Έτσι θα διορίζονται οι εκπαιδευτικοί με κυβέρνηση της Ν.Δ

  1. Ο κ. Γαβρόγλου προανήγγειλε ότι περίπου στις 15 Μαρτίου θα δημοσιευθεί η προκήρυξη για προσλήψεις 4.500 μόνιμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή. Εσείς συμφωνείτε με τα κριτήρια πρόσληψης που έχει ορίσει; Τι σκοπεύει να πράξει ως κυβέρνηση η ΝΔ για την πρόσληψη εκπαιδευτικών ειδικής και γενικής παιδείας;

Οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και εξειδικευμένου προσωπικού, κυρίως στην ειδική αγωγή όπου ο μαθητής με ειδικές ικανότητες αναπτύσσει μία ιδιαίτερη σχέση με τον εκπαιδευτικό, η μετακίνηση του οποίου τη διαρρηγνύει βάναυσα, είναι πράγματι απαραίτητες. Και για τις δύο κατηγορίες προσλήψεων, χρειάζεται κατ’ αρχάς μία αναλυτική καταγραφή των κενών σε εκπαιδευτικούς σε όλη την επικράτεια με σκοπό να καλυφθούν, ενώ πρέπει να ανανεώσουμε και ηλικιακά το ανθρώπινο δυναμικό της εκπαίδευσης. Επίσης, είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, με αυταπάρνηση, υπό πολύ δύσκολες εργασιακές συνθήκες, έχουν σηκώσει στους ώμους τους το μεγάλο βάρος των οργανικών ελλείψεων στα σχολεία για περισσότερο από 10 χρόνια. Οφείλουμε, λοιπόν, να το λάβουμε υπ’ όψιν μοριοδοτώντας την διδακτική προϋπηρεσία με αυξημένο συντελεστή. Ωστόσο, υπάρχουν εξίσου πολύ άξιοι και προσοντούχοι νέοι, οι οποίοι όμως δεν έχουν διδακτική προϋπηρεσία, γιατί δεν έχουν προλάβει ακόμα να την αποκτήσουν. Και για αυτούς τους νέους πρέπει να υπάρξει κάποια μέριμνα. Προκειμένου να έχουν όλοι μια ευκαιρία για αξιοκρατικό διορισμό στο δημόσιο σχολείο, η Νέα Δημοκρατία -και εδώ έγκειται, μεταξύ άλλων, η διαφορά μας- προτείνει τη διενέργεια γραπτού διαγωνισμού, η επίδοση στον οποίο θα καταλαμβάνει περίπου 30% στο σύνολο των μορίων. Με τον τρόπο αυτό, θα διασφαλίσουμε την ύπαρξη ενός αντικειμενικού, αδιάβλητου και δίκαιου συστήματος. Εκτός από την επίδοση στον διαγωνισμό και την διδακτική προϋπηρεσία, στους πυλώνες κριτηρίων, προτείνουμε να περιλαμβάνονται τα ακαδημαϊκά προσόντα και τα κοινωνικά κριτήρια. Οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες οφείλουν να λάβουν, επιπλέον, την ξεχωριστή μέριμνα της Πολιτείας.

  1. Πώς εξηγείτε την πρόθεση της κυβέρνησης για συγχώνευση του ΕΑΠ με το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας;

Ο Υπουργός Παιδείας συνεχίζει το καταστροφικό του έργο στην ανώτατη εκπαίδευση, αγνοώντας προκλητικά τις αντίθετες φωνές. Τα σχέδιά του για τις συλλήβδην συγχωνεύσεις ΑΕΙ και ΤΕΙ δεν γίνονται βάσει ακαδημαϊκών κριτηρίων, δεν ακολουθούν εκθέσεις σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, δεν αποτελούν προϊόν πραγματικής διαβούλευσης, δεν λαμβάνουν υπ’ όψιν εκθέσεις αξιολόγησης, δεν εξασφαλίζουν τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων. Υπηρετούν αποκλειστικά μικροπολιτική στόχευση. Πιο πρόσφατο θύμα, το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο. Το μοναδικό ίδρυμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην Ελλάδα, με προγράμματα προπτυχιακού και μεταπτυχιακού επιπέδου, το οποίο, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού, θα συγχωνευθεί με ακόμη ένα υπό κατάργηση ΤΕΙ.

  1. Την προσεχή εβδομάδα θα διεξαχθεί η τελευταία ψηφοφορία για τη συνταγματική αναθεώρηση. Εκτιμάτε ότι το άρθρο 32 για την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας θα συγκεντρώσει 180 ψήφους;

Το ελπίζουμε αλλά δεν είναι βέβαιο. Η κυβέρνηση έχει ήδη προβεί σε μία άτακτη πολιτική υποχώρηση με εμφανή υστεροβουλία, την καταψήφιση της ίδιας της πρότασής της για αναθεώρηση του άρθρου 30 παρ. 1, ήτοι την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό. Είναι πιθανό να απέρριψαν την ίδια τους την πρόταση σε μία προσπάθεια να μην αποσυνδεθεί τελικά η προεδρική εκλογή από τη διάλυση της Βουλής και την πρόκληση πρόωρων εκλογών. Αν, λοιπόν, δοθεί εντολή στην επόμενη ψηφοφορία σε βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να μην υπερψηφίσουν και το άρ. 32 παρ. 4, ξεκάθαρος πλέον στόχος θα είναι η διατήρηση της δυνατότητας εργαλειοποίησης της εκλογής του ανώτατου πολιτειακού παράγοντα της χώρας, όπως είχε πράξει και πάλι ο ΣΥΡΙΖΑ το 2014. Μένει να δούμε αν οι κυβερνητικοί βουλευτές θα επιλέξουν την πολιτική σταθερότητα της χώρας ή θα βρουν διάφορα προσχήματα για να υπαναχωρήσουν.

  1. Τελικά το άρθρο 16 που θα επέτρεπε την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων στη χώρα δεν πέρασε. Η ΝΔ τι θα κάνει για αυτό;

Κατά τη συζήτηση για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, η Νέα Δημοκρατία προσήλθε προτείνοντας μία γενναία, συγκροτημένη παρέμβαση, υπογραμμίζοντας πολλάκις την ανάγκη για αναγκαίες θεσμικές τομές που έχει ανάγκη η χώρα, όπως η αναθεώρηση του άρθρου 16, που θα επέτρεπε την ίδρυση μη κρατικών Πανεπιστημίων στη χώρα. Στον αντίποδα, στόχος της Κυβέρνησης ήταν να εμποδίσει για τα επόμενα  χρόνια μία πραγματική προσπάθεια εκσυγχρονισμού του Συντάγματος από τη ΝΔ. Δεν μπόρεσε να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων, για το καλό της χώρας μας, για το καλό των παιδιών μας, για το καλό των επόμενων γενεών, και έτσι η Ελλάδα έχασε μία μείζονα ευκαιρία. Σε κάθε περίπτωση, η επόμενη Βουλή θα κρίνει εάν υπάρχει μια κρίσιμη μάζα αναθεωρητέων άρθρων που να δικαιολογεί την ολοκλήρωση της συνταγματικής αναθεώρησης ή αν θα καταβληθεί προσπάθεια να διευρυνθούν τα προς αναθεώρηση άρθρα για να επιτύχουμε μια πιο γενναία συνταγματική αναθεώρηση.

  1. Σχετικά με το σύστημα εξέτασης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η ΝΔ θα αλλάξει αυτό που προανήγγειλε ο κ. Γαβρόγλου;

Η Νέα Δημοκρατία έχει εξαγγείλει ότι, εφόσον αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, δεν θα προβεί σε καμία αλλαγή του ισχύοντος συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για τα πρώτα δύο χρόνια, αναγνωρίζοντας ότι κάθε αλλαγή πρέπει να υλοποιείται προσεκτικά και κατόπιν ενδελεχούς μελέτης, δεδομένου μάλιστα ότι η παραμικρή αλλαγή επηρεάζει χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς σε όλη τη χώρα. Η Κυβέρνηση ανεύθυνα εδώ και χρόνια αναστατώνει την εκπαιδευτική κοινότητα με αντικρουόμενες εξαγγελίες σχετικά με το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με συνέπεια τη διαρκή αναστάτωση ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας. Οι παλινωδίες αυτές δεν μπορούν να συνεχιστούν.

  1. Η ΝΔ θα επαναφέρει τα Λατινικά ως εξεταζόμενο μάθημα αντί της Κοινωνιολογίας;

Η ΝΔ σκοπεύει να αποκαταστήσει τη διδασκαλία των Λατινικών, σε συναρμογή με τη διεθνή τάση αναβάθμισης του ρόλου των κλασικών σπουδών, ως βάση του ευρωπαϊκού πολιτισμού μας. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει επιχειρήσει μία αποδόμηση της κλασικής παιδείας, π.χ. αφαιρώντας εμβληματικά κείμενα της αρχαίας ελληνικής γραμματείας από την διδακτέα ύλη. Σε άλλες χώρες τα Λατινικά, μαζί με τα αρχαία Ελληνικά, διδάσκονται από πολύ νωρίς στα σχολεία και εμείς εδώ, στην Ελλάδα το 2019, αφαιρούμε ώρες αρχαίων Ελληνικών και καταργούμε τα Λατινικά, μαθήματα – θεμέλια για πολυάριθμες γλώσσες και επιστήμες.

  1. Στα εθνικά θέματα, ακούμε δηλώσεις κυβερνητικών στελεχών, όπως του κ. Κοτζιά ότι Έλληνες και Κύπριοι δεν θα πρέπει να είμαστε “μονοχοφάηδες“ σε σχέση με τον πλούτο της Ανατολικής Μεσογείου. Σας ανησυχεί το πού το πάει η κυβέρνηση στα ελληνοτουρκικά; Φοβάστε ένα νέο φιάσκο τύπου «Πρεσπών»;

Φοβόμαστε κάθε εξαγγελία της Κυβέρνησης για τα εθνικά θέματα. Η εθνικά επιζήμια Συμφωνία των Πρεσπών, η αναζωπύρωση διενέξεων με την Τουρκία, η αλλοπρόσαλλη και επικίνδυνη ανακίνηση διμερών ζητημάτων με την Αλβανία, η αδέξια υποδοχή ξένων ηγετών, οι αλληλοεκβιασμοί των τέως Υπουργών Αμύνης και Εξωτερικών, η αναξιοπιστία της χώρας μας διεθνώς που οφείλεται στην ανερμάτιστη Κυβέρνηση, συνιστούν σημαντικούς λόγους ανησυχίας και επιτακτικής ανάγκης για αλλαγή πολιτικής σελίδας στη χώρα.

  1. Μια βασική εκτίμηση της ΝΔ είναι  ότι οι εθνικές εκλογές είναι πιθανόν να γίνουν μαζί με τις ευρωεκλογές τον Μάιο. Για ποιο λόγο να κηρύξει εθνικές εκλογές ο κ. Τσίπρας πριν από την εξάντληση της τετραετίας; 

Προσωπική μου άποψη είναι ότι η εξουσιομανής Κυβέρνηση θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να παραμείνει το μέγιστο δυνατό διάστημα στην ηγεσία της χώρας. Έχουμε γίνει μάρτυρες πρωτοφανών παρασκηνιακών μεθοδεύσεων προκειμένου να επιτευχθεί αυτό, ύστερα και από το «διαζύγιο» με τους ΑΝΕΛ. Σε κάθε περίπτωση, η εκλογική συντριβή του ΣΥΡΙΖΑ καταδεικνύεται από όλες τις δημοσκοπήσεις και από την έντονη δυσαρέσκεια των πολιτών για τους κυβερνητικούς χειρισμούς σε όλα τα μείζονα για τη χώρα ζητήματα.

  1. Πιστεύετε ότι ο Αλέξης Τσίπρας ναρκοθετεί την επόμενη κυβέρνηση; Αν ναι, ποιες είναι οι νάρκες που βάζει στην οικονομία;

Ο Πρωθυπουργός έχει υποθηκεύσει το μέλλον της χώρας, έχοντας δεσμευτεί για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% ως το 2022 και 2% ως το 2060, έχοντας εκχωρήσει το σύνολο σχεδόν της δημόσιας περιουσίας στο Υπερταμείο έως το 2114, έχοντας καταστήσει τη χώρα μας εξαρτώμενη από μία διαρκή εποπτεία από τους «θεσμούς», έχοντας εκτινάξει το ύψος των οφειλών των ιδιωτών προς το Δημόσιο σε πάνω από 130 δις ευρώ, έχοντας ακυρώσει την έκδοση νέων εκκρεμών συντάξεων ύψους 795 εκ. από τον Προϋπολογισμό και μεταθέτοντάς την για το επόμενο έτος. Εφόσον η Νέα Δημοκρατία κληθεί  να αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας, θα αντιμετωπίσει όλες αυτές τις προκλήσεις με στροφή στην ανάπτυξη, προσέλκυση επενδύσεων, δημιουργία θέσεων εργασίας.

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

Tweet O Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

Tweet Σε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *