SOS από τη WWF για τα σχολικά γεύματα: Πετιέται πολύ φαγητό και μάθημα πλαστικούρας!!!

Το μάθημα της «πλαστικούρας»

Στη Βουλή το “μάθημα της πλαστικούρας” – Η Πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος για τη χρήση πλαστικού μιας χρήσης στα σχολικά γεύματα

 

Η WWF εκφράζει τον προβληματισμό της για την σπατάλη που παρατηρείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολικά γεύματα», το οποίο υλοποιείται σε εκατοντάδες σχολεία της χώρας. Οχτώ στους 10 εκπαιδευτικούς (79%) συμφωνούν ότι υπάρχει σπατάλη φαγητού με το 34% να θεωρεί πως πετιούνται μεγάλες ποσότητες φαγητού.

 

Γιατί συμβαίνει αυτό

 

Στο μεγαλύτερο ποσοστό, οι εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι η σπατάλη οφείλεται συχνά στο ότι το φαγητό δεν αρέσει κάποιες φορές στα παιδιά (86,3%). Άλλο ένα 20% αποδίδει το πρόβλημα στο γεγονός ότι τα παιδιά προτιμούν το φαγητό που τους έχουν ετοιμάσει οι γονείς τους στο σπίτι ή προτιμούν να καταναλώνουν προϊόντα του κυλικείου.

 

Μικρότερη σπατάλη εντοπίζεται σε σχολεία υποβαθμισμένων περιοχών ή σε σχολεία που φοιτούν μαθητές περιορισμένης οικονομικής επιφάνειας. Αντιθέτως, σε σχολεία όπου το οικονομικό υπόβαθρο των οικογενειών των μαθητών ποικίλει, η σπατάλη φαίνεται πως αυξάνεται.

 

Επανάληψη και άγευστα φαγητά

 

Το 14,5% των εκπαιδευτικών παρουσιάζει κι άλλα αίτια σπατάλης όπως ότι υπάρχουν πολλές απουσίες παιδιών και συχνή επανάληψη των ίδιων τροφών (πχ. μπακαλιάρος), με άγευστα τρόφιμα σε αρκετές περιπτώσεις. Κάποια σχολεία δεν διαθέτουν καν τις κατάλληλες υποδομές ενώ και ο χρόνος για τα παιδιά δεν είναι αρκετός.

 

Σχετικά με το διατροφικό μενού, «προκύπτει με σαφήνεια πως τα παιδιά που μετέχουν στο πρόγραμμα αποφεύγουν την κατανάλωση τροφίμων που, επειδή παρότι είναι αναγκαία για την καλή ανάπτυξή τους, δεν εντάσσονται στα λεγόμενα «θελκτικά» φαγητά.

 

Σπανακόρυζο, αρακάς, ψάρι, φακές είναι μαγειρεμένα φαγητά που δεν συναντούν την αποδοχή των μαθητών με αποτέλεσμα πολλές φορές να πετιούνται. Σε σημαντικό επίσης βαθμό εντοπίζεται σπατάλη της συνοδευτικής σαλάτας. Όπως προκύπτει από πολλές έρευνες, τα παιδιά έχουν απομακρυνθεί από το μεσογειακό πρότυπο διατροφής κι αυτό πιστοποιείται κι από αυτά τα αποτελέσματα.

 

 

Σχεδόν 6 στους 10 εκπαιδευτικούς που απάντησαν στο ερωτηματολόγιο της οργάνωσης, συμφωνούν πως για να
περιοριστεί η σπατάλη είναι αναγκαίο να υπάρξει μεγαλύτερη ποικιλία στο μενού και παράλληλα να ενημερωθούν καλύτερα οι μαθητές και οι γονείς για τη σημασία των γευμάτων, της μεσογειακής διατροφής και της αποφυγής σπατάλης.

 

Άλλες λύσεις που προτείνονται είναι η χρήση ποιοτικότερων συστατικών για την παρασκευή των γευμάτων, να μην δηλώνουν συμμετοχή στο πρόγραμμα όσοι γονείς συστηματικά αφήνουν τα παιδιά να μην καταναλώνουν τα γεύματα και να επιτρέπεται στα παιδιά να παίρνουν το γεύμα στο σπίτι – εδώ προκύπτει ζήτημα, καθώς σε άλλα σχολεία τα παιδιά μπορούν να πάρουν το γεύμα στο σπίτι, ενώ σε άλλα υποχρεώνονται να το καταναλώνουν μόνο στο σχολείο.

Άλλες ιδέες είναι η αντικατάσταση της πλαστικής συσκευασίας, ώστε τα τρόφιμα να μην έχουν «οσμή πλαστικού», η δυνατότητα επιλογής γεύματος από τα ίδια τα παιδιά, η σίτιση να αφορά το δεκατιανό και μόνο σε παιδιά με αυξημένες ανάγκες να καλύπτεται και το γεύμα.

Δεν υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης σε σχολεία

 

Οι πλαστικές συσκευασίες συνήθως καταλήγουν στον κοινό κάδο απορριμάτων ενώ σε άλλες περιπτώσεις γίνεται λανθασμένη χρήση του μπλε κάδου, καθώς καταλήγουν σε αυτόν βρώμικες πλαστικές συσκευασίες που δεν μπορούν να ανακυκλωθούν.

 

Όπως λέει η WWF, «προκαλεί αρνητική εντύπωση ότι πολλοί εκπαιδευτικοί δήλωσαν ότι στο σχολείο τους δεν υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης», σε ποσοστό 45,5% – σχεδόν ένας στους δύο. «Οι κάδοι ανακύκλωσης εκτός του ότι χρησιμεύουν για την απόθεση των υλικών που μπορεί να ανακυκλωθούν, συνάμα έχουν εκπαιδευτικό ρόλο μιας και τα παιδιά εξοικειώνονται με την έννοια της ανακύκλωσης. Σε αυτό το θέμα χρειάζεται να γίνουν πολλά περισσότερα».

 

 

 

«Γενικότερα, η υπερκατανάλωση πλαστικού στα σχολεία δεν συμβάλλει στην αποτροπή της πλαστικής ρύπανσης που έχει αναγνωριστεί τόσο σε διεθνή φόρα όσο κι από την ελληνική κυβέρνηση ως αντικείμενο προτεραιότητας», σημειώνει η WWF που κατέθεσε την έκθεση στο Υπουργείο Παιδείας, «ελπίζοντας να συμβάλλει στην περαιτέρω βελτίωση του προγράμματος και την ταυτόχρονη αύξηση του βαθμού ετοιμότητας των παιδιών και τον γονέων τους να αντιληφθούν την αξία όχι μόνο των σχολικών γευμάτων, αλλά εν γένει της υγιεινής και βιώσιμης διατροφής».

 

«Το WWF Ελλάς τάσσεται εξ αρχής υπέρ του θεσμού των σχολικών γευμάτων. Πρόθεσή μας είναι να εντοπίσουμε τυχόν λάθη που γίνονται στην υλοποίησή του και να συμβάλλουμε στη βελτίωση της κατάστασης με θετικό τρόπο, προκειμένου το πρόγραμμα να περιορίσει το ‘οικολογικό του αποτύπωμα’ και παράλληλα να αποτελέσει ένα μέσο έμπρακτης εκπαίδευσης των παιδιών στις έννοιες της βιώσιμης διατροφής και της προστασίας του περιβάλλοντος από την πλαστική ρύπανση».

 

Αναλυτικά η έκθεση της WWF εδώ.

lifo.gr

Διαβάστε επίσης...

Ξεκίνησαν τα μαθήματα της Εκπαιδευτικής Τηλεόρασης

TweetΡεπορτάζ του euronews Η 10χρονη Ανδριάνα παρακολουθεί από την τηλεόραση του σπιτιού της το μάθημα …

Παληγιάννης Βασίλης : Να ενισχυθούν μαθητές και εκπαιδευτικοί με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό

TweetΠαληγιάννης Βασίλειος                                                                    Αιρετός ΚΥΣΠΕ Τηλ.6974750409 paligiannis@hotmail.gr                                                             Αθήνα, 30/3/2020         «Η Υγειονομική κρίση, …

Δείτε αποκλειστικά το βίντεο : Η ΔΟΕ προσφέρει 100.000 ευρώ στη μάχη κατά του Covid-19.

TweetΟ Πρόεδρος της Δ.Ο.Ε. Θανάσης Κικινής, ανακοίνωσε προσφορά της Δ.Ο.Ε., ύψους 100.000 ευρώ, για τη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *