Σε εμπόριο ελπίδας και μικροπολιτικού κυνισμού επιδόθηκε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου

Σε εμπόριο ελπίδας και μικροπολιτικού κυνισμού επιδόθηκε χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Με το νέο σύστημα διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση επιχειρεί να κρατήσει πελατειακά όμηρους χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Ενδεικτικό είναι ότι προανήγγειλε πως, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, όπως όλα δείχνουν, τον Ιανουάριο θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τους διορισμούς του Σεπτεμβρίου 2019 και τον προσεχή Απρίλιο για τους διορισμούς του 2020 και του 2021. Το σύστημα στο οποίο κατέληξε το υπουργείο μοριοδοτεί την προϋπηρεσία, τα ακαδημαϊκά προσόντα και την ύπαρξη παιδιών.
Ετσι, εκπαιδευτικοί εκτιμούν ότι τύχη θα έχουν υποψήφιοι ηλικίας 35 ετών και άνω. Μάλιστα, καταργείται ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ, που αποτελούσε το «όχημα» για νέους πτυχιούχους να εισαχθούν στην εκπαίδευση. Χαμένοι του νέου συστήματος θα είναι οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής με προϋπηρεσία 60-80 μήνες, δηλαδή 8 μέχρι 10 χρόνια και χωρίς μεταπτυχιακά, καθώς και μερίδα γυμναστών με μεγάλη προϋπηρεσία, που δεν μοριοδοτείται. Αντιστρόφως, ο κ. Γαβρόγλου και το επιτελείο του πριμοδοτούν αδιάκριτα το εμπόριο ελπίδας (και μεγάλων οικονομικών συμφερόντων) που αναπτύσσεται μέσω των μεταπτυχιακών ειδικής αγωγής αμφιβόλου αξιολόγησης. Παρά τις αντίθετες διακηρύξεις του, ο υπουργός πότε δεν έθεσε κανόνες στο σύστημα αυτό. Μιλώντας χθες στην «Κ», ο πρόεδρος της ΔΟΕ Θανάσης Κικινής χαρακτήρισε απαράδεκτη την ύπαρξη κοινωνικών κριτηρίων για την πρόσληψη, ενώ αμφισβήτησε ότι το ΣτΕ ορίζει πως η προϋπηρεσία πρέπει να μοριοδοτείται ισόποσα με τα ακαδημαϊκά προσόντα. Ετσι, δεν αποκλείεται να υπάρξουν προσφυγές στο ΣτΕ για το νέο σύστημα. Ειδικότερα:
• Την ευθύνη της διαδικασίας διορισμών/προσλήψεων αναλαμβάνει το ΑΣΕΠ μέσω προκήρυξης κάθε 2 χρόνια.
• Το ίδιο σύστημα θα ισχύει για τους διορισμούς σε θέσεις μονίμων και για τις προσλήψεις σε θέσεις αναπληρωτών. Αλλωστε, θα συνταχθεί ενιαίος πίνακας υποψηφίων.
• Προβλέπονται μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της παιδαγωγικής επάρκειας όσων δεν τη διαθέτουν.
Ως προς τα ακαδημαϊκά προσόντα, το ανώτατο όριο είναι οι 120 μονάδες. Εξειδικεύοντας, το διδακτορικό δίπλωμα θα παίρνει 40 μονάδες, ο μεταπτυχιακός τίτλος τουλάχιστον ενός ακαδημαϊκού έτους 20 μ., το δεύτερο μεταπτυχιακό 7, το δεύτερο πτυχίο 16, ο βαθμός του πτυχίου έως 21 μονάδες («Καλώς» 7, «Λίαν Καλώς» 14 και «Αριστα» 21 μονάδες). Επίσης, θα μετράει η γνώση μιας ξένης γλώσσας (έως 8 μ. με βάση το επίπεδο, άριστη, πολύ καλή, καλή), η πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή (4 μ.), και τυχόν πιστοποιητικό επιμόρφωσης από ΑΕΙ διάρκειας τουλάχιστον 300 ωρών (4 μ.).
Ως προς την προϋπηρεσία, οι υποψήφιοι θα παίρνουν μία μονάδα ανά μήνα πραγματικής εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας και έως τους 120 μήνες (120 μ.).
Το υπουργείο δήλωσε ότι θα μοριοδοτηθεί και ο αριθμός των παιδιών, καθώς και τυχόν αναπηρία άνω του 67% σε μέλος της οικογένειας του υποψηφίου (σύζυγο ή παιδί), χωρίς να διευκρινίσει τις μονάδες. Η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ με σκωπτικές ανακοινώσεις επιτέθηκαν στον κ. Γαβρόγλου, που δεν συναντήθηκε μαζί τους κατά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που έγινε στη 1 μ.μ. στο υπουργείο. Στη συγκέντρωση, μάλιστα, σημειώθηκαν και επεισόδια. Εκπαιδευτικοί επιχείρησαν να σπάσουν τον αστυνομικό κλοιό και να μπουν μέσα στο υπουργείο. Οι αστυνομικοί τούς απώθησαν, ενώ κάποιοι εκπαιδευτικοί πήδηξαν τα κάγκελα, χωρίς ωστόσο να δοθεί συνέχεια.

http://www.kathimerini.gr

Διαβάστε επίσης...

Αύξηση 9,8% των επισκεπτών στα μουσεία της χώρας το 2018

TweetΑυξημένος κατά 9,8% ήταν πέρυσι ο αριθμός των επισκεπτών στα μουσεία της χώρας, ενώ στους …

Οι πλαστικές μπάλες στους παιδότοπους κρύβουν κινδύνους για τα παιδιά

TweetΜια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Infection Control διαπίστωσε ότι οι πλαστικές μπάλες που υπάρχουν τόσο …

Τομ Χόμπσον: Αφήστε τα παιδιά να κανουν λάθη για να πετύχουν

TweetΤης Αναστασίας Τσιβγούλη «Αφήστε τα παιδιά να παίξουν, να λερωθούν, να χτυπήσουν, να κάνουν λάθη. …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *