Εκπαιδευτικοί πηγαίνουν έως και σε έξι σχολεία και σε διαφορετικούς Δήμους – Φυσικά με δικά τους έξοδα

Μία από τις συνέπειες της έλλειψης εκπαιδευτικών από τα σχολεία, της δραματικής αύξησης του αριθμού μαθητών στα τμήματα, της αύξησης ωραρίου των εκπαιδευτικών και της απαράδεκτης ανάμιξης ειδικοτήτων είναι και η εξαιρετικά εκτεταμένη διάδοση του φαινομένου εκπαιδευτικοί να μετακινούνται σε δυο, τρία μέχρι και έξι σχολεία.

Αυτό το φαινόμενο, πέρα από την απαράδεκτη από παιδαγωγική άποψη αναστάτωση στους μαθητές και στο εκπαιδευτικό περιβάλλον όλων των σχολείων, οδηγεί σε κατάφορη παραβίαση εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Πολλοί από αυτούς μετακινούνται μέσα στην ίδια μέρα σε 2 και 3 σχολεία που μπορεί αν απέχουν και αρκετά χιλιόμετρα μεταξύ τους ή είναι τοποθετημένοι σε διαφορετικούς δήμους κι αναγκάζονται να μετακινούνται με 2 ή 3 συγκοινωνίες και φυσικά με δικά τους έξοδα. Για να μην αναφέρουμε την κόπωση που προκαλεί μια τέτοια διαδικασία!

Οι συνάδελφοι αυτοί, λόγω ακριβώς του βεβαρημένου προγράμματος τους απαλλάσσονταν από εφημερίες και εξωδιδακτικές εργασίες, ανάλογα με το πλήθος και την απόσταση των μετακινήσεων τους, σε μια προσπάθεια να εξισορροπηθεί η κόπωση και ο χρόνος από τις μετακινήσεις τους.

Επειδή όμως το ζήτημα έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις, ελάχιστοι είναι οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ένα μόνο σχολείο, ούτε οι εφημερίες, ούτε οι εξωδιδακτικές εργασίες μπορούν να εκπληρωθούν από όσους είναι σε ένα ή το πολύ δυο σχολεία.

Η κατάσταση αυτή αντιμετωπίζεται σε πολλές περιπτώσεις με ανάθεση και εφημεριών και εξωδιδακτικών εργασιών και σε συναδέλφους που μετακινούνται. Αυτό μάλιστα γίνεται με έναν τελείως άναρχο τρόπο και φέρνοντας πολλές φορές σε αντιπαράθεση τους εκπαιδευτικούς μεταξύ τους.

Απευθυνόμαστε πρώτα στους συναδέλφους, τονίζοντας ότι όσο αυτή η πολιτική της ελαστικοποίησης των εργασιακών σχέσεων, της έλλειψης μόνιμου προσωπικού και της αύξησης του μεγέθους των τμημάτων συνεχίζεται η κατάσταση αυτή θα επεκταθεί.

Είναι απαραίτητη η δημιουργία ενός κλίματος αλληλεγγύης και συνεννόησης μεταξύ μας!

Καλούμε τους διευθυντές των σχολείων να καταδείξουν το πρόβλημα προς τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το Υπ. Παιδείας και να μην προσπαθούν να το καλύψουν φορτώνοντας τους συναδέλφους, άλλοτε επικαλούμενοι το φιλότιμό τους, αλλά σε πολλές περιπτώσεις και με έμμεσες ή άμεσες απειλές.

Ζητάμε από τις Διευθύνσεις Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης να ενημερώσουν τα σχολεία και την ΕΛΜΕ για το νομικό πλαίσιο, ώστε τουλάχιστον να υπάρχει ίση μεταχείριση και γνώση των δικαιωμάτων κι υποχρεώσεων των εκπαιδευτικών.

Για την Α ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Η Πρόεδρος                         Ο Γραμματέας

Δέσποινα Δάσιου               Δημήτρης Καραμανλής

Διαβάστε επίσης...

Αύξηση 9,8% των επισκεπτών στα μουσεία της χώρας το 2018

TweetΑυξημένος κατά 9,8% ήταν πέρυσι ο αριθμός των επισκεπτών στα μουσεία της χώρας, ενώ στους …

Οι πλαστικές μπάλες στους παιδότοπους κρύβουν κινδύνους για τα παιδιά

TweetΜια έρευνα που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Infection Control διαπίστωσε ότι οι πλαστικές μπάλες που υπάρχουν τόσο …

Τομ Χόμπσον: Αφήστε τα παιδιά να κανουν λάθη για να πετύχουν

TweetΤης Αναστασίας Τσιβγούλη «Αφήστε τα παιδιά να παίξουν, να λερωθούν, να χτυπήσουν, να κάνουν λάθη. …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *