Γιατί οι τζιχαντιστές καταστρέφουν την αρχαία Παλμύρα; Η απάντηση

Γιατί οι τζιχαντιστές ανατινάζουν τους ναούς στην αρχαία Παλμύρα; Γιατί το Ισλαμικό Κράτος καταστρέφει τα μεγαλύτερα έργα τέχνης της ιστορίας της Συρίας και του Ιράκ; Η απάντηση είναι απλή και τη δίνει η Γαλλο-λιβανέζα αρχαιολόγος Joanne Farchakh στον Independent. Για το κέρδος.

Οι στόχοι του Ισλαμικού Κράτους δεν είναι τυχαίοι. Σύμφωνα με την Joanne Farchakh επιλέγονται με βάση την αξία τους, όπως αυτή καθορίζεται από τους διεθνείς αγοραστές. Στη συνέχεια αφαιρούν από κάθε μνημείο – στόχο όλα τα έργα που έχουν μεγάλη αξία: αγάλματα, ανάγλυφες παραστάσεις, ψηφιδωτά, ακόμη και ολόκληρα κομμάτια.

Στη συνέχεια τα διοχετεύουν στις διεθνείς αγορές, κυρίως μέσω Τουρκίας. Έχουν εξάλλου μεγάλη ζήτηση στους εμπόρους. «Ήδη έργα τέχνης από την αρχαία Παλμύρα πωλούνται στο Λονδίνο» εξηγεί η Farchakh. Αρχαία αντικείμενα από το Ιράκ και τη Συρία κυκλοφορούν σε όλη την Ευρώπη. Το κέρδος για το Ισλαμικό Κράτος είναι τεράστιο.

Αφού αποσπάσουν τα έργα τέχνης οι τζιχαντιστές ανατινάζουν τα μνημεία καταστρέφοντάς τα ολοσχερώς. Έτσι κρύβουν τις λεηλασίες αφού εξαφανίζουν τα στοιχεία. Μετά την καταστροφή εκ θεμελίων των μνημείων κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα τι έχει κλαπεί ή τι έχει ταφεί κάτω από τα ερείπια.

Επιπλέον χρησιμοποιούν τις καταστροφές για την προπαγάνδα τους αλλά και για να αυξήσουν το κέρδος τους. «Η μέθοδός τους έχει αλλάξει από τότε που ξεκίνησαν τις καταστροφές. Στην αρχή ήταν άνθρωποι με σφυριά και σκεπάρνια. Μα αυτό δεν έφερνε παρά λίγα λεπτά δημοσιότητας».

«Την Παλμύρα. Δεν την καταστρέφουν όλη μαζί, αν και θα μπορούσαν. Στην αρχή ανατίναξαν τον ναό του Βάαλ και τότε όλοι είπαν: ‘Τι κρίμα! Και τώρα τι θα ακολουθήσει; Μήπως ο ναός του Μπελ;’. Και πράγματι ανατίναξαν το ναό του Μπελ » εξηγεί η Joanne Farchakh τονίζοντας ότι πλέον οι τζιχαντιστές «λειτουργούν με τα δεδομένα του θεάματος» και γι’ αυτό λίγο λίγο θα συνεχίσουν μέχρι να καταστρέψουν ολοκληρωτικά την αρχαία Παλμύρα.

«Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να ανεβάζουν την αξία των εμπορευμάτων τους» τονίζει. Όσο πιο πολύ προβάλλονται οι καταστροφές τόσο πιο ψηλά ανεβαίνουν οι τιμές στην αγορά των αρχαιοκάπηλων. «Κάθε αρχαίο έργο τέχνης κοστίζει δισεκατομμύρια δολάρια» εξηγεί η Farchakh, τονίζοντας ότι οι αρχαιοκάπηλοι είναι πάντα έτοιμοι να τα δώσουν ενισχύοντας οικονομικά το Ισλαμικό Κράτος.

 

http://tvxs.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *