Άμεση κατάθεση τροπολογίας ζητούν οι εκπαιδευτικοί της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε.

(ΕΤΟΣ ΙΔΡΥΣΗΣ 1992)
Αργοναυτών 34, Αργυρούπολη 16452 Τηλέφωνο 6944842897, 6946014073, fax: 2467084750 e-mail: d.s.peekpe@gmail.com http://peekpesite.blogspot.gr/

Προς: τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων

κο Κ. Γαβρόγλου Ανοιχτή επιστολή

Θέμα: «Επιπτώσεις από την ψήφιση του ν. 4473 για τους εκπαιδευτικούς των ΚΠΕ και τους Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων – Πρόταση τροπολογίας»

Αξιότιμε κε Υπουργέ

Μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του ν. 4473/2017 για την επιλογή διευθυντών και την έκδοση της εφαρμοστικής εγκυκλίου, διαπιστώσαμε αδικίες, λάθη και παραλείψεις που υποβαθμίζουν και στην ουσία μηδενίζουν το έργο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ), καθώς και ως Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Παρότι ήδη σας έχουμε αποστείλει σχετικές επιστολές (αρ. Πρωτ.: 30/22-5-2017, 31/26-5-2017, 32/26/5/2017) με τη διαμαρτυρία και τις προτάσεις μας δεν έχουμε λάβει απάντηση από μέρους σας.
Επανερχόμαστε με την επιστολή μας αυτή διαμαρτυρόμενοι έντονα και ζητώντας την παρέμβασή σας ώστε να αρθούν αδικίες, λάθη και παραλείψεις.

Ειδικότερα:

Α) Σχετικά με τα ΚΠΕ
Από την ίδρυσή τους τα ΚΠΕ αποτελούν εκπαιδευτικές μονάδες του ΥΠΠΕΘ που απευθύνονται πρωτίστως στους μαθητές, αφού σχολικές ομάδες (μαθητές και συνοδοί εκπαιδευτικοί) παρακολουθούν τα εκπαιδευτικά τους προγράμματα. Για τον λόγο αυτόν άλλωστε και η υπηρεσία όλων των εκπαιδευτικών των ΚΠΕ, από την ίδρυσή τους (το πρώτο ΚΠΕ ιδρύθηκε το 1993), λογίζεται ως διδακτική υπηρεσία από όλες τις ΥΑ και τους νόμους που έχουν εκδοθεί μέχρι σήμερα, από όλες τις κυβερνήσεις και όλους τους Υπουργούς Παιδείας.
Και μάλιστα σύμφωνα με την ΥΑ (ΦΕΚ Β 1981/2011) για τη στελέχωση και τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών σε ΚΠΕ: «Η υπηρεσία σε ΚΠΕ προσμετρείται ως διδακτική, σε τύπο Σχολικής Μονάδας αντίστοιχης με την οργανική θέση του εκπαιδευτικού». Συνεπώς, από τον νόμο παραλείφθηκαν οι ΜΟΝΑΔΙΚΟΙ αποσπασμένοι με θητεία εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν προσδιορισμένο διδακτικό ωράριο ως εξής:

«Αντικείμενο εργασίας της Παιδαγωγικής Ομάδας είναι η εκπαίδευση μαθητών, (…) όλοι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται με ωράριο 8.00 − 15.00 καθημερινά κατά το χρονικό διάστημα που λειτουργεί το ΚΠΕ. Κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ωράριο 16 ωρών μέσης εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα.(…) Ως ελάχιστος χρόνος εκπαίδευσης μαθητών ή επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ανά ημέρα εργασίας ορίζονται οι επτά (7) διδακτικές ώρες, οι οποίες μπορούν, ανάλογα με την περίπτωση, να φθάσουν και τις δέκα (10). Ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ συμπληρώνει οκτώ (8) αντίστοιχες ώρες μέσης εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών και εκπαιδευτικών και ο Αναπληρωτής Υπευθύνου δώδεκα (12) ώρες».

Αντίστοιχη περιγραφή των καθηκόντων των υπηρετούντων στα ΚΠΕ, αλλά και προσδιορισμός της υπηρεσίας σε ΚΠΕ ως διδακτικής υπάρχει και σε παλιότερες ΥΑ για τη στελέχωση των ΚΠΕ. Ενδεικτικά: ΦΕΚ Β 856/2006, ΥΑ 87094 /Γ7/30-8-2004, ΥΑ 57905/Γ2/4-6-2002 κ.λπ., αλλά και στους νόμους: ν. 4327/2015 και ν. 3848/2010.

Συνεπώς, οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε ΚΠΕ, όπως και οι συνάδελφοί τους των σχολικών μονάδων, των ΣΔΕ και των δημοσίων ΙΕΚ διδάσκουν:

i) σε μαθητές/σπουδαστές όλων των τύπων και βαθμίδων εκπαίδευσης, ii) σε εκπαιδευτικές δομές του Υπουργείου Παιδείας,
iii) σε πλαίσιο και μεθοδολογία που το Υπουργείο Παιδείας καθορίζει, iv) με προσδιορισμένο διδακτικό ωράριο σε εβδομαδιαία βάση.

Υπενθυμίζουμε ότι όλα τα άλλα στελέχη με θητεία, με την έννοια που λογίζονται στον ν. 4473/2017, υπηρετούν σε δομές που υποστηρίζουν τον εκπαιδευτικό.

Λογικά θα έπρεπε στο άρθρο του νόμου που διευκρινίζεται η διδακτική υπηρεσία, όλοι οι υπηρετούντες στα ΚΠΕ να βρίσκονται σε ξεχωριστή κατηγορία (όπως στον ν. 4327/2015) ή εναλλακτικά να είναι στην ίδια κατηγορία με τους εκπαιδευτικούς των ΣΔΕ και των δημοσίων ΙΕΚ του ν. 4473/2017.

Αντί αυτού, στον ν. 4473/2017 και μετά την αποδοχή από εσάς της σχετικής τροπολογίας, περιλήφθησαν μόνον οι Υπεύθυνοι των ΚΠΕ και όχι όλοι οι υπηρετούντες στα ΚΠΕ (υποθέτουμε από αβλεψία ή παράλειψη) στην ίδια κατηγορία με όλα τα επί θητεία στελέχη, παρότι υπηρετούνται διαφορετικού σκοπού δομές. Το γεγονός αυτό αποτελεί αδικία και προκαλεί στρεβλώσεις στα θέματα μοριοδότησης που ακολουθούν.

Η μη αναγνώριση της διδακτικής υπηρεσίας σε όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε ΚΠΕ ισοδυναμεί με αναγνώριση διδακτικής υπηρεσίας στον/η διευθυντή/ντρια σχολικής μονάδας και όχι στους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας, στον/η διευθυντή/ντρια ενός ΣΔΕ και όχι στους εκπαιδευτικούς των ΣΔΕ, στον/η διευθυντή/ντρια ενός δημοσίου ΙΕΚ και όχι στους εκπαιδευτικούς των ΙΕΚ.

Πόσο δίκαιο και λογικό είναι αυτό;

Όσον αφορά στη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα ΚΠΕ προτείνουμε την αντιστοίχιση των μελών της Παιδαγωγικής Ομάδας με τους εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων, του Αναπληρωτή Υπεύθυνου με τον Υποδιευθυντή σχολικής μονάδας και του Υπεύθυνου με τον Διευθυντή σχολικής μονάδας. Για όλα τα παραπάνω υπάρχει η σχετική τεκμηρίωση στις προηγούμενες επιστολές που σας έχουμε απευθύνει.

Κύριε Υπουργέ
Για λόγους αποκατάστασης της δικαιοσύνης πρέπει να αναγνωριστεί άμεσα η διδακτική προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών των ΚΠΕ και να γίνουν οι κατάλληλες τροποποιήσεις σχετικά με τη μοριοδότησή τους.

Β) Σχετικά με τους Υπεύθυνους Σχολικών Δραστηριοτήτων

Στον ν. 4473/2017 δεν περιλαμβάνονται επίσης (από αβλεψία ή παράλειψη) οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων, που αποτελούν τη μετεξέλιξη των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών. Όπως γνωρίζετε, σε όλη τη χώρα, εκτός από την Αττική, τη Θεσσαλονίκη και την Αχαΐα ο ρόλος των Υπευθύνων Π.Ε., Α.Υ., και Πολιτιστικών συγχωνεύτηκε στον ρόλο του Υπεύθυνου Σχολικών Δραστηριοτήτων κι έτσι αντί για τρία στελέχη σε κάθε Διεύθυνση Εκπαίδευσης της χώρας, με εξαίρεση τις Δ/σεις των ανωτέρω αναφερόμενων Περιφερειακών Ενοτήτων, υπάρχει ένα στέλεχος για τις καινοτόμες δράσεις. Με το ν. 4473/2017 τα στελέχη αυτά ουσιαστικά δεν υπάρχουν την ώρα που για τους συναδέλφους τους στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα έχει προβλεφθεί το είδος της υπηρεσίας που ασκούν και σχετική μοριοδότηση.

Πόσο δίκαιη και ίση μεταξύ των στελεχών της Περιφέρειας και του Κέντρου είναι η πρόβλεψη αυτή του ν. 4473/2017;

Κύριε Υπουργέ
Προτείνουμε την παρέμβασή σας για τη διόρθωση των αδικιών, λαθών και παραλείψεων που επισημαίνουμε ανωτέρω, με την άμεση κατάθεση σχετικής τροπολογίας.
Για να υπάρχει η δυνατότητα σε όσους εκπαιδευτικούς επιθυμούν και υπηρέτησαν/τούν είτε σε ΚΠΕ, είτε ως Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων να υποβάλλουν υποψηφιότητα για την επιλογή τους ως Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων.
Παράλληλα υποβάλλουμε αίτημα για άμεση συνάντηση μαζί σας.
Στη διάθεσή σας για κάθε περαιτέρω διευκρίνιση ή πληροφορία.
Παρακαλούμε για τις δικές σας ενέργειες.

Με εκτίμηση
Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Γενική Γραμματέας  Μαρία Σφακιανάκη, M.Sc             Ο Α ́ Αντιπρόεδρος Δρ. Θεόδωρος Μαρδίρης, M.Ed.

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *