H αποκλειστική συνέντευξη του νέου Πρωθυπουργού της Ελλάδας στο www.greekteachers.gr

Τη συνέντευξη μας είχε παραχωρήσει το 2012 ο σημερινός Πρωθυπουργός της χώρας

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΑΘΗΝΩΝ ΝΔ κ. ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΣΤΟ GREEKTEACHERS.GR   

20 Σεπτεμβρίου 2012

Ξεκινά με προβλήματα όπως λένε οι δάσκαλοι η νέα σχολική χρονιά. Μπορεί φέτος να έχουμε βιβλία αλλά τα σχολεία παρά την οικονομική ενίσχυση των 20 εκατ. ευρώ που δόθηκε πρόσφατα στις σχολικές επιτροπές κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς θέρμανση. Γιατί άραγε χάσαμε τόσα χρόνια σε αυτή τη χώρα την ευκαιρία να διοχετεύσουμε προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να επενδύσουμε καθιστώντας τα σχολικά κτήρια της Επικράτειας ενεργειακά αυτόνομα; Δεν θα μπορούσαμε εκμεταλλευόμενοι τον ήλιο και άλλες εναλλακτικές πηγές ενέργειας να έχουμε μειώσει στο ελάχιστο το κόστος για τις ανάγκες θέρμανσης των σχολείων μας;

Καταρχήν να σας ευχαριστήσω για τη φιλοξενία σας γιατί είναι η πρώτη φορά που δίνω συνέντευξη στο greekteachers.gr Με την ερώτησή σας αυτή κρούετε ανοικτές θύρες. Πράγματι, τα ευρωπαϊκά προγράμματα, πολλά χρόνια τώρα, έμειναν ανεκμετάλλευτα γιατί εμείς δεν είχαμε καταθέσει προτάσεις. Μαθαίνω τώρα ότι αρκετά σχολεία κατασκευάζονται με ποικίλες εφαρμογές βιοκλιματικής σε όλη τη χώρα. Αναμφίβολα, έχουμε ανάγκη από σχολεία με πράσινες στέγες, φωτοβολταϊκά συστήματα, αίθουσες με διπλά τζάμια και οικολογικά υλικά, δεξαμενές για τα όμβρια που θα ποτίζουν τον κήπο, και τόσα άλλα. Γνωρίζω βέβαια ότι αυτός ο προγραμματισμός πρέπει να γίνεται κάθε φορά από τον ΟΣΚ. Επειδή όμως πιστεύω απόλυτα στη δύναμη της προσωπικότητας, θεωρώ ότι ο κάθε Διευθυντής Σχολείου θα πρέπει να έχει τα δικαίωμα να καταθέσει στον ΟΣΚ τη δική του πρόταση, με προσφορές από τους επαγγελματίες της εκάστοτε περιοχής. Έτσι τα σχολεία θα αποφεύγουν το βραχνά της γραφειοκρατίας, θα προωθηθεί η τοπική οικονομία και θα προχωρούν μπροστά οι πιο δραστήριοι, οι πιο καινοτόμοι.

Γιατί δεν προωθείται η ιδέα της δωρεάν προμήθειας πετρελαίου από τα σχολεία ή τουλάχιστον της προμήθειας φθηνού πετρελαίου απαλλαγμένου από τους φόρους κατά τα πρότυπα άλλων νευραλγικών δημόσιων υπηρεσιών όπως η αστυνομία για παράδειγμα;

Συμφωνώ με την πρόταση της προμήθειας φθηνού πετρελαίου στα σχολεία απαλλαγμένου από τους φόρους, όπως γίνεται και σε άλλες δημόσιες υπηρεσίες, με την οριοθέτηση της ποσότητας φυσικά. Να είστε σίγουροι ότι αν έρθει μία τέτοια πρόταση στη Βουλή θα την υποστηρίξω ευχαρίστως γιατί τη θεωρώ δίκαιη. Θα ήθελα στο σημείο αυτό να σας αναφέρω ένα συγκεκριμένο παράδειγμα. Πριν λίγες μέρες κατέθεσα ερώτηση στη Βουλή για την «απαγόρευση» ιδιωτικής χορηγίας για επισκευές σε σχολεία (http://www.kmitsotakis.gr/doc_view.cfm?ID=1849). Αν διαβάσετε τη σχετική ερώτηση θα δείτε πόσο δυνατές είναι οι αγκυλώσεις και οι κατεστημένες νοοτροπίες που, δυστυχώς, αντιστέκονται στο αυτονόητο.

Οι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου και βαθμολογίου βρέθηκαν να αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης και ιδιαίτερα οι νέοι που καλούνται να υπηρετήσουν σε απομακρυσμένα σημεία της χώρας με μισθούς που δεν ξεπερνούν τα 600 ευρώ. Αντίθετα οι μειώσεις ήταν λιγότερες σε συναδέλφους που υπηρετούν πάνω από 20 χρόνια έστω κι αν έχουν λιγότερα ακαδημαϊκά προσόντα. Θεωρείτε δίκαιη την εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου και βαθμολογίου για τους «μάχιμους» εκπαιδευτικούς των σχολείων μας;

 

 

Πιστεύω ότι κάποιες επαγγελματικές ομάδες, όπως οι δάσκαλοι, οι αστυνομικοί και οι στρατιωτικοί για παράδειγμα, πρέπει να αμείβονται με διαφορετικά κριτήρια λόγω της ιδιαίτερης φύσης του επαγγέλματος. Για τον δάσκαλο πιο συγκεκριμένα, θα αναφέρω δύο παραδείγματα που τα θεωρώ βασικά. Θεωρώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει πρόνοια από την πολιτεία για το σπίτι που θα μείνει όταν θα μετατίθεται στην επαρχία αλλά και για την αγορά βιβλίων με ειδική έκπτωση. 

 

 

Πρόσφατα σε δηλώσεις σας αναφερθήκατε στις διαδικασίες opengov στελέχωσης του δημοσίου που έκανε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ. Κατά τον ίδιο τρόπο έχουν στελεχωθεί και οι διοικητικές θέσεις της εκπαίδευσης και έχουν κατοχυρωθεί βαθμοί Α για τα στελέχη αυτά. Πώς οραματίζεστε την εφαρμογή της αξιοκρατίας στη στελέχωση της δημόσιας διοίκησης;

Αυτό είναι ένα τόσο σημαντικό θέμα για το οποίο εγώ, προσωπικά, θεωρούσα από την πρώτη στιγμή που πολιτεύτηκα αυτονόητο. Δεν θα υπήρχε κανένα πρόβλημα εφαρμογής της αξιοκρατίας αν η αξιολόγηση γίνονταν με μόρια σε ανοικτή διαδικασία ώστε ο κάθε δημόσιος υπάλληλος να μπορούσε να διεκδικήσει θέση, ανάλογη των προσόντων του, σε όλο το δημόσιο. Επίσης θεωρώ ουσιαστική την συνεχή αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. Ο ατομικός τους φάκελος πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς ώστε να αποτυπώνεται το έργο και οι τυχόν αδυναμίες τους.  Στη συνέχεια, αν χρειάζονταν προφορική εξέταση, αυτή σε καμία περίπτωση δεν θα γίνονταν από συνδικαλιστές. Πολύ εύκολα και πολύ απλά το απόστημα μπορεί να σπάσει.

Ποια είναι η άποψή σας για την ευαισθητοποίηση των μαθητών στην προστασία του περιβάλλοντος και το ρόλο που μπορεί να παίξει το σχολείο; 

Ενδεχομένως στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, ορισμένοι να πιστεύουν ότι κάτι τέτοιο είναι περιττή πολυτέλεια. Πιστεύω όμως ότι σε ζητήματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος, τα παιδιά είναι εκείνα που μπορούν να «εκπαιδεύσουν» εμάς τους μεγαλύτερους γι’ αυτό και θεωρώ πολύ σημαντική την περιβαλλοντική εκπαίδευση. Η διαμόρφωση περιβαλλοντικής συνείδησης ξεκινά από το σχολείο. Γι’ αυτό και έχω καταθέσει συγκεκριμένη πρόταση στη Βουλή για την ανάγκη ενίσχυσης αλλά και αλλαγής του προσανατολισμού της. Σκοπός της πρέπει να είναι τα παιδιά όχι απλά να αποκτήσουν γνώσεις για το περιβάλλον αλλά κυρίως να συμβάλλουν στην προστασία του υιοθετώντας συγκεκριμένες συμπεριφορές. Κι αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα περισσότερες ώρες μαθημάτων αλλά πρωτοβουλίες και δράσεις εντός κι εκτός σχολείου. Νομίζω λοιπόν ότι είναι πολλά αυτά που θα μπορούσαμε να κάνουμε προς την κατεύθυνση αυτή και πέρα από το κεντρικό κράτος, νομίζω ότι σημαντικό ρόλο παίζουν οι ατομικές πρωτοβουλίες δασκάλων και μαθητών. 

Ποιο το όραμά σας για την ελληνική παιδεία και τι κατά τη γνώμη σας περιμένει η ελληνική κοινωνία από τους έλληνες δασκάλους;

Το όραμά μου για την ελληνική παιδεία είναι να καταφέρουμε να διδάξουμε στα παιδιά τις ιδιότητες του πολίτη αλλά και να τους βοηθήσουμε να ανακαλύψουν τις ιδιαίτερες ικανότητες τους. Οι εκπαιδευτικοί μας θα πρέπει να μεταδώσουν στους μαθητές την ουσία της παιδείας. Θεωρώ ότι είναι ανάγκη να ξεφύγουμε από το αυστηρό πλαίσιο των μαθημάτων  ώστε τα παιδιά να αναπτύξουν δημιουργικές δεξιότητες και ικανότητες που μέχρι τώρα αναπτύσσονται με δυσκολία στην ελληνική εκπαίδευση. To αναλυτικό πρόγραμμα να συμπεριλαμβάνει δραστηριότητες που θα δώσουν χώρο στους μαθητές να αναπτύξουν τα χαρίσματά τους. Μέσα σε ένα τέτοιο πλαίσιο θεωρώ αυτονόητη την ύπαρξη βιβλιοθηκών σε όλα τα σχολεία ή την συνεργασία των σχολείων με δήμους που διατηρούν δημοτικές βιβλιοθήκες και επίσης την δυνατότητα παροχής internet ώστε να μάθουν τα παιδιά την σωστή χρήση της τεχνολογίας και τις δυνατότητες αυτής από τους ειδικούς.

http://greekteachers.gr

Image result for Κυριάκος Μητσοτάκης : Χορηγίες στα σχολεία, φθηνό πετρέλαιο, σπίτι για τους εκπαιδευτικούς

Κυριάκος Μητσοτάκης : Χορηγίες στα σχολεία, φθηνό πετρέλαιο, σπίτι …

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *