Τι απαντά ο Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών στους βρεφονηπιοκόμους

Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών

Αρ. Μητρώου: 30155/2014

sylanny2014@gmail.com

Τηλ. : 6945966155/6948577400                                                                                                                         

                                                                                                                                                                                 Αθήνα, 25/3/2017

                                                                                                                      Αρ.Πρωτ.: 11

pastedGraphic.png

                                                               

Θέμα : « Μια οφειλόμενη απάντηση στον ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ: οι επαγγελματικές φιλοδοξίες δε μπορούν να χαράξουν εκπαιδευτική πολιτική.»

Μετά την ανάγνωση της επιστολής του ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ προς το Σύλλογο μας στο διαδίκτυο, παρά το ότι δεν λάβαμε επισήμως την επιστολή αυτή, οφείλουμε να απαντήσουμε στα ζητήματα που θέτει.

Η διασπορά ΄΄ψευδών ειδήσεων΄΄ για την οποία μας κατηγορούν  και με βάση την οποία θα μας πάνε στα δικαστήρια, μόνο θλίψη μπορεί να προκαλεί σε όσους σε όλη τους τη ζωή δίνουν τη μάχη των ιδεών,  οραματίζονται και αγωνίζονται για ένα καλύτερο και δημοκρατικότερο σχολείο. Το σχολείο που οραματίζεται ο ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ είναι ένα σχολείο λειτουργών που θα σπεύδουν να ποινικοποιήσουν  τη διαφορετική από τη δική τους άποψη είτε εκπαιδευτικών, είτε ακόμη και Πανεπιστημίων.

Γιατί η άποψη μας για το παιδαγωγικά άτοπο της ενιαίας προσχολικής αγωγής για τις ηλικίες 0-6, το οποίο όμως διεκδικεί με κάθε τρόπο ο ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ και  που μας απειλεί με αγωγές,  τεκμηριώνεται και από τις έγκυρες θέσεις των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων Κρήτης ( http://bit.ly/2nh2M5e )  και Δυτ.Μακεδόνίας ( http://bit.ly/2o32M8W ) οι οποίες είδαν το φως της δημοσιότητας μετά από αίτημα του Συντονιστικού Νηπιαγωγών. Ενδεικτικά και μόνο από τις θέσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης: ΄΄… Οι χώρες που έχουν ενοποιήσει τις υπηρεσίες φροντίδας και εκπαίδευσης στην προσχολική ηλικία στην πλειονότητά τους: α) δεν έχουν θεσπίσει ως υποχρεωτική την προσχολική εκπαίδευση, β) διαθέτουν προγράμματα σπουδών προσχολικής εκπαίδευσης περισσότερο κοινωνικού και όχι ακαδημαϊκού χαρακτήρα. Επίσης, σε αρκετές από τις χώρες αυτές οι υπηρεσίες φροντίδας και εκπαίδευσης παιδιών προσχολικής ηλικίας υπάγονται στον έλεγχο υπουργείων κοινωνικού χαρακτήρα και όχι υπουργείων παιδείας, και σε κάποιες χώρες οι δαπάνες για την εκπαίδευση των παιδιών ηλικίας άνω των 3 ετών δεν καλύπτονται πλήρως από το κράτος, αλλά προϋποθέτουν και την οικονομική συνδρομή των γονέων. Η ηλικία 0-3 ετών είναι ηλικία κυρίως και πρωτίστως φροντίδας και αγωγής, και όχι ηλικία συστηματικής εκπαίδευσης (σκόπιμων, μεθοδευμένων επιδράσεων προς τα παιδιά με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξή τους), όπως είναι η ηλικία μετά τα 3 έτη. Πρόκειται για διαφορετικά αντικείμενα ενασχόλησης με παιδιά τουλάχιστον δύο διαφορετικών ηλικιών (0-3 και 3-6 ετών), τα οποία εντάσσονται σε δύο διαφορετικά ιδρύματα ως προς το αντικείμενο προσφοράς, την οργάνωση, τις απαιτήσεις, τους στόχους..΄΄

Και από το Πανεπιστήμιο Δυτ.Μακεδονίας:

΄΄ …Η ενοποίηση δύο διακριτών επιστημονικών χώρων αποτελεί το έναυσμα για την περαιτέρω απορύθμιση και την αποδιοργάνωση των επαγγελματικών προσόντων και κατ ́ επέκταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τα οποία απορρέουν από τους εν λόγω χώρους. Αυτό σημαίνει πως μια τέτοια στρατηγική επιλογή, αλλάζει άρδην το τοπίο των εργασιακών προοπτικών και σχέσεων των αποφοίτων μας αλλά και των επιστημονικών πεδίων στα οποία δραστηριοποιούμαστε. Πέραν λοιπόν του ότι δεν βοηθάει κανέναν από τους δύο, επιπλέον βλάπτει αυτούς που πρέπει να υπηρετεί: στην περίπτωσή μας τα παιδιά από τη νηπιακή μέχρι την προσχολική / πρωτοσχολική εκπαίδευση. Συντασσόμεθα υπέρ της θέσης να διατηρηθούν σαφώς διαχωρισμένοι οι δύο επιστημονικοί κλάδοι– επαγγέλματα…΄΄

Εμείς δεν θα θεωρήσουμε ως διασπορά ψευδών ειδήσεων, την σκόπιμη απόκρυψη από τον ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ αυτών των θέσεων. Ούτε το ότι με την αναφορά του στο ΠΔ 523/1991 ξεχνά πως το 1991 η προσχολική εκπαίδευση δεν ήταν υποχρεωτική. Μας γράφει ο ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ μεταξύ άλλων: ΄΄Αντιθέτως η καταπάτηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων που επικαλείσθε εσείς,  έχει συντελεσθεί για τον κλάδο μας καθώς, από το 2006 με την εφαρμογή του άρθρου 73 του Ν. 3518/ΦΕΚ 272/21-12-2006, έχουν καταστρατηγηθεί αυθαίρετα τα κατοχυρωμένα και θεσμοθετημένα επαγγελματικά μας δικαιώματα ως προς την ηλικία 5-6 ετών.΄΄. Και αποκρύπτεται τι ακριβώς αναφέρει το άρθρο 73:

΄΄ `Αρθρο 73 Θέματα Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

1. α) Η παρ. 3 του άρθρου 3 του Ν. 1566/1985 (ΦΕΚ 167 Α΄), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 10 παρ. 1 στοιχείο α΄ του Ν. 2327/1995 (ΦΕΚ 156 Α΄), αντικαθίσταται ως εξής:

«Η φοίτηση στα νηπιαγωγεία είναι διετής και εγγράφονται σε αυτά νήπια που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής ηλικία τεσσάρων (4) ετών. Η φοίτηση όσων την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν ηλικία πέντε (5) ετών είναι υποχρεωτική και στην περίπτωση αυτή έχει εφαρμογή το δεύτερο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 2 του Ν. 1566/1985 .΄΄ .

Άρα αγαπητά μέλη του ΠΑ.ΣΥ.ΒΝ η θεσμοθέτηση της υποχρεωτικότητας του Νηπιαγωγείου για ένα έτος, είναι αυτή που προέκυψε με το Νόμο και όχι απλά και αόριστα η καταπάτηση των επαγγελματικών σας δικαιωμάτων, πράγμα που θα ήταν απαράδεκτο από μόνο του. Όπως όλες και όλοι γνωρίζουμε η μισή αλήθεια δεν είναι αλήθεια. Εσείς αναδεικνύετε την απώλεια των εργασιακών σας δικαιωμάτων για τα παιδιά ηλικίας 5-6, αποκρύπτοντας ότι αυτό έγινε ως ένα πρώτο βήμα αναβάθμισης του Νηπιαγωγείου, με βάση το σταθερό αίτημα της κοινωνίας μας για διετή υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, που πιέζει με τεκμηρίωση και επιχειρήματα τις κυβερνήσεις για να το κάνουν πράξη. Εφόσον αναφέρεστε σε διεθνείς εξελίξει,ς κάνοντας επιλογή και μόνο όσων παραγράφων μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ακόμη και από άρθρα νόμων, πρέπει να σας θυμίσουμε πως οι διεθνείς επιστημονικές εξελίξεις για την προσχολική ηλικία θέλουν το Νηπιαγωγείο να προετοιμάζει το παιδί για το Δημοτικό Σχολείο, ακόμη περισσότερο από ότι παλαιότερα (Μετάβαση).

Δεν αντιλαμβανόμαστε γιατί θεωρείτε τις αναφορές μας σε βρεφονηπιοκόμους ως προσβλητικές, αφού όλες οι δημόσιες προκηρύξεις  σχετικών θέσεων εργασίας, σε βρεφονηπιοκόμους αναφέρονται.

Προφανώς και δεν θίγουμε κάποια συνάδελφο νηπιαγωγό, αλλά ούτε και βρεφονηπιοκόμο, όπως κανένα εργαζόμενο αυτής της χώρας. Επιχειρούμε να υπενθυμίζουμε σε όλη την κοινωνία τα επιστημονικώς ορθά για την προσχολική εκπαίδευση, ένα κομμάτι σαφώς ορατό και διαφορετικό από την προσχολική αγωγή που πολύ καλά υπηρετεί ο κλάδος των βρεφονηπιοκόμων.

Στη διαρκή  προσπάθεια μας για επαγγελματική αποκατάσταση και αξιοπρέπεια, όχι μόνο δεν θεωρούμε υποτιμητική την κάθε είδους εργασία, αλλά ωθούμε τα μέλη μας να εργασθούν σε κάθε κοινωνική δομή που έχει θέσεις εργασίας, πολύ δε περισσότερο σε δομές που έχουν ως βασικό υποκείμενο το παιδί. Θεωρούμε άλλωστε απόλυτα δίκαιο και το αίτημα των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για αποδοχή όλων των εκπαιδευτικών σε προκηρύξεις θέσεων εργασίας ακόμη και σε διοικητικές θέσεις του δημοσίου. Αυτό όμως δεν υποστέλλει ούτε για δευτερόλεπτο το διαρκή μας αγώνα για δημόσια διετή υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση και για διορισμό όλων των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε μόνιμη θέση εργασίας.

Η Πρόεδρος                                  Η Γεν.Γραμματέας

 

Μαρία Σπανού                         Χαρίκλεια Θεοδωράκη

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *