Απέχουμε από την εκλογή Συντονιστών Εκπαίδευσης για τις Δομές Εκπαίδευσης και Υποστήριξης Προσφύγων (Δ.Ε.Υ.Π.)

Δήλωση των αιρετών στο ΑΠΥΣΠΕ Αττικής 

 με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών 

  το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το 

Απέχουμε από την εκλογή Συντονιστών Εκπαίδευσης για τις Δομές Εκπαίδευσης και Υποστήριξης Προσφύγων (Δ.Ε.Υ.Π.)

Η κυβέρνηση έχει πολύ μεγάλη ευθύνη για τον εγκλωβισμό χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών στη χώρα μας, μεταξύ των οποίων και χιλιάδες μικρά παιδιά,  μέσα σε άθλιες συνθήκες στα λεγόμενα «κέντρα φιλοξενίας». 

Στην πατρίδα μας, στα νησιά μας, βρίσκονται χιλιάδες πρόσφυγες και καθημερινά καταφθάνουν νέες καραβιές. Κυνηγημένοι από τον πόλεμο που διεξάγουν στις χώρες τους οι μεγάλες ιμπεριαλιστικές δυνάμεις και οι περιφερειακοί σύμμαχοί τους, που για τα οικονομικά και γεωστρατηγικά τους συμφέροντα δε διστάζουν να αιματοκυλούν και να ξεριζώνουν τους λαούς. Η κυβέρνηση στηρίζει ενεργά αυτούς τους σχεδιασμούς δίνοντας «γη και ύδωρ» στους μακελάρηδες των λαών ΝΑΤΟ και ΕΕ, φέρνει τεράστια ευθύνη για τις δεσμεύσεις που πήρε απέναντι στην ΕΕ, οι οποίες δημιουργούν συνθήκες εγκλωβισμού των προσφύγων. 

Εδώ και 2 χρόνια περίπου ξεκίνησε η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας την εφαρμογή «μέτρων» για την εκπαίδευση των προσφύγων. Παρά τα μεγάλα λόγια και τις διακηρύξεις η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών έχουν αφεθεί στην τύχη τους,  δεν έχουν ενταχθεί σε καμιά δημόσια δομή εκπαίδευσης και στήριξης.

Η κυβέρνηση έχει παραδώσει σχεδόν εξ ολοκλήρου τη διαχείριση του ζητήματος σε όλα τα επίπεδα (χρηματοδότηση, προσωπικό, υγιεινή, σίτιση κ.τ.λ.) στις ΜΚΟ, που αλωνίζουν μέσα και έξω από τα «κέντρα φιλοξενίας» υποκαθιστώντας την κρατική ευθύνη.

Η ίδρυση και λειτουργία των Δομών Εκπαίδευσης και Υποστήριξης Προσφύγων (Δ.Ε.Υ.Π) δε λύνει το πρόβλημα της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων. 

Μέχρι και σήμερα δεν έχουν παρθεί ουσιαστικά μέτρα για την ολόπλευρη στήριξη των προσφυγόπουλων σε σχέση με τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερη ξένη γλώσσα, τις προϋποθέσεις για ουσιαστική ένταξη των παιδιών αυτών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Οι εργαζόμενοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί, που στελεχώνουν τις δομές, εργάζονται με ελαστικό ωράριο μερικής απασχόλησης (έως 15 ώρες τη βδομάδα), ενώ στην πραγματικότητα – λόγω των αντικειμενικών δυσκολιών – δουλεύουν παραπάνω χωρίς αποζημίωση.

Η εκπαιδευτική διαδικασία, το περιεχόμενο του μαθήματος, στις προσφυγικές δομές, δεν έχουν απασχολήσει σοβαρά το Υπουργείο Παιδείας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως το πρόγραμμα αυτή τη στιγμή στηρίζεται κατά βάση στο φιλότιμο των εκπαιδευτικών. Προβλήματα υπάρχουν και σε σχέση με τα ζητήματα των υποδομών, κυρίως ως προς την επάρκεια και τη λειτουργικότητα των σχολικών κτιρίων. Αν προσθέσουμε στα παραπάνω τον παράγοντα της οικογενειακής αστάθειας, με κάποιους γονιούς να είναι μακριά, τις απώλειες γονιών, αδερφών και άλλων συγγενικών προσώπων, αλλά και άλλες ιδιομορφίες, κατανοούμε την ανάγκη για πολύπλευρη ψυχολογική, κοινωνική, συναισθηματική στήριξη των παιδιών αυτών από κατάλληλο και ειδικευμένο προσωπικό, που σήμερα δεν υπάρχει μέσα στις δομές.

Οι Συντονιστές των προσφυγικών δομών, που καλείται να επιλέξει σήμερα 8/5/2018 το ΑΠΥΣΠΕ Αττικής, την παραπάνω κατάσταση θα έρθουν να διαχειριστούν με όλα τα προβλήματα που δημιουργούνται. 

Για όλους τους παραπάνω λόγους δηλώνουμε ότι θα απέχουμε από τη διαδικασία επιλογής συντονιστών.

Να διεκδικήσουμε άμεσα μέτρα που αφορούν και το ζήτημα της Εκπαίδευσης όλων αυτών των παιδιών που βρίσκονται στη χώρα μας.

  • Να ικανοποιηθεί το αίτημα για οργανωμένη και ασφαλή μετακίνηση των προσφύγων στις χώρες τελικού προορισμού τους, με γρήγορη αναγνώριση της προσφυγικής ιδιότητας και δημιουργία αξιοπρεπών χώρων προσωρινής διαμονής. Να προχωρήσει ΑΜΕΣΑ η καταγραφή των αναγκών, αλλά και των αιτημάτων των προσφύγων (ποιοι θέλουν να φύγουν για άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, ποιοι εντάσσονται στις προβλέψεις για οικογενειακή επανένωση, ποιοι προετοιμάζουν τη ζωή τους στη χώρα μας, κ.ά).
  • Με ευθύνη του κράτους πρέπει τώρα να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε αυτά τα παιδιά να νιώσουν ότι ζουν – όσο αυτό είναι δυνατόν – σε κανονικές ανθρώπινες συνθήκες και πλευρά αυτής της ανάγκης είναι η μαθησιακή, παιδαγωγική διαδικασία, με δημιουργική απασχόληση, διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, της ελληνικής γλώσσας και μιας ξένης γλώσσας, δημιουργία βιβλιοθηκών, φυσική αγωγή κ.ά. Απαιτείται επίσης η ψυχολογική στήριξη των παιδιών αυτών από ειδικούς, καθώς είναι φανερό ότι υπάρχουν τραυματικές εμπειρίες και βιώματα που πρέπει να εντοπιστούν και αντιμετωπιστούν.
  • Απαιτούμε την πλήρη και ομαλή ένταξή τους στο Δημόσιο Σχολείο, χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς την εμπλοκή ΜΚΟ.  Με ευθύνη του κράτους να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα, για την υγεία των παιδιών, τη δημιουργία Τάξεων Υποδοχής, την εξασφάλιση όλου του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, τη στήριξη των υποδομών και των σχολικών επιτροπών. Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα ώστε τα προσφυγόπουλα να ζήσουν σε ανθρώπινες συνθήκες. 

Μπαρμπέρης Μάκης(τακτικός)

6936958518

mikebarberis@yahoo.gr

                                Σαρδέλης Γιάννης(αναπληρωματικός)

6949665631

Sardelis65@yahoo.gr

Αιρετοί στο ΑΠΥΣΠΕ Αττικής 

με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών

 Αθήνα, 13-05-2018

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *