istock_000042636474_double_001

Νηπιαγωγοί : Η δύναμη της χειραγώγησης μέσω της καταπάτησης των επαγγελματικών δικαιωμάτων.

Σύλλογος Αναπληρωτών Νηπιαγωγών

Αρ. Μητρώου: 30155/2014

sylanny2014@gmail.com

Τηλ. : 6945966155/6948577400                                                                                                                         

                                                                                                                                                                       Αθήνα, 16/3/2017

                                                                                                                                  

   Η δύναμη της χειραγώγησης μέσω της καταπάτησης των επαγγελματικών δικαιωμάτων. 

Ζούμε σε μια εποχή που κάθε ηθικός φραγμός καταρρίπτεται, κάθε πολιτισμική δομή καταπατάται και κάθε επιστημονικός κλάδος βάλλεται, όχι προς όφελος του λαού, αλλά προς όφελος συντεχνιακών συμφερόντων, μικροκομματικών πολιτικών και ώθησης της επιστημονικότητας προς τα κάτω. Σε αυτό το αβέβαιο περιβάλλον, ο επιστημονικός κλάδος των στελεχών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και κυρίως ο κλάδος των Νηπιαγωγών (κλάδος ΠΕ 60), έχει δεχθεί τα πιο καίρια, τα πιο επιβλαβή και τα πιο επικίνδυνα χτυπήματα.

Κάθε μέρα βιώνουμε το θέατρο του παραλόγου με πρωταγωνιστές τα παιδιά ηλικίας 4- 6 ετών, κομπάρσους τους ίδιους μας τους εαυτούς και θεατές τους γονείς, οι οποίοι μη γνωρίζοντας γίνονται αποδέκτες των ολοένα και πιο επικίνδυνων κυβερνητικών και μη αποφάσεων.

  • πίνακες που είναι διαμπερείς και τρωτοί από κάθε σημείο
  • προϋπηρεσίες που καταρρίπτονται, αγνοούνται ή και βάλλονται προς όφελος δημοσιονομικών παραγόντων
  • άνθρωποι που έχουν αξιολογηθεί από την πολιτεία μία, δύο, τρείς ή και περισσότερες φορές, απαξιώνονται και αμφισβητούνται
  • μάνες και σύζυγοι πολλαπλών ταχυτήτων, που για χάρη του πολύτιμου αγαθού της Παιδείας, βιώνουν, αν όχι τον υπέρτατο επαγγελματικό εξευτελισμό, τουλάχιστον εισπράττουν τις ανισότητες μιας κατά τα άλλα «πολιτισμένης» και ευνομούμενης πολιτείας
  • επαγγελματίες που βλέπουν κόπους ετών όχι μόνο να ισοπεδώνονται, αλλά και να αμφισβητούνται
  • συντεχνίες που καιροσκοπώντας δράττουν ευκαιρίες εξίσωσης επαγγελματικών και επιστημονικών δικαιωμάτων
  • μισθοί που μπορούν να χαρακτηριστούν «φιλοδώρημα» μπροστά στις βιοποριστικές ανάγκες,  και τα καθημερινά πάγια και λειτουργικά έξοδα ανθρώπων που εργάζονται κάτω από δύσκολες συνθήκες
  • «εύκολο» και «ευέλικτο» εργατικό δυναμικό, που θυμίζει άλλες δεκαετίες και είναι έτοιμο να μετακινηθεί οποιαδήποτε στιγμή, σε οποιοδήποτε μέρος της ελληνικής επικράτειας μέσα σε ελάχιστο χρόνο και με ελάχιστα χρήματα στις περισσότερες περιπτώσεις.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον καλούμαστε καθημερινά να επιτελέσουμε το έργο μας με αυταπάρνηση, σεβασμό και επίκεντρο πάντα τα παιδιά ηλικίας 4 έως 6 ετών.

Δεχόμαστε πιέσεις επαγγελματικής και επιστημονικής εξίσωσης με κλάδους που δεν μετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά έχουν ως κύριο μέλημα το δύσκολο, αξιοσέβαστο και επίπονο έργο της φροντίδας παιδιών μεταβρεφικής ηλικίας. Πως είναι δυνατόν ένας κλάδος που έχει ως επίκεντρο τη φροντίδα παιδιών της ευαίσθητης ηλικίας 2,5 έως 3,5 ετών, να επιδιώκει να επιβαρυνθεί και με το κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας, που χρειάζεται όχι μόνο διαφορετική εξειδίκευση, αλλά δεν προορίζεται και για παιδιά αυτής της ηλικίας, τα οποία δεν είναι αναπτυξιακά έτοιμα να τη δεχθούν.

Μιλάμε για ενιαία εκπαίδευση, προσπαθώντας να διοχετεύσουμε εργατικό δυναμικό άκριτα και αναξιολόγητα σε δομές εκπαίδευσης.

Πριν μια δεκαετία είχαμε γίνει αποδέκτες του παραλογισμού, οι νηπιαγωγοί δεν έχουν θέση και δεν πρέπει να έχουν θέσει σε παιδικούς σταθμούς, την ίδια στιγμή που τα παιδιά προνηπιακής ηλικίας (4-5) ετών έμπαιναν από την πίσω πόρτα των παιδικών σταθμών, προλειαίνοντας το έδαφος της εξίσωσης των νηπιαγωγών με τους βρεφονηπιοκόμους.

Με την ανακοίνωσή μας αυτή, επιδιώκουμε να καταστήσουμε σαφές ότι η θέση των προνηπίων είναι στα δημόσια νηπιαγωγεία της χώρας και όχι στους δημοτικούς και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς. Η εκπαίδευση των παιδιών είναι ευθύνη του κράτους προς τους πολίτες του και όχι των φορέων κοινωνικής φροντίδας. Φυσικά πρέπει με οποιονδήποτε τρόπο να καταστεί σαφές ότι η θέση των επαγγελματιών φροντίδας των παιδιών (βρεφονηπιοκόμων) είναι στους παιδικούς σταθμούς, όπου έχουν να επιτελέσουν ένα από τα πιο δύσκολα, επίπονα και απαιτητικά καθήκοντα, που η σύγχρονη ελληνική οικογένεια δυσκολεύεται ή και πολλές φορές αδυνατεί να επιτελέσει, το έργο της φροντίδας των παιδιών.

Κανένα παιδί προνηπιακής ηλικίας έξω από τις δομές των νηπιαγωγείων.

Κανένας νηπιαγωγός  έξω από τις τάξεις των νηπιαγωγείων. Ας προστατέψουμε τον ευαίσθητο τομέα της εκπαίδευσης των παιδιών προσχολικής ηλικίας εμπιστευόμενοι τον αρμόδιο επιστημονικό κλάδο των Νηπιαγωγών.

Μετά τιμής,

Για το Δ.Σ. του Σ.Α.Ν.

 

Μαρία Σπανού              Χαρίκλεια Θεοδωράκη

Διαβάστε επίσης...

logo

Η ετήσια έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.)

TweetΕιδικότερα, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση: Αλλαγές στον ιδρυτικό νόμο   4142/2013 της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. Η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. …

stayrogiannopoulos

Τάσος Σταυρογιαννόπουλος: Η σχολική χρονιά τελειώνει όπως ξεκίνησε

Tweet  Του Τάσου Σταυρογιαννόπουλου* Η σχολική χρονιά τελειώνει όπως ξεκίνησε Το τρίτο και τελευταίο διδακτικό …

images

Τα ακάλεστα παιδιά των πάρτι – είναι κι αυτό μια μορφή βίας

TweetΕϊναι αυτά τα παιδιά που συνήθως κάθονται στα τελευταία θρανία. Όχι για να κρυφτούν από …

Αφήστε μια απάντηση