Δεν συναινούμε σε περαιτέρω υποβάθμιση της Παιδείας

Του Αθανάσιου Κατσίμπελη*

 

 

Για άλλη μια φορά η Πολιτεία έρχεται να ζητήσει από τους εκπαιδευτικούς να βάλουν πλάτη για να σώσουν το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, το διαχρονικό θύμα των πολιτικών της Μεταπολίτευσης και των Μνημονιακών πολιτικών της εξαθλίωσης. Όπως λοιπόν ο πρώην Υπουργός Παιδείας κ.Αρβανιτόπουλος έλεγε (20/2/2013) : “Εάν χρειασθεί σ΄αυτή τη δύσκολη συγκυρία να βάλουν οι εκπαιδευτικοί μας πλάτη για μία ή δύο ώρες, νομίζω ότι θα το κάνουν” έτσι και ο νυν Υπουργός Παιδείας κ.Μπαλτάς  λέει (27/7/2015): “Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μια ή δυο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης νομίζω ότι θα το δεχθεί”.

 

Στην ουσία και οι δυο καθηγητές Πανεπιστημίου Υπουργοί μας, εκπαιδευτικοί κι αυτοί των ειδικών μισθολογίων, σε αντίθεση με τους μαχόμενους στην τάξη εκπαιδευτικούς της Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης για τους οποίους ισχύουν η αξιολόγηση της Επετηρίδας και οι μισθοί πείνας του ενιαίου μισθολογίου και βαθμολογίου, απαιτούν και ζητούν τη συναίνεσή μας να υποβαθμίσουν κι άλλο την ποιότητα της Παιδείας μας. Επιθυμούν την αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών και εντέλει την υποβάθμιση της παρεχόμενης Παιδείας.Αυτό το κάνουν εκτελώντας πολιτικές που τους έχουν ζητηθεί να εφαρμόσουν. Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών προβλεπόταν σαφώς από το Μεσοπρόθεσμο του Νοεμβρίου 2011 και του Φεβρουαρίου 2012, καθώς και από την έκθεση του ΟΟΣΑ για τις μεταρρυθμίσεις στην ελληνική εκπαίδευση(Αύγουστος 2010).

 

Αν υπερέχει σε κάτι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, είτε κάποιοι θέλουν να το παραδεχτούν είτε όχι, αυτό είναι το υψηλό επίπεδο και η εξαιρετική ποιότητα των κακοπληρωμένων εκπαιδευτικών του (μόνιμων και χιλιάδων αναπληρωτών), οι οποίοι εξισορροπούν τις ανεπάρκειες και ελλείψεις σε κτηριακές υποδομές, υλικοτεχνικό εξοπλισμό, σύγχρονα διδακτήρια (σαν αυτά των αναπτυγμένων χωρών και όχι φυλακές και παιδοφυλακτήρια), βιβλιοθήκες, εκπαιδευτική τηλεόραση.

 

Στο πρόσωπο του εκπαιδευτικού εστιάζεται η κριτική για κάθε έλλειψη, πρόβλημα ή ανεπάρκεια για τα οποία κυρίως η Πολιτεία  και η Τοπική Αυτοδιοίκηση έχουν την ευθύνη. Στην πραγματικότητα, μόνο στον Έλληνα δάσκαλο μπορεί να προσβλέπει η ευρύτερη κοινωνία, για να ανταπεξέλθει επιτυχώς το σχολείο στις σύγχρονες απαιτήσεις.Το μέλλον της Εθνικής μας Παιδείας εξαρτάται από το φιλότιμο του Έλληνα δασκάλου, το γνωρίζουν και γιαυτό θέλουν να το υποτάξουν και να το καταβαραθρώσουν.

 

Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι με απαιτήσεις που εγείρονται από την Πολιτεία, καθώς από τη μια μεριά ζητείται η υποστήριξή τους σε κάθε καινοτομικό μέτρο ή μεταρρύθμιση μιας και τα “Πολυνομοχέδια” κατατίθενται το ένα μετά το άλλο, ενώ, από την άλλη, αντιμετωπίζονται ως αποδέκτες μιας σύνθετης και ανούσιας γραφειοκρατίας.Μέσα σε όλα αυτά καλούνται να διδάξουν παραπάνω ώρες, ώστε στην ουσία να υποβαθμιστεί το εκπαιδευτικό τους έργο.

 

“Η αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών πλήττει  ευθέως τόσο το δικαίωμα στην εργασία χιλιάδων εκπαιδευτικών όσο και την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.Την εναντίωση της κοινωνίας στους εκπαιδευτικούς μεθοδεύουν  κυβέρνηση και  ΜΜΕ”.

Με τα παραπάνω λόγια αντιδρούσε ο ΣΥΡΙΖΑ και ο υπεύθυνος βουλευτής το 2012 και συντονιστής της  Επιτροπής Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου για το Υπουργείο Παιδείας κ.Τάσος Κουράκης.Σήμερα που ο κ.Κουράκης είναι Αναπληρωτής Υπουργός υιοθετεί άραγε εκείνη την οργισμένη ανακοίνωση της 26ης Ιουλίου 2012 η οποία κατέληγε : “…Οι συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών, γι΄αυτό το θέμα δεν αφορά μόνο τους εκπαιδευτικούς, αλλά ολόκληρη την ελληνική κοινωνία  και την ίδια την ύπαρξη του  δημόσιου σχολείου.Ο ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ μαζί με τους πολίτες θα σταματήσει κάθε επιχειρούμενη θυσία της δημόσιας εκπαίδευσης στις ανάγκες και τα συμφέροντα των δανειστών, των περίφημων ΄΄αγορών΄΄ και τις πολιτικές των μνημονίων”;

 

Eύστοχα μας λέει ο Πρωταγόρας  :  “τὸ δὲ μάθημά ἐστιν εὐβουλία

περὶ τῶν οἰκείων, ὅπως ἂν ἄριστα τὴν αὑτοῦ οἰκίαν διοικοῖ,

καὶ περὶ τῶν τῆς πόλεως, ὅπως τὰ τῆς πόλεως δυνατώτατος ἂν εἴη καὶ πράττειν καὶ λέγειν” και για το λόγο αυτό δεν συναινούμε στην περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας της Παιδείας μας.

 

 

*Δάσκαλος-Μ.Εd, Νομικός

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *