Τα εκπαιδευτικά κενά στην Αχαΐα

Γράφει ο Τάσος Σταυρογιαννόπουλος*      

Τα σχολεία βρίσκονται στη δεύτερη εβδομάδα λειτουργίας τους και τα κενά εκπαιδευτικών που υπάρχουν σήμερα στην περιοχή της Αχαΐας προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία τους και στη σύνταξη των ωρολογίων προγραμμάτων.  Συγκεκριμένα:

  • Σε 29 σχολεία απουσιάζουν εκπαιδευτικοί εικαστικών.
  • Σε 17 σχολεία απουσιάζουν εκπαιδευτικοί γερμανικής γλώσσας.
  • Σε 52 σχολεία δε διδάσκεται η Πληροφορική. 
  • Σε 43 σχολεία δε διδάσκεται η γαλλική γλώσσα.
  • Τα κενά εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής εντοπίζονται σε περίπου 20 σχολεία και θα αυξηθούν με την επικείμενη απόσπαση ορισμένων γυμναστών σε διάφορες Ομοσπονδίες
  • Κενά θεατρικής Αγωγής υπάρχουν σε 7 σχολεία.
  • Από τις 48 εγκεκριμένες παράλληλες στηρίξεις έχουν καλυφθεί μόνο οι 12 με εκπαιδευτικό (το 75% των εγκεκριμένων στηρίξεων παραμένει ακάλυπτο). 
  • Από τις 17  εγκεκριμένες θέσεις ΖΕΠ (Τάξεις Υποδοχής) οι 9 είναι κενές.
  • Τα κενά δασκάλων στον πρωινό κορμό των σχολείων ξεπερνούν τα 25 (ενδεικτικά σχολεία που απουσιάζει δάσκαλος/α: Λακκόπετρας, Φράγκα, Βελιτσών, Σαγεΐκων, Δάφνης, Ψωφίδας, Κλειτορίας, Δεμενίκων, 34ο Πατρών, 64ο Πατρών, 61ο Πατρών, Ματαράγκας, κ.λπ.)
  • Στο ολοήμερο σχολείο χάνονται εβδομαδιαίως πάνω από 600 εκπαιδευτικές ώρες, εφόσον παραμένουν κενές 418 ώρες δασκάλου και 194 ώρες ειδικοτήτων. Η δυσλειτουργία αφορά 42 από τα 114 σχολεία στα οποία λειτουργούν ολοήμερα τμήματα και σήμερα υπολειτουργούν. Για να υπάρξει πλήρης κάλυψη του ολοήμερου απαιτούνται 30 εκπαιδευτικοί ακόμη. Αποτέλεσμα τούτου είναι σε ορισμένα σχολεία το ολοήμερο να λειτουργεί μέχρι τις 3.00 μ.μ. αντί τις 4.00 μ.μ., σε άλλα να λειτουργεί ορισμένες ημέρες της εβδομάδας, σε άλλα να λειτουργούν λιγότερα τμήματα από τα προβλεπόμενα και σε ορισμένα τμήματα να στοιβάζονται μέσα στις αίθουσες πάνω από τον προβλεπόμενο αριθμό των 25 μαθητών. Υπάρχουν και περιπτώσεις που οι γονείς αγανακτούν  και διαγράφουν τα παιδιά τους από το ολοήμερο.
  • Σε ορισμένα νηπιαγωγεία του Δήμου Πατρέων μικροί μαθητές μένουν εκτός του ολοήμερου νηπιαγωγείου ή αναγκάζονται να φοιτήσουν μακριά από τη γειτονιά τους ή βρίσκουν καταφύγιο σε ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, εφόσον δε διατίθενται επιπλέον εκπαιδευτικοί για να καλυφθούν οι ανάγκες όλων των παιδιών. 
  • Στην ειδική αγωγή υπάρχουν περίπου 15 κενά εκπαιδευτικών.

Από αυτά φαίνεται πως όσοι μιλούσαν την ημέρα του αγιασμού στα σχολεία για μηδενικά κενά, σήμερα εκτίθενται. Για άλλη μια χρονιά έχουμε χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες, άνιση μεταχείριση των μαθητών και τεράστια δυσλειτουργία στα περισσότερα σχολεία.

 

     *Πρόεδρος Συλλόγου Δ/Ν Πάτρας  

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *