύματα της έλλειψης σωστού σχεδιασμού και των περικοπών στην Παιδεία, η οποία αποτελεί το μεγάλο θύμα των πολιτικών του Μνημονίου που εφαρμόζονται αδιάλειπτα στη χώρα μας τα τελευταία πέντε χρόνια.

Ελλείψεις εκπαιδευτικών γενικής εκπαίδευσης και ειδικής αγωγής, ειδικού επιστημονικού και εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία όλων των βαθμίδων συνθέτουν το τοπίο της εκπαίδευσης και στην Ηλεία.Τα ολοήμερα σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΑΕΠ)  δεν έχουν ακόμα λειτουργήσει  το ολοήμερο πρόγραμμά τους ενώ η πλειονότητα των απαιτούμενων ειδικοτήτων δεν υπάρχει.Οδηγούνται κατ’ αυτόν τον τρόπο να υπολειτουργούν και να απεμπολούν στην πράξη τον εκπαιδευτικό τους ρόλο.

Η κατάσταση είναι τραγική στην Ειδική Αγωγή και στην παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες όπου οι προσλήψεις θα ξεκινήσουν με βάση το πιο αισιόδοξο σενάριο μετά τα μέσα Οκτώβρη…με αποτέλεσμα  παιδιά να μένουν κλεισμένα σπίτια τους και να στερούνται τη μάθηση.

Άγνωστο είναι το αν κάποιος από τους υπευθύνους της κατάστασης αυτής γνωρίζει πως είναι να έχουν κάποιοι γονείς παιδιά με αναπηρία, κι ενώ τα άλλα παιδάκια πάνε σχολείο, τα δικά τους δεν μπορούνε να πάνε και παραμένουν σπίτι εξαιτίας της ανικανότητας κάποιων να προγραμματίσουν σωστά και εξαιτίας των περικοπών που επιβάλλει η εφαρμοζόμενη πολιτική.

Δεν υπάρχει κανένας παιδαγωγικός σχεδιασμός, καμιά κοινωνική μέριμνα για τα παιδιά και τις οικογένειες των μαθητών που έχουν ανάγκες και αντιμετωπίζονται ως “αριθμοί” σε λογιστικές αλχημείες. Γιατί μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, οι ανάγκες για αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής τακτικού προϋπολογισμού σε όλη την Ελλάδα ξεπερνούσαν τα προηγούμενα χρόνια τους 1200 εκπαιδευτικούς ενώ για Παράλληλη Στήριξη μέσω ΕΣΠΑ ξεπερνούσαν τους 800. Μήπως εξαφανίστηκαν αυτά  τα παιδιά;

“Δεν υπάρχουν” ακόμα οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης ενώ τα σχολεία ειδικής αγωγής  υπολειτουργούν χωρίς κανένα μόνιμο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό

Ταυτόχρονα, απογυμνωμένο παραμένει και το ΚΕΔΔΥ Πύργου ώστε δεν δύναται να λειτουργεί όπως προβλέπεται ώστε να εξυπηρετήσει τα αιτήματα αξιολόγησης των μαθητών που έχουν ανάγκη.

Οι κενές θέσεις δασκάλων και νηπιαγωγών και η σημαντική έλλειψη εκπαιδευτικών ειδικοτήτων (μουσικής, αγγλικών, πληροφορικής), αλλά και ειδικής αγωγής δεδομένης και της οικονομικής δυσπραγίας της πλειοψηφίας των γονέων εντείνουν τις ανισότητες στην ισότιμη πρόσβασή των παιδιών στη δημόσια και δωρεάν παιδεία.

Ντροπή και αίσχος σε όλους αυτούς που έχουν αναλάβει να μας σώσουν. Αποφασίζουν χωρίς ίχνος ευαισθησίας να αφήσουν όλα τα παιδιά μας, χωρίς σχολεία, χωρίς δασκάλους, χωρίς σχολικά, χωρίς συνοδούς, χωρίς βοηθητικό προσωπικό. Επιβεβαιώνουν στους γονείς ότι ήδη αυτοί τα έχουν πετάξει στον Καιάδα με την εκ των πραγμάτων  υποβάθμιση του ειδικού σχολείου και της παράλληλης στήριξης.

Είναι δυνατόν το κράτος να κλείνει παιδιά στο σπίτι και να τα απομονώνει; Είναι δυνατόν οι δάσκαλοι να ανέχονται αυτή την κατάσταση; Ο Σύλλογος δασκάλων, η ΕΛΜΕ δεν πρέπει να αντιδράσουν; Κανένας δεν πρέπει να ανέχεται όλα αυτά, γιατί δεν αξίζει σε κανένα παιδί να του περιορίζεται το αναφαίρετο δικαίωμά του δηλαδή να έχει πρόσβαση στην Παιδεία.

katsimpelis.gr

Διαβάστε επίσης...

Το Belem μεταφέρει την Ολυμπιακή Φλόγα και περνάει από την Γέφυρα Ρίου -Αντιρρίου (video)

TweetΜε το εντυπωσιακό τρικάταρτο ιστιοφόρο Belem, ξεκίνησε η Ολυμπιακή Φλόγα το ταξίδι της, με προορισμό …

e-Καταναλωτής: Σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα

TweetΗ αναβαθμισμένη νέα πλατφόρμα e-Καταναλωτής είναι από σήμερα διαθέσιμη σε όλους τους καταναλωτές, χρήστες του …

Τι είναι η “θεωρία των 9 λεπτών” που βοηθάει τις μητέρες να μην έχουν τύψεις στην καθημερινότητά τους

TweetΗ ποιότητα υπερτερεί της ποσότητας και στο μεγάλωμα των παιδιών, σύμφωνα με τη θεωρία των …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *