H ΔΟΕ έστειλε υπόδειγμα πρακτικού για τη μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα

«Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων για συλλογική απάντηση με μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα»

 

Σε συνέχεια της απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με αριθμό Πρωτ. 563/20-5-2020, σχετικά με τον προγραμματισμό δράσεων απέναντι στο πολυνομοσχέδιο και την τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα, σας αποστέλλουμε σχέδιο πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) που συντάχθηκε σε συνεργασία με τη νομική μας σύμβουλο Μ.Μ. Τσίπρα.

Επισημαίνουμε, για άλλη μια φορά, πως από την τροπολογία, την Υπουργική Απόφαση και τις σχετικές οδηγίες, προκύπτει ξεκάθαρα ότι η συμμετοχή στη διαδικασία είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική.

Αυτό, δεν αναιρεί το γεγονός ότι αποτελεί μεθόδευση του υπουργείου παιδείας να ρίξει την ευθύνη για την υλοποίησή της στους εκπαιδευτικούς. Ευθύνη και χρέος μας αποτελεί η προάσπιση της παιδαγωγικής σχέσης και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαφύλαξη της ποιότητας της διδασκαλίας στη βάση παιδαγωγικών αρχών και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, η θωράκιση της ψυχοσυναισθηματικής στήριξης των ευάλωτων κοινωνικά και μαθησιακά μαθητών μαςμε την παράλληλη αποτροπή του κινδύνου της έκθεσής τους σε πρόσωπα ξένα προς την εκπαιδευτική διαδικασία. Η απάντησή μας στις μεθοδεύσεις του υπουργείου παιδείας θα είναι αποφασιστική και Συλλογική για τη μη υλοποίηση της υπουργικής απόφασης, σε πρώτο επίπεδο, μέχρι την κατάργηση της τροπολογίας.

Επισημάνουμε ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προκειμένου να αποτρέψει την εφαρμογή της τροπολογίας και της Υ.Α. για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα, θα θέσει σε εφαρμογή, με τον πλέον πρόσφορο τρόπο,  απεργία – αποχή για τη διαδικασία, ώστε να αποτελέσει το δυναμικό μέσο απάντησης στο Υπουργείο Παιδείας, την κατάλληλη χρονική στιγμή που θα χρειαστεί να αξιοποιηθεί.

Στη βάση αυτή το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συναδέλφους, στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων που θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 28 και Παρασκευή 29 Μαΐου, να προχωρήσουν στη συλλογική λήψη αποφάσεων σύμφωνα με το σχέδιο που σας αποστέλλουμε, με τις οποίες θα δηλώνουν ότι δεν προχωρούν στην υλοποίηση της Υπουργικής Απόφασης.

 

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ _______ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ _______________

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του____ Δημοτικού Σχολείου______________, έπειτα από πρόσκληση του/της Διευθυντή/ντριας, η οποία κοινοποιήθηκε σε όλα τα μέλη του, συνήλθε σε συνεδρίαση στις _____________ στον χώρο του Σχολείου, με θέμα ημερήσιας Διάταξης «Λήψη απόφασης περί της μη εφαρμογής της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο».

Αφού διαπιστώθηκε η απαρτία με παρόντα τα ____ από τα ______ μέλη, πραγματοποιήθηκε διαλογική συζήτηση στην οποία συμμετείχαν και εξέφρασαν την άποψή τους όλα τα παριστάμενα μέλη και ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε  τα παρακάτω:

Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 51888/ΓΔ4  (ΦΕΚ Β 1739/6-5-2020) «Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους» προβλέφθηκε μεταξύ άλλων η αρμοδιότητα του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων για την λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα. Το άρθρο 63 του N. 4686/2020 προέβλεψε την δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Με την υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020) «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» εξειδικεύτηκε περαιτέρω η δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, με την χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας. Από τη συνδυαστική ερμηνεία των διατάξεων αυτών, προκύπτει, ότι η παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, δεν είναι υποχρεωτική ούτε για καθέναν από τους εκπαιδευτικούς ούτε και για τη σχολική μονάδα συνολικά και ο σύλλογος διδασκόντων δύναται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, συνεκτιμώντας τις συνθήκες της Σχολικής Μονάδας να αποφασίσει τη μη εφαρμογή της δυνατότητας αυτής.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύλλογος Διδασκόντων, αφού έλαβε υπόψη του:

  1. Την ανάγκη διατήρησης του μοναδικού παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μέσα στη σχολική τάξη καθώς και της ειδικής παιδαγωγικής προσέγγισης της οποίας χρήζουν οι μαθητές, ιδιαίτερα λόγω και της μικρής ηλικίας τους, η οποία όχι μόνο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της ταυτόχρονης μετάδοσης του μαθήματος με μέσα τεχνολογίας αλλά, επιπλέον, τείνει να μετατραπεί σε μια αποστειρωμένη, δίχως τον απαραίτητο αυθορμητισμό διαδικασία όπου περιορίζεται σημαντικά η  δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης.
  2. Τη σχέση εμπιστοσύνης και ενθάρρυνσης της ελεύθερης βούλησης που αναπτύσσεται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών αλλά και τη δυναμική, σε επίπεδο σχέσεων μεταξύ των μαθητών, οι οποίες, πλέον, δεν προστατεύονται και περιορίζονται δραστικά αφού η γνώση και μόνο της ύπαρξης μέσων τεχνολογίας αναμετάδοσης αρκεί για να τροποποιήσει εκφράσεις και συμπεριφορές.
  3. Το γεγονός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική – διαλογική μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, με αποτέλεσμα να μην μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί, ότι υφίσταται στάδιο παράδοσης του μαθήματος, κατά το οποίο μπορεί να πραγματοποιείται ταυτόχρονη μετάδοσή του με κατάλληλα μέσα τεχνολογίας, όπως προβλέπει η ΚΥΑ 57233/Υ1/2020.
  4. Τους σημαντικούς κινδύνους, που μία τέτοια διαδικασία ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών.

Αποφάσισε να μην εφαρμόσει σύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο σε όλα τα Τμήματα του σχολείου.  

ΣΧΕΔΙΟ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ _______ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ _______________

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του____ Νηπιαγωγείου______________, έπειτα από πρόσκληση του/της Προϊσταμένου/νης – Διευθυντή/ντριας,  συνήλθε σε συνεδρίαση στις _____________ στον χώρο του Νηπιαγωγείου, με θέμα ημερήσιας Διάταξης «Λήψη απόφασης περί της μη εφαρμογής της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο».

Αφού διαπιστώθηκε η απαρτία, πραγματοποιήθηκε  διαλογική συζήτηση στην οποία συμμετείχαν και εξέφρασαν την άποψή τους όλα τα παριστάμενα μέλη και ο σύλλογος διδασκόντων αποφάσισε  τα παρακάτω:

Με την Κοινή Υπουργική Απόφαση 51888/ΓΔ4  (ΦΕΚ Β 1739/6-5-2020) «Τρόπος επαναλειτουργίας σχολικών μονάδων μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους» προβλέφθηκε μεταξύ άλλων η αρμοδιότητα του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων για την λήψη κάθε αναγκαίου μέτρου, προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, που προβλέπονται στα ωρολόγια προγράμματα. Το άρθρο 63 του N. 4686/2020 προέβλεψε την δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Με την υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020) «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» εξειδικεύτηκε περαιτέρω η δυνατότητα παροχής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, με την χρήση κατάλληλων μέσων τεχνολογίας. Από τη συνδυαστική ερμηνεία των διατάξεων αυτών, προκύπτει, ότι η παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό, δεν είναι υποχρεωτική ούτε για καθέναν από τους εκπαιδευτικούς ούτε και για τη σχολική μονάδα συνολικά και ο σύλλογος διδασκόντων δύναται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, συνεκτιμώντας τις συνθήκες της Σχολικής Μονάδας να αποφασίσει τη μη εφαρμογή της δυνατότητας αυτής.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύλλογος Διδασκόντων, αφού έλαβε υπόψη του:

  1. Την ανάγκη διατήρησης του μοναδικού παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας και αλληλεπίδρασης μέσα στην αίθουσα του νηπιαγωγείου καθώς και της ειδικής παιδαγωγικής προσέγγισης της οποίας χρήζουν τα νήπια και προνήπια, ιδιαίτερα λόγω και της μικρής ηλικίας τους, η οποία όχι μόνο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να εξασφαλιστεί μέσω της ταυτόχρονης μετάδοσης του μαθήματος με μέσα τεχνολογίας αλλά, επιπλέον, τείνει να μετατραπεί σε μια αποστειρωμένη, δίχως τον απαραίτητο αυθορμητισμό διαδικασία όπου περιορίζεται σημαντικά η  δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του/της νηπιαγωγού στο πλαίσιο της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός αίθουσας.
  2. Τη σχέση εμπιστοσύνης και ενθάρρυνσης της ελεύθερης βούλησης που αναπτύσσεται καθημερινά μέσα στην αίθουσα μεταξύ νηπιαγωγού και νηπίων αλλά και τη δυναμική, σε επίπεδο σχέσεων μεταξύ των νηπίων, οι οποίες, πλέον, δεν προστατεύονται και περιορίζονται δραστικά αφού η γνώση και μόνο της ύπαρξης μέσων τεχνολογίας αναμετάδοσης αρκεί για να τροποποιήσει εκφράσεις και συμπεριφορές.
  3. Τους σημαντικούς κινδύνους, που μία τέτοια διαδικασία ενέχει για τα προσωπικά δεδομένα των νηπίων αλλά και των νηπιαγωγών.

Αποφάσισε να μην εφαρμόσει σύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο.

 

 

Διαβάστε επίσης...

Kορωνοϊος: Απειλή για όλο το νευρικό σύστημα- Συμπτώματα και επιπτώσεις στον οργανισμό

TweetΈνας επιπλέον μηχανισμός προσβολής του νευρικού συστήματος αποτελεί η ανοσολογικής αρχής εμφάνιση μετά-λοιμωδών συνδρόμων μετά …

Σοκάρουν οι νεκροψίες των ασθενών κοροναϊού – Ποια ευρήματα ξάφνιασαν τους επιστήμονες

TweetΔεν είναι πρώτη φορά που οι νεκροψίες γίνονται πηγή πολύτιμων πληροφοριών για την καλύτερη κατανόηση …

Είναι κι εκείνοι οι δάσκαλοι που τίμησαν τον τίτλο που τους δόθηκε

TweetΕίναι κι εκείνοι οι δάσκαλοι που τίμησαν τον τίτλο που τους δόθηκε Γράφει η Νεφέλη …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *