Χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες στα Δημοτικά Σχολεία

Γράφει ο Τάσος  Σταυρογιαννόπουλος*            

 

Χιλιάδες χαμένες διδακτικές ώρες στα Δημοτικά Σχολεία

Διανύουμε την τέταρτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων και τα πολλαπλά προβλήματα που διαπιστώθηκαν σε αυτά με την έναρξη του σχολικού έτους, δημιουργούν ασφυξία στις περισσότερες σχολικές μονάδες. Ιδιαίτερα, οι ελλείψεις του απαιτούμενου εκπαιδευτικού προσωπικού, έχουν ως αποτέλεσμα να χάνονται καθημερινά χιλιάδες διδακτικές ώρες και να δημιουργείται άνιση μεταχείριση στους μαθητές.  Επιπλέον, οι Διευθυντές των σχολείων αντιμετωπίζουν καθημερινό πονοκέφαλο με τη σύνταξη του ωρολογίου προγράμματος και το παιδαγωγικό έργο παρέχεται με εμπόδια και δυσκολίες.

Τα περισσότερα από τα περίπου τετρακόσια ολοήμερα τμήματα στα σχολεία της Αχαΐας είναι κλειστά ή υπολειτουργούν, δηλαδή λειτουργούν με υπερβολικό αριθμό μαθητών ή εφαρμόζουν το μισό πρόγραμμα (μέχρι τις 3:00 μ.μ.). Αυτό γίνεται λόγω έλλειψης εκπαιδευτικών, τόσο δασκάλων, όσο και ειδικοτήτων. Δυστυχώς, η μέριμνα στελέχωσης του ολοήμερου σχολείου είναι πολύ περιορισμένη.

Η πρωινή ζώνη, επίσης, σε πολλά σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσει γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμες ώρες σε εκπαιδευτικούς να την υποστηρίξουν.

Σε περίπου 60 σχολεία δε διδάσκονται τα Εικαστικά, σε 40 η Θεατρική Αγωγή, σε 15 σχολεία υπάρχουν κενές ώρες αγγλικής γλώσσας και σε περίπου 15 υπάρχουν προβλήματα με τη Φυσική Αγωγή. Στην πληροφορική μόλις χθες λύθηκαν τα προβλήματα με τη διάθεση πλεοναζόντων εκπαιδευτικών από τη Β/θμια εκπαίδευση, ενώ παραμένει το πρόβλημα με τη διδασκαλία της γερμανικής γλώσσας σε αρκετά σχολεία.

Οι περισσότερες παράλληλες στηρίξεις (πάνω από 30) δεν έχουν καλυφθεί, με αποτέλεσμα να υποφέρουν τα παιδιά που τις χρειάζονται, καθώς και οι τάξεις στις οποίες αυτά φοιτούν. Επιπλέον, τα κενά δασκάλων και νηπιαγωγών που έχουν προκύψει ως αποτέλεσμα των μηδενικών διορισμών αναπληρωτών δημιουργούν προβλήματα σε σχολεία της υπαίθρου, της πόλης και στα ολοήμερα τμήματα.

Είναι άμεση ανάγκη να δοθεί από τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης η πραγματική εικόνα των υπαρχόντων κενών στο Υπουργείο Παιδείας και να ζητηθεί η άμεση κάλυψή τους. Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δοθεί στη στελέχωση του Ολοήμερου σχολείου, γιατί αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τις επόμενες ημέρες θα έχουμε μαζική διαγραφή μαθητών, με αποτέλεσμα τον εκφυλισμό ενός τόσο σημαντικού θεσμού, τόσο από κοινωνική, όσο και παιδαγωγική άποψη. Εκτός και αν αυτό περιμένει η πολιτική ηγεσία, για να μη χρειαστεί να κάνει τελικά διορισμούς αναπληρωτών. 

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας

Πρόεδρος Συλλόγου Δ/Ν Πάτρας

Πάτρα, 5 /10 /2017 

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *