Το βαθμολόγιο των εκπαιδευτικών και η ανατροπή του

Πριν ψηφιστεί και εφαρμοστεί το νέο βαθμολόγιο και μισθολόγιο των εκπαιδευτικών υπήρχαν πολλές συνδικαλιστικές φωνές που διαβεβαίωναν πως θα βελτίωνε τις αποδοχές των εκπαιδευτικών οι οποίοι ήταν ήδη οι πιο χαμηλόμισθοι σε σύγκριση με τα προσόντα τους δημόσιοι υπάλληλοι.Με την ψήφισή του ανατράπηκε η βαθμολογική κατάταξη των εκπαιδευτικών εις βάρος αυτών που είχαν κάτω από 20 χρόνια προϋπηρεσίας πολλοί από τους οποίους έχασαν το βαθμό Α τον οποίο κατείχαν και παγιώθηκαν από το Νοέμβρη του 2011 σε βαθμούς κατώτερους και με πενιχρές αποδοχές.

Ενώ ο κλάδος αγωνιζόταν στην τελευταία μεγάλη απεργία επί κυβερνήσεως Καραμανλή για μισθό νεοδιόριστου στα 1.300 ευρώ έφτασε να ανέχεται αμαχητί τον μισθό του νεοδιόριστου στα 660 ευρώ.Κρίση θα πείτε, αλλά μέσα στην κρίση διευρύνθηκε το χάσμα των ανισοτήτων μεταξύ των νέων εκπαιδευτικών σε σύγκριση με τους παλαιότερους.Τεράστια η μισθολογική διαφορά που ξεπερνά τα 10.000 ευρώ ετησίως των μεν από τους δε.Στο ίδιο σχολείο σήμερα υπάρχουν εκπαιδευτικοί που λαμβάνουν υπερδιπλάσιες αποδοχές από τους συναδέλφους τους ακόμα κι αν οι τελευταίοι έχουν αυξημένα προσόντα ή κατέχουν θέσεις στελεχών εκπαίδευσης.Δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε πως η εφαρμογή του νέου βαθμολογίου-μισθολογίου ήταν η αξιολόγηση της επετηρίδας: “Ο νέος είναι ωραίος αλλά ο παλιός είναι αλλιώς”.

Βέβαια οι νέοι εκπαιδευτικοί δεν είναι αυτοί που συμμετέχουν στα Διοικητικά Συμβούλια των Συλλόγων και στο μη ανανεωμένο ηλικιακά  συνδικαλιστικό μας κίνημα που έχει μείνει απαρχαιωμένο σε νοοτροπίες της δεκαετίας του 1980.Οι νέοι παραμένουν αδρανείς και αμέτοχοι περιμένοντας το μάνα εξ ουρανού να τους βοηθήσει ώστε να καταφέρουν αφενός να επιβιώσουν στις μετακινήσεις  τους ανά την Ελλάδα και αφετέρου να μπορέσουν κι αυτοί να ζήσουν με αξιοπρέπεια την οικογένειά τους.

Με το νέο βαθμολόγιο των εκπαιδευτικών εφαρμόστηκαν για τους εκπαιδευτικούς κατά περίπτωση διατάξεις του νόμου 1566/85 ενώ άλλες διατάξεις του ίδιου νόμου αγνοήθηκαν.Το γεγονός αυτό επέτεινε τις αδικίες εις βάρος  και πάλι των νέων συναδέλφων.

Για παράδειγμα :

1. Έλαβαν επικαλούμενοι τον ν.1566/85 όλοι οι εκπαιδευτικοί σε αντίθεση με ότι συνέβη στους υπόλοιπους Δ.Υ ακόμα και αυτοί που δεν διέθεταν Πανεπιστημιακό πτυχίο το χαρακτηρισμό της κατηγορίας Π.Ε.

2. Αγνοήθηκε ο 1566/85 και δεν προβλέφθηκε επίδομα θέσης ευθύνης στους αναπληρωτές.

3.Αγνοήθηκε ο 1566/85 και δεν δόθηκε ο βαθμός Α στους διευθυντές σχολικών μονάδων (4θέσιων και άνω) που αποτελούν στελέχη εκπαίδευσης τη στιγμή που ο βαθμός αυτός δόθηκε σε όλα τα υπόλοιπα στελέχη εκπαίδευσης που επιλέχθηκαν βάσει του ίδιου νόμου και με τις ίδιες διαδικασίες να υπηρετήσουν τη θητεία τους.(διευθυντές εκπαίδευσης, σχολικούς συμβούλους).Έτσι σήμερα ισχύει η οξύμωρη για τη διοίκηση των σχολείων κατάσταση κατώτεροι βαθμολογικά διευθυντές σχολείων να διοικούν ανώτερούς τους!!

 

Σε πολλά σημεία θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί πως η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου πάσχει νομιμότητας.Δυστυχώς ο κλάδος μάλλον συναίνεσε σιωπηρά και δεν προσέφυγε στη δικαιοσύνη ως όφειλε ώστε να αρθούν οι αδικίες.Πολλές μάλιστα από τις προαναφερθείσες αδικίες ούτε καν αναφέρονται από τους συνδικαλιστές μας ώστε να αποτελέσουν τη βάση διεκδίκησης για το μέλλον.

Πρόσφατα το Ν.Σ.Κ έβγαλε μια γνωμοδότηση που ανατρέπει τη βαθμολογική κατάταξη των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν σε θέσεις κατηγορίας ανώτερης των τυπικών προσόντων (π.χ υπηρετούν ως Π.Ε ενώ δεν έχουν πανεπιστημιακό πτυχίο) και διαπιστώνεται πως δεν ισχύει ο 1566/85 αλλά ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς η παράγραφος 4 του ν.4024/2011 που είναι αυτή που βλέπετε στην εικόνα.

Η γνωμοδότηση αυτή ανατρέπει τη βαθμολογική κατάταξη χιλιάδων εκπαιδευτικών προς το χειρότερο.Βάζει όμως τα πράγματα στη θέση τους καθώς εφαρμόζει το νόμο με τον οποίο χιλιάδες άλλοι συνάδελφοί τους καταδικάστηκαν στη στασιμότητα.Μήπως όμως αντί να κοιτάμε να βγάλει ο ένας το μάτι του άλλου και να ευχόμαστε να καεί το σπίτι του γείτονα μιας και κάηκε το δικό μας   θα πρέπει να λάβουμε την αφορμή ώστε να αγωνιστούμε ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ για την πλήρη ανατροπή του βαθμολογίου και την απαίτηση της άμεσης επιστροφής στο status quo ante (προηγούμενο καθεστώς) με άμεση απαίτηση την άρση των αδικιών εις βάρος των νέων συναδέλφων;

 

 

 

 

 

 

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *