Ένα …ανοικτό σχολείο «πρότυπο» δείχνει στους μαθητές, νέους δρόμους δημιουργίας (φωτογραφίες)

Δεκάδες οι εκπαιδευτικές δράσεις του 30ού Δ.Σ. Βόλου, που φιλοξένησε τον ερευνητή Δ. Ηλιόπουλο

«Συχνά το δημόσιο σχολείο πυροβολείται . Τσουβαλιάζονται όλοι οι εκπαιδευτικοί. Άχρηστους τους ανεβάζουν, τεμπέληδες τους κατεβάζουν. Θα ήμουν ο τελευταίος που θα ισχυριζόμουν πως είναι παραδεισένια η κατάσταση. Όμως, η γενίκευση είναι το πρώτο στάδιο μιας ανεύθυνης και εύκολης κριτικής. Στο δημόσιο σχολείο, δεν είναι λίγοι εκείνοι που αγωνιούν και δρουν. Για να μπορούν να κοιτάνε κατάματα τους μαθητές. Δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο των δασκάλων που δεν εφησυχάζουν. Που πάνε κόντρα στο ρεύμα της αδιαφορίας που σκέπει τον ουρανό μας με τη δηλητηριώδη ομίχλη της», αυτά σημειώνει σε άρθρο του για το 30ό Δημοτικό σχολείο Βόλου , ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Ευάγγελος Αυδίκος . Και πραγματικά στο 30ό Δ. Σχ. Βόλου , το σχολείο που φιλοξένησε προχθές τον ερευνητή κ. Δημ. Ηλιόπουλο, ανοίγονται νέοι δρόμοι για ανάπτυξη και δημιουργία. Κύριο μέλημα όλων των εκπαιδευτικών είναι η ομαλή προσαρμογή των μαθητών στο νέο σχολικό περιβάλλον και η καλλιέργεια της αγάπης για το σχολείο. Στο συγκεκριμένο δημοτικό οι μαθητές διδάσκονται , λαμβάνοντας τα απαιτούμενα γνωστικά και ηθικά εφόδια, ώστε να συμμετέχουν, να εκφράζονται και να μαθαίνουν τον τρόπο του πώς να μαθαίνουν προετοιμαζόμενοι για τη συνέχεια της ζωής τους. Διδάσκονται από έμπειρους εκπαιδευτικούς με τη βοήθεια σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων και τη χρήση των νέων τεχνολογιών.

«Συνεχείς δραστηριότητες
με σύγχρονες εκπαιδευτικές μεθόδους»

Με συνεχείς δραστηριότητες στην ελληνική γλώσσα, τα μαθηματικά, την πληροφορική, τις ξένες γλώσσες και οι σύγχρονες εκπαιδευτικές μέθοδοι επιτυγχάνεται ουσιαστική και πολύπλευρη μόρφωση των μαθητών.
Οι μαθητές μαθαίνουν παίζοντας, δημιουργώντας, χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και διαμορφώνοντας ένα κλίμα ευχάριστο και ένα περιβάλλον φιλικό, ασφαλές και πολιτισμένο.
Με τον τρόπο αυτό δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να καλλιεργήσουν τις κλίσεις και τις ικανότητές τους και να κατακτήσουν κορυφαίες διεθνείς και πανελλήνιες διακρίσεις σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα όπως θετικές επιστήμες (μαθηματικά, φυσική) αλλά και γενικότερα στις παραστατικές τέχνες (θεατρικές ομάδες, μουσικά σύνολα, χορωδία, λογοτεχνία, εικαστικά, αθλητισμός). Στο παραπάνω πλαίσιο κατά τη φετινή χρονιά πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από δράσεις. Το σχολείο συμμετείχε σε πανελλήνια κι ευρωπαϊκά προγράμματα, όπως το «Νοιάζομαι και Δρω» για δεύτερη συνεχή χρονιά , ένα πρόγραμμα που υλοποιείται στα Ελληνικά Δημόσια Σχολεία και έχει σκοπό την ενδυνάμωση του Εθελοντισμού, της Αλληλεγγύης και της Ενεργού Πολιτειότητας στους μαθητές. Την τρέχουσα σχολική χρονιά συμμετείχαν 8 σχολεία με 48 καθηγητές από το Νομό μας. τη γνωριμία του 30ού με τη Σουηδία με αφορμή την Εθνική Γιορτή στις αρχές Ιουνίου .

Από τον περασμένο χρόνο εντάχθηκε επίσης και στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα: Open Schools for Open Societies – OSOS

Το σχολείο μας είναι ένα από τα 125 σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης (6 νηπιαγωγεία, 41 δημοτικά και 78 γυμνάσια λύκεια) που επιλέχτηκαν πανελλαδικά, από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής να συμμετέχουν στο Eυρωπαϊκό πρόγραμμα «Οpen Schools For Open Societies – ΟSOS» (Ένα Ανοιχτό Σχολείο σε μια Ανοιχτή Κοινωνία).
Αντικείμενο του ευρωπαϊκού προγράμματος: «Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS», είναι η προετοιμασία της εισαγωγής της καινοτομίας του «Ανοιχτού σχολείου», με βασικό άξονα τις φυσικές επιστήμες και τα αντικείμενα του STEM σε θεματικές που συνδέονται με σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Στο έργο συμμετέχουν 21 φορείς (υπουργεία, πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα, μουσεία, σχολεία, κ.ά.) από την Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Αυστραλία. Εθνικός συντονιστής για την Ελλάδα είναι το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Η επιλογή των σχολικών μονάδων έγινε με αξιολόγηση των αιτήσεων σύμφωνα με τα παρακάτω κριτήρια: 1. Ενδιαφέρον και εμπειρία σχολείου και παιδαγωγικής ομάδας.2. Πρωτοτυπία προτεινόμενης πρότασης δράσης στο πλαίσιο του OSOS (προτάσεις με βασικό άξονα τις φυσικές επιστήμες και τα αντικείμενα του STEM σε θεματικές που συνδέονται με σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις.)
Το ευρωπαϊκό πρόγραμμα: «Οpen Schools for Open Societies – ΟSOS» μελετά, ερευνά, προτείνει και ενθαρρύνει το σύγχρονο σχολείο προς την απόκτηση χαρακτηριστικών ενός ανοιχτού, καινοτόμου και δημοκρατικού «οικοσυστήματος», με ενεργό συμμετοχή τόσο στην εκπαιδευτική όσο και στην τοπική κοινότητα.
Το «ανοικτό σχολείο» αξιοποιεί την εκπαιδευτική καινοτομία, τα εργαλεία της ανακαλυπτικής μάθησης, την τεχνολογία, τη διδασκαλία των φυσικών, ανθρωπιστικών και κοινωνικών επιστημών για τη μελέτη και ψηλάφηση τοπικών ζητημάτων. Ένα σχολείο που βρίσκεται σε διαρκή αλληλεπίδραση με την τοπική κοινωνία και πορεύεται ως ισότιμος κοινωνικός εταίρος της.

User comments

Προηγήθηκαν δράσεις αξιοποίησης στην καθημερινή του λειτουργία του Θεάτρου και των Παραστατικών Τεχνών αναδεικνύοντας την αξία του στην τυπική Εκπαίδευση αλλά και στο διάλογο που αναπτύσσει με την Κοινωνία.
Σε αυτό το πλαίσιο σε άψογη συνεργασία με το συστεγαζόμενο 16ο δ. σχ. Βόλου και το σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων πραγματοποίησε σειρά δράσεων για τη Γιορτή της Μητέρας στις 12 Μαΐου με πρωινό περίπατο σε συνεργασία του συλλόγου γονέων και του συλλόγου ΠΑΝ καθώς κι απογευματινή γιορτή στο Αμφιθέατρο των σχολείων με την παρουσία των μουσικών Θοδωρή Κεφαλά και Κώστα Χαλβέ. Την Τρίτη 14 Μαΐου συνεχίζοντας τις δράσεις της Ομάδας Προφορικής Ιστορίας του 30ού πήραν συνέντευξη και κατέγραψαν τις εντυπώσεις για τη γειτονιά τους από την κυρία Χρυσάνθη Κυρίτση , μέλος του Δ.Σ. της Πολιτιστικής Εστίας Μικρασιατών ΙΩΝΕΣ.
Στη διάρκεια του τελευταίου τριμήνου πραγματοποιήθηκαν επιμορφωτικές συναντήσεις της Γ’ τάξης σύγχρονου χορού με τη χοροδιδάσκαλο Κασσιανή Σαμίου , απόφοιτο του σχολείου. Επίσης είχαμε την ευκαιρία η Σάντρα Νίκολιτς, μητέρα μαθητή του 16ου δ. σχ. Βόλου, Ιστορικός Μεταδιδάκτορας στο ΙΑΚΑ του Πανεπιστήμιου Θεσσαλίας, με Διδακτορικό Δίπλωμα Κινηματογράφου και ΜΜΕ από τη Σχολή Δραματικών Τεχνών του Βελιγραδίου να μιλήσει στους μαθητές μας για την ιστορία του κινηματογράφου με ένα διαδραστικό εργαστήριο. Η επιδίωξή μας είναι όλες αυτές οι δράσεις να αποτελέσουν βάση για παραγωγικό διάλογο και αναστοχασμό μεταξύ των διαφορετικών κοινοτήτων των εκπαιδευτικών, των καλλιτεχνών, των ερευνητών/τριών, των ακαδημαϊκών και της κοινωνίας των πολιτών, με στόχο να αναλάβουμε από κοινού δράση στο παρόν και να σχεδιάσουμε το μέλλον του δημόσιου σχολείου με πιο πολλά χρώματα.
Το 30ό δ.σχ. Βόλου συνεργάστηκε με την εικαστικό κ. Φαίη Τζανετουλάκου και τον κ. Κώστα Μάγο για την παιδαγωγική αξιοποίηση της έκθεσης για τα «καΐκια» και τη σημασία τους στην τοπική παράδοση. Ειδικά, τα παιδιά της 5ης τάξης του 30ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου, υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού τους κου Πασχάλη Δήμου, υπήρξαν οι πιο ένθερμοι συμμετέχοντες σε αυτήν την προσπάθεια διατήρησης της θαλάσσιας μνήμης. Μέσα από την ξενάγηση στην έκθεση και τη συζήτηση που ακολούθησε με το κάθε ένα παιδί ξεχωριστά, εξέφρασαν τις δικές τους ευαισθησίες και την αγάπη για τη θάλασσα και τα στολίδια της, τα χειροποίητα πολύχρωμα καϊκάκια.

User comments

Υπήρξε επίσης συνεργασία με την πρόεδρο του Παραρτήματος της Μαθηματικής Εταιρείας κ. Στέλλας Δημητρακοπούλου για την πειραματική διδασκαλία σε μαθητές της ΣΤ΄ Δημοτικού αναφορικά με το θέμα «Συμμετρία και Γεωμετρικοί Μετασχηματισμοί».
Το 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου, με την Ομάδα του Προφορικής Ιστορίας, ΟΠΙ-ΜΑ 30ού , εκπροσωπούμενη από τους Ελένη Μπαρμπουδάκη και Πασχάλη Δήμου συμμετείχε στο Μαθητικό συνέδριο , Προφορική ιστορία και διδακτική της Ιστορίας: σχεδιάζοντας μια διδασκαλία ‘αλλιώς’ , που πραγματοποιείται από την Παρασκευή 10 ως και την Κυριακή 12 Μαΐου 2019 στη Σιβιτανίδειο Σχολή στην Αθήνα . Η συμμετοχή του 30ού αφορά ένα σχέδιο εργασίας , που υλοποιείται από την εκπαιδευτικό και υποψήφια διδάκτορα κ. Ελένη Μπαρμπουδάκη , από τις αρχές της σχολικής χρονιάς κι αφορά τη μύηση των μαθητών στις αρχές της Προφορικής Ιστορίας με το σκεπτικό και τη διαπίστωση ότι ο τρόπος που διδάσκεται το μάθημα της ιστορίας στα σχολεία δεν καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον των μαθητών, με αποτέλεσμα να καταλήγει στη στείρα απομνημόνευση. Μέσα από τις προφορικές μαρτυρίες κατοίκων της ευρύτερης περιοχής του Αγ. Παντελεήμονα και τη συστηματική βοήθεια των μαθητών της Ε’ δημοτικού προετοιμάστηκε η παρουσίαση με τίτλο «Ερευνώντας την ιστορία της γειτονιάς: Προφορικές μαρτυρίες και τεκμήρια «αφηγούνται» τη γειτονιά του 30ου Δημοτικού Σχολείου Βόλου τη δεκαετία του ’50». Σε αυτό το πλαίσιο υπάρχει συνεργασία και με τα ΓΑΚ Μαγνησίας, οι μαθητές συγκέντρωσαν αρχειακό υλικό μέσα από το οποίο αναδεικνύεται το ιστορικό πλαίσιο των δύο εποχών συνδέοντάς το με τη συλλογική και ατομική μνήμη της πόλης σήμερα σε συνδυασμό με προφορικές μαρτυρίες συγγενών τους αλλά και τη γειτνίαση με την οδό 2ας Νοεμβρίου . Η επαφή των παιδιών με το αρχειακό υλικό τους έδωσε τη δυνατότητα να νιώσουν τον τρόπο δημιουργίας της Ιστορίας αλλά και της επίδρασης αυτών των γεγονότων και στις επόμενες γενιές .
Το 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου έχει μια πολυετή επιτυχημένη συνεργασία με το Γραφείο της Ευρωπαϊκής Αντιπροσωπείας στην Αθήνα. Έχοντας υλοποιήσει μια σειρά από ευρωπαϊκά προγράμματα και συνεργαζόμενο τόσο με τοπικούς φορείς, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Περιφέρεια Θεσσαλίας , Δήμο Βόλου, Παγκόσμιο Σωματείο Απόδημων Μαγνήτων «Το Κοινόν των Μαγνήτων», Ελληνογαλλικό Σύνδεσμο συμμετείχε στον εορτασμό της Ημέρας της Ευρώπης 2019 μαζί με το Γραφείο Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης ΠΕ Μαγνησίας και σε συνεργασία με το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης EUROPE DIRECT Θεσσαλίας πραγματοποίησε σειρά εκδηλώσεων και δράσεων με στόχο την ευαισθητοποίηση αλλά και γνωριμία των μαθητών του Βόλου σχετικά με την λειτουργία και την επίδραση των θεσμικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην καθημερινή μας ζωή από τις 8 ως τις 10 Μαΐου 2019.
Οι συμμετέχοντες μαθητές κι απόφοιτοι και μέλλοντες ψηφοφόροι είχαν τη δυνατότητα να ενημερωθούν για ημερομηνίες ορόσημα όπως: – η 1η Μαΐου, 15η επέτειος της μεγάλης διεύρυνσης της ΕΕ από διαπρεπείς Βολιώτες της Διασποράς, όπως Νίκος Πράντζος, Αντώνης Γκρέκας, Κώστας Πώποτας , Δημήτρης Τζάνος αλλά και προσωπικότητες της πόλης ,όπως η Μαίρη Τσακνάκη – Γαβαλά. Είχαν τη δυνατότητα να δουν επίσης υλικό που έχει υλοποιηθεί στα πλαίσια της εκπαιδευτικής δράσης Teachers4Europe από εκπαιδευτικούς και μέλη ΕΔΙΠ του Παν/μίου Θεσσαλίας που έχουν εργαστεί για την πραγματοποίησή του. Παρουσιάστηκαν οι δράσεις του σχολείου , οι οποίες πραγματοποιούνται με τη συγχρηματοδότηση της Ε.Ε. και απόφοιτοι του σχολείου είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε βιωματικό εργαστήριο γύρω από τη διαδικασία των εκλογών . Παράλληλα συγκεντρώθηκαν κι απόψεις για τον τρόπο λειτουργίας της Ένωσης κι εκφράστηκαν αρνητικές θέσεις για τις ελαστικές σχέσεις εργασίες των γονέων των μαθητών και την ανάγκη για μεγαλύτερη φροντίδα του περιβάλλοντος. Αντίθετα εκφράστηκαν πολύ θετικά για την ελεύθερη μετακίνηση, για τα εκπαιδευτικά προγράμματα ERASMUS κι ανταλλαγές εκπαιδευτικών- μαθητών και τα κοινωνικά προγράμματα.

Συμμετείχε επίσης σε δράσεις φιλαναγνωσίαςόπως το Φεστιβάλ Παιδικού κι Εφηβικού Βιβλίου με τη δράση «Μεγαλώνω πιο όμορφα διαβάζοντας ένα βιβλίο, των μαθητών της Ε’ τάξης του 30ού Δημοτικού Σχολείου Βόλου» δημιουργώντας το παρακάτω ποίημα :
Φεστιβάλ Παιδικού και Εφηβικού Βιβλίου
Μια φορά κι έναν καιρό, μια παρέα ανθρώπων στο Βόλο
δημιούργησε ένα θεσμό.
Κι από τότε κάθε χρόνο στο Πολιτιστικό
Φεστιβάλ Βιβλίου για παιδιά κάνουνε τρανό.
Μεγάλοι, μικροί κι αρχίζει η γιορτή. Γραφιάδες, παραμυθάδες κι άνθρωποι χαμογελαστοί παίζουνε σε εργαστήρια με μεγάλα και μικρά παιδιά ξεχειλίζοντας από χαρά.
Βιβλία ξεφυλλίζουν κι αγοράζουν οι μαθητές και ζουν μαγικές στιγμές. Και με αυτά και τ’ άλλα μην ξεχαστούμε παιδιά το Φεστιβάλ Βιβλίου ξεκινά.
Από το χέρι τον μπαμπά και τη μαμά, γιατί την Τετάρτη ξεκινά, όλοι μαζί να χαρούμε με τους γονείς μας στο Φεστιβάλ την κάθε του στιγμή.
Το 30ό δεν μπορούσε να λείψει από το Φεστιβάλ Σχολικού ραδιοφώνου, στο οποίο συμμετείχε με 55 μαθητές , ( B’ 20, Δ’ 15, Ε’ 20 ) με πολλές δράσεις.
Έγιναν επίσης δράσεις στο 30ο με αφορμή τον εορτασμό των παγκόσμιων ημερών ποίησης, κουκλοθέατρου κι ενάντια στο ρατσισμό.

Όπως επίσης και στο συλλογικό σχέδιο εργσσίας με ηρωίδα τη βολιώτισσα δημοσιογράφο Φίλια Μητρομάρα η οποία παρουσίασε τη δράση μας στο Tedex στη Θεσσαλονίκη.
ΦΙΛΙΑ Η ΦΙΛΗ ΜΑΣ
Στο inbox μου δέχτηκα μία συγκινητική αλλά και πραγματική ευχάριστη έκπληξη! Το 30ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου με τον υπέροχο εκπαιδευτικό Paschalis Dimou με «έβαλε» στις τάξεις του με έναν πρωτότυπο τρόπο. Με αφορμή τη συνέντευξή μου στο Woman TOC ο φοβερός αυτός δάσκαλος ξεκίνησε ένα project με τίτλο: Η Φίλια, «η συμμαθήτριά μας με το ένα μάτι». Ειλικρινά δεν έχω λόγια! Όχι γιατί η προσωπική μου ιστορία υπήρξε αφορμή για να πραγματοποιηθεί μία φανταστική παιδαγωγική δράση κατά της Ενδοσχολικής Βίας αλλά γιατί υπάρχουν ακόμη δάσκαλοι, που λατρεύουν τη δουλειά τους, είναι δημιουργικοί και αξιοποιούν όλα τα μέσα για να διδάξουν σημαντικές αξίες στα παιδιά τους και να κάνουν έτσι καλύτερο τον κόσμο μας! Μπράβο Πασχάλη, είσαι πραγματικό παράδειγμα!
Με αφορμή την 6η Μαρτίου αξιοποίησε την ανάρτησή μου δημιουργώντας μια «ιστορία» βασισμένη στο δημοσίευμα, η οποία αποτέλεσε και το ερέθισμα για εκπαιδευτικές συλλογικές δράσεις με τους μαθητές του με σκοπό την ευαισθητοποίηση σε θέματα σεβασμού της διαφορετικότητας και περιορισμού της όποιας μορφής βίας και σχολικού εκφοβισμού.
Με βάση λοιπόν την ιστορία μια ομάδα εθελοντών μαθητών ερεύνησε, με τη βοήθεια ερωτηματολογίου, τις απόψεις και τις στάσεις των μαθητών και των οικογενειών τους απέναντι στη διαφορετικότητα και πώς οδηγούμαστε στο σχολικό εκφοβισμό και στη βία μεταξύ συμμαθητών.
Μια δεύτερη ομάδα εθελοντών μαθητών δραματοποίησε και με παιχνίδια ρόλων ερεύνησε κι οδήγησε τα παιδιά στην ενσυναίσθηση της αναγνώρισης και μεταμέλειας λαθών που έχουν σχέση με το σχολικό εκφοβισμό και τη βία. Η δράση αυτή είχε τίτλο «Αν εγώ ήμουν εσύ» όπου με το λογοπαίγνιο αυτό παροτρύνονταν οι μαθητές να γράψουν ανώνυμα σε ένα χαρτί για κάποιο λάθος που έκαναν και μετάνιωσαν ή διόρθωσαν και να το βάλουν μέσα σε ένα κουτί.
«Το σχολείο έχει αγόρια, κορίτσια, παιδιά με καταγωγή από το Βόλο ή άλλα μέρη της Ελλάδας αλλά και παιδιά μεταναστών, τσιγγανόπουλα, ψηλά και λιγότερα ψηλά παιδιά, μελαχρινά και ξανθά, παιδιά που τους αρέσει πολύ το φαγητό και κάποια όχι τόσο. Παιδιά που τους αρέσει το ποδόσφαιρο αλλά και άλλα όχι. Οι διαφορές μας είναι η ομορφιά του σχολείου, αφού πλησιάζοντας ο ένας τον άλλο και καταλαβαίνοντάς τον δημιουργούμε τις συνθήκες για ένα πιο αισιόδοξο μέλλον.»
Ευχαριστώ τον καταπληκτικό δάσκαλο Πασχάλη Δήμου αλλά και όλα τα παιδιά που ασχολήθηκαν με το project και με ζωγράφισαν τόσο όμορφα! Ραντεβού στο Βόλο σύντομα!

Μαθητές διαφόρων τάξεων συμμετείχαν με δράσεις του στις Παγκόσμιες Ημέρες Μητρικής Γλώσσας και Ελληνικής Γλώσσας αλλά και στο μήνα Γαλλοφωνίας.
Από την περασμένη σχολική χρονιά έγιναν δράσεις σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας , ώστε οι μαθητές του 30ού δημ. σχολείου να προσεγγίσουν και να αντιληφθούν το εύρος αυτού του στίγματος της ανθρώπινης ιστορίας. Επίσης αναπτύχθηκε και συνεργασία με το δίκτυο «footsteps» για την πιο συστηματική παρουσίαση και αναφορά του Ολοκαυτώματος στους μαθητές της ΣΤ’ τάξης του 30ου Δημ. Σχολείου Βόλου. Μέσα από διαδραστικές προσεγγίσεις έγινε η διδακτική προσέγγισή του. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αντιληφθούν την αιτιατή σειρά κι εξέλιξη των γεγονότων και να αντιληφθούν πού μπορεί να οδηγήσουν ακραίες συμπεριφορές σταδιακά διαμορφώνοντας στάσεις αντίστασης απέναντι σε αντίστοιχα φαινόμενα.

Με τη δράση ΕΥΧΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΙΛΟΥΣ ΜΑΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ το 30ό «ρίχνει τις γέφυρες» συνεργασίας κι επικοινωνίας με το όραμα ενός κόσμου που η ποικιλία του σε κουλτούρες, γλώσσες και παραδόσεις θα του δίνει πλούτο και δημιουργικότητα , όπου όλα τα παιδιά θα μπορούν αύριο να χτίσουν μαζί έναν καλύτερο κόσμο».
Αξιοποιώντας τις δυνατότητες εκπαιδευτικών, των οικογενειών των μαθητών αλλά και της τοπικής κοινωνίας το σχολείο μας, με τη στήριξη και των συστεγαζόμενων σχολικών δομών, χτίζει γέφυρες με γερά θεμέλια και συνεργάζεται με σχολεία του εξωτερικού, Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας Στοκχόλμης αλλά και του εσωτερικού όπως τα ακριτικά μειονοτικά σχολεία Δημαρίου και Κοτύλης Διατηρούμε επαφές και με τα σχολεία της Πόλης, Ζάππειο , Ζωγράφειο και Πατριαρχική Μεγάλη του Γένους Σχολή, συνεργαζόμαστε με το Ελληνικό Σχολείο Βουκουρεστίου Αθηνά αλλά και με άλλα σχολεία της Ρουμανίας αλλά και με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας και Τέχνης Γενεύης .
Υπήρξε συνεργασία του 30ού Δ. Σχ. Βόλου με τοπικούς συλλόγους, όπως οι «Ίωνες» και»Το Εγγλεζονήσι» στα πλαίσια της εκπαιδευτικής δράσης «Γνωριμία με τις Αλησμόνητες Πατρίδες » στο 30ό Δημοτικό Σχολείο Βόλου και συγκεκριμένα στη Δ’ τάξη οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στη λαϊκή παράδοση του μικρασιατικού πολιτισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο και η συνεργασία με τη συγγραφέα Ελένη Δικαίου η οποία επίστρεψε στην Νέα Ιωνία Βόλου, την περιοχή, όπου γεννήθηκε και μεγάλωσε, και συνάντησε μαθητές μας των τάξεων Ε’ και Στ΄ τάξεων δημοτικού και μαζί τους εξερεύνησε πτυχές του χτες, του σήμερα και του αύριο της πόλης τους.
Η γνώση προϋποθέτει τις κατάλληλες συνθήκες εκπαίδευσης αλλά και το βιωματικό τρόπο διδασκαλίας. Σε αυτό βοηθά κι η επαφή των μαθητών με προσωπικότητες που διακρίνονται σε ένα ευρύ φάσμα επιστημονικών, κοινωνικοοικονομικών, πολιτιστικών χώρων από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Στο Βόλο ΄ένας σημαντικός χώρος συνάντησης , γνωριμίας και αξιοποίησης είναι αυτός του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ένα χώρος που γιόρτασε πέρσι τα τριάντα χρόνια λειτουργίας , αφού το 1988 δέχτηκε τους πρώτους φοιτητές του.
Ένας άνθρωπος που ξεχώρισε σε αυτήν την πορεία με την πολυποίκιλη δράση του και προήγε τον Πολιτισμό και τα Γράμματα είναι ο Βασίλης Αναγνωστόπουλος, Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας . Ένας επιστήμονας κι άνθρωπος που ταύτισε την παρουσία του με την ανάπτυξη της Παιδικής Λογοτεχνίας και συνετέλεσε στην ακαδημαϊκή ολοκλήρωση των Παιδαγωγικών Τμημάτων. Για το λόγο αυτό ο κ. Αναγνωστόπουλος βρέθηκε στο χώρο του σχολείου κι είχε την ευκαιρία πρώτα από όλα να συνομιλήσει με πρώην φοιτητές του, που διδάσκουν εκεί προσφέροντας έργα του και να γνωρίσει τους μικρούς μαθητές στους οποίους μίλησε για το έργο και την πορεία του συμβουλεύοντάς τους την αξία της ανάγνωσης λογοτεχνικών έργων καθώς και την ικανοποίηση που προκύπτει στον καθένα τη στιγμή που εξωτερικεύει με τη γραφή τα συναισθήματά και τα βιώματά του.
Στο 30ό βρέθηκαν και προσωπικότητες όπως η Μαρία Γαβαλά Τσακνάκη, η οποία με την πολυποίκιλη δράση της προάγει τον Πολιτισμό και τα Γράμματα. Σε αυτές τις δράσεις της εντάσσεται και η συνεργασία της με τμήματα του 30ού δ. σχ. Βόλου για τη μελέτη και γνωριμία της γαλλικής κουλτούρας και πολιτισμού αλλά και τη δημιουργική γραφή αφού η ίδια είτε με τα πεζά είτε με τα ποιητικά της έργα αποτελεί πηγή έμπνευσης, Οι μαθητές μας έρχονται σε επαφή μαζί της και γίνονται πιο «πλούσιοι», αφού η συναναστροφή με ένα τέτοιο άνθρωπο πέρα από μια καταπληκτική εμπειρία αποτελεί και μάθημα ζωής.
Ο αθλητισμός δεν θα μπορούσε να λείψει από τις δράσεις του 30ού. Με την Ομοσπονδία Τζούντο πραγματοποίησε την Ημέρα αθλητισμού δράσεις γνωριμίας των παιδιών με διάφορα αθλήματα . Το έτος 2018-19 αφιερώθηκε στο μπάσκετ καθώς το συγκεκριμένο έτος επιλέχθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων της κατάκτησης του πρώτου ευρωπαϊκού τροπαίου από ελληνική ομάδα την ΑΕΚ το 1968 και 35 χρόνων από την δεύτερη άνοδο της ΝΙΚΗΣ , της πρώτης θεσσαλικής ομάδας στην Α’ εθνική το 1984. Στη διάρκεια του έτους οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με προσωπικότητες από το χώρο του μπάσκετ αλλά και συμμετείχαν σε εργαστήρια μύησης στο άθλημα.
Κορύφωση των παραπάνω αποτελεί η βράβευση τριών μαθητών από τον κ. Δημήτριο Ηλιόπουλο για τις εργασίες τους σχετικά με τη χρήση κι αξιοποίηση των βοτάνων κι αρωματικών φυτών του Πηλίου .

Σίγουρα δεν πλήξαμε ….

 

Ένα …ανοικτό σχολείο «πρότυπο» δείχνει στους μαθητές, νέους δρόμους δημιουργίας (φωτογραφίες)

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *