Τρικυμία στην Ειδική Αγωγή

 Του Τάσου Σταυρογιαννόπουλου *     

 

H πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας αιφνιδιάζει για άλλη μια φορά την εκπαιδευτική κοινότητα. Αυτήν τη φορά, με την προσφιλή της τακτική των τροπολογιών σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων και με τη μορφή του κατεπείγοντος, κατατέθηκε τροπολογία σε σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών και αφορά τη διαδικασία πρόσληψης αναπληρωτών στις δομές της ειδικής αγωγής. Οι ρυθμίσεις προκαλούν τρικυμία στον ευαίσθητο αυτό χώρο με τα πολλαπλά προβλήματα και τις ιδιαιτερότητες.

Συγκεκριμένα, με τις ρυθμίσεις σχετικά με την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών:

  • Αμφισβητούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα, που απορρέουν από το βασικό πτυχίο και εισάγεται η «λογική» των προσόντων με αρχή τις προσλήψεις αναπληρωτών στην Ειδική Αγωγή.
  • Συνωστίζονται  στην Ειδική Αγωγή οι πάντες, με ή χωρίς προσόντα σε αυτή, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της αξίας του βασικού πτυχίου, για να απορροφηθούν ενδεχόμενα τεχνητά πλεονάσματα εκπαιδευτικών, που οι αποφάσεις της κυβέρνησης δημιούργησαν στην γενική εκπαίδευση.
  • Μεταβιβάζεται στον Υπουργό η αρμοδιότητα να προσδιορίσει στο μέλλον… με απόφασή του, τόσο τον κύριο πίνακα αναπληρωτών, όσο και τον επικουρικό κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής ελέω «ιδιαίτερων συνθηκών» στην Ε.Α.Ε.
  • Δηλώνεται ρητά, στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας για την πρόσληψη αναπληρωτών και την Ειδική Αγωγή, ότι «οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το χρονικό διάστημα (2016-2019) τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση». Έτσι, ομολογείται η παντελής απουσία πρόθεσης και σχεδιασμού για την πραγματοποίηση των χιλιάδων μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών, που έχει απόλυτη ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση και για την αναγκαιότητα των οποίων έχουν εκφραστεί κατά καιρούς οι Υπουργοί της Παιδείας. Οι «προσωρινές» ρυθμίσεις αυτού του νομοσχεδίου με ισχύ για το χρονικό διάστημα 2016-2019(!), αποτελούν την ταφόπλακα των «δήθεν διορισμών»

Δυστυχώς, οι πειραματισμοί στο χώρο της παιδείας συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Τώρα βρίσκουν εφαρμογή στον τομέα της ειδικής αγωγής.  Η τακτική των αποσπασματικών αλλαγών και των πρόχειρων μεθοδεύσεων, δίχως έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό, εξυπηρετεί μικροσυμφέροντα και όχι τους μαθητές, τους γονείς, τα σχολεία και την ενίσχυση των δομών της ειδικής αγωγής, στις οποίες απαιτείται σταθερό πλαίσιο λειτουργίας τους.

Πρόεδρος Συλλόγου Δ/Ν Πάτρας

Αιρετός Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αχαΐας

Πάτρα, 27/03/2017

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *