Παράλληλη Στήριξη: Μετά το 2020 τί;

Γράφει ο Νίκος Αρβανίτης

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε  στο Ξενοδοχείο Τιτάνια η ημερίδα για την Παράλληλη Στήριξη-συνεκπαίδευση. Οι εισηγητές,οι οποίοι προέρχονταν από διαφορετικούς χώρους (ΑΕΙ,εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής,σχολικοί σύμβουλοι,γονείς,ΚΕΔΔΥ), παρουσίασαν τις θετικές και αρνητικές πλευρές του θεσμού και έκαναν προτάσεις σχετικά με τους τρόπους βελτίωσής του.

Η ομάδα “Γονείς που διεκδικούν δημόσια παράλληλη στήριξη” συμμετείχε στην επιστημονική ημερίδα που διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Αποφοίτων Τμημάτων Ειδικής Αγωγής (ΣΑΤΕΑ), με θέμα “Παράλληλη στήριξη:Θεωρία και πράξη”, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 26-05-2018 στο ξενοδοχείο Τιτάνια, στην Αθήνα.

Την ομάδα εκπροσώπησαν ως ομιλήτριες η Μαρία Λευτάκη, κοινωνική λειτουργός, μητέρα παιδιού στο φάσμα του αυτισμού από την Καλαμάτα, της οποίας η εισήγηση είχε τίτλο: “Αφηγηματικές ιστορίες μητέρων για την παραλληλη στήριξη, παράλληλη στήριξη και ανεξάρτητη διαβίωση” και η Μαρία Κασαμπαλάκου από τον Ωρωπό, συγγραφέας και επίσης μητέρα παιδιού στο φάσμα του αυτισμού, με τίτλο εισήγησης: “Τα οφέλη της παράλληλης στήριξης στην καθημερινή ζωή παιδιού και οικογένειας, αυτοπεποίθηση στο σχολικό πλαίσιο”.

Το θέμα της Ημερίδας, αλλά και όλα όσα συζητήθηκαν υπήρξαν πολύ ενδιαφέροντα, με πιο σημαντικό απ’ όλα την ανάγκη που διαφαίνεται και είναι επιτακτική πια, της επιμόρφωσης και κατάρτισης των εκπαιδευτικών της γενικής αγωγής στα θέματα των παιδιών με αναπηρία, με διαταραχή, με μαθησιακή δυσκολία, που φοιτούν στα γενικά σχολεία, καθώς και η δημιουργία διαύλων συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς της παράλληλης στήριξης και τους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης, όταν αυτοί συνυπάρχουν στο τυπικό σχολικό πλαίσιο.

Η ουσιαστική συνεργασία όλων των εμπλεκομένων (σχολείου, οικογένειας, θεραπευτών) είναι εκείνη που θα επιφέρει το μέγιστο στην πρόοδο, την εξέλιξη, αλλά και στη μελλοντική αυτονόμηση του παιδιού με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Τελος διάχυτη ήταν η ανησυχία όσον αφορά το μέλλον του θεσμού της παράλληλης στήριξης, εφόσον το 2020 σταματάει η χρηματοδότηση του θεσμού από το ΕΣΠΑ και για τη συνέχισή του θα απαιτηθεί η έγκριση της χρηματοδότησής του στον κρατικό προυπολογισμό.

  

 

www.komotinipress.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *