Συμμετοχή του Α ́ Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας σε Πανελλήνιους διαγωνισμούς

Το Α ́ Δημοτικό Σχολείο Ηγουμενίτσας, πιστό στους στόχους και τις στρατηγικές, που έχει θέσει τα τελευταία χρόνια συμμετείχε και φέτος, με τους μαθητές της Ε ́ και ΣΤ ́ τάξης στους παρακάτω πανελλήνιους διαγωνισμούς:

Πρώτον, στις 3 Μαρτίου 2017 στον πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικής Ε ́ και ΣΤ ́ τάξης Δημοτικού, που διοργάνωσε η Ένωση Ελλήνων Φυσικών,

Δεύτερον, στις 17 Μαρτίου 2017, στον πανελλήνιο διαγωνισμό Φυσικών δημοτικού, «Αριστοτέλης» 2017. Ο διαγωνισμός αυτός διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών – Τμήμα φυσικής.

Οι ετήσιοι αυτοί διαγωνισμοί έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας των Φυσικών Επιστημών στο Δημοτικό Σχολείο. Σε αυτούς πήραν μέρος στην πρώτη φάση, με μεγάλη προθυμία οι μαθητές της Ε ́ και Στ ́ τάξης του σχολείου μας, με ικανοποιητικά αποτελέσματα, ενώ μετά από επιλογή θα υπάρξει και δεύτερη φάση, με βάση την αξιολόγηση των γραπτών των μαθητών, όπου θα δοθούν βραβεία και έπαινοι των πρωτευσάντων μαθητών σε πανελλήνια κλίμακα. Οι μαθητές του σχολείου μας, για την καλύτερη προετοιμασία τους στους δύο παραπάνω διαγωνισμούς, συμμετείχαν με τη φροντίδα των δασκάλων τους, σε ειδική επιμορφωτική πειραματική διαδικασία με απλά υλικά εντός της σχολικής τάξης, η οποία πραγματοποιήθηκε από τους υπεύθυνους καθηγητές του Ερευνητικού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Θεσπρωτίας, κ.κ. Νούση Βασίλειο και Τζάνη Ευάγγελο, τους οποίους και ευχαριστούμε δημόσια γι αυτό.

Τρίτον, στις 10 Μαρτίου 2017, στον πανελλήνιο διαγωνισμό της Μαθηματικής Εταιρείας Ελλάδος.

Η συμμετοχή των μαθητών του σχολείου μας σε αυτούς τους διαγωνισμούς αποσκοπεί στο να μπορέσουν οι ίδιοι οι μαθητές, αλλά και οι εκπαιδευτικοί να ξεπεράσουν το στάδιο της απλής παράθεσης γνώσεων και να οδηγηθούν συστηματικά στον Μαθηματικό και Φυσικό εγγραμματισμό τους, ο οποίος ορίζεται ως η ικανότητα του ατόμου να κατανοεί και να εντάσσει την επιστήμη των Μαθηματικών και της Φυσικής στην καθημερινότητα, να αναπτύσσει τεκμηριωμένες κρίσεις πάνω σε προβλήματα που τίθενται εμπρός του και να χρησιμοποιεί τη μαθηματική γνώση και τη γνώση των Φυσικών Επιστημών, για να αντιμετωπίζει με επιτυχία τις ανάγκες της καθημερινής ζωής του ως σκεπτόμενος, δημιουργικός και ενεργός πολίτης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία ο μαθητής έρχεται σε επαφή με την επιστημονική γνώση, αλλά ταυτόχρονα αποκτά και την ικανότητα να χρησιμοποιεί αυτήν τη γνώση, προκειμένου να αναγνωρίζει την επιστημονική φύση των προβλημάτων της καθημερινότητάς του, να εξηγεί φαινόμενα με αμιγώς επιστημονικό τρόπο και, φυσικά, να οδηγείται σε συμπεράσματα σχετικά με τις Φυσικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά βασισμένα, ωστόσο, σε επιστημονικές αρχές και τεκμήρια. Η συνεχιζόμενη συμμετοχή μας άλλωστε, στους παραπάνω διαγωνισμούς υπογραμμίζει τη σημασία που δίνει το σχολείο μας στην εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην καθημερινή ζωή, σε

αντιδιαστολή προς την απλή αναπαραγωγή της γνώσης, την οποία υποστήριζε η παραδοσιακή παιδαγωγική και σχολική πρακτική.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα τμήματα της Ε ́ και Στ ́ τάξης του σχολείου μας, κ.κ. Γόγολο Πέτρο,Θεολόγου Στέφανο,Κωνσταντάκου Γεωργία και Μπάζιου Γιαννούλα , γιατί με τη στάση τους και τη βοήθειά τους, οδήγησαν τα παιδιά με επιτυχία στους διαγωνισμούς αυτούς.

Ο Διευθυντής του Α ́ Δημοτικού Σχολείου Ηγουμενίτσας

Γεώργιος Κύλλας

Διαβάστε επίσης...

Καταργούν τον ΕΟΠΥΥ με ένα Προεδρικό Διάταγμα! Ριζικές αλλαγές

Tweet – Οι διοικητικές και οικονομικές αρμοδιότητες του ΕΟΠΥΥ μεταφέρονται σε ειδική διεύθυνση του υπουργείου …

Άλλα γνωματεύει το ΚΕΔΔΥ, άλλα κάνει το Υπουργείο Παιδείας

TweetΚαθολική ήταν χθες η συμμετοχή των μαθητών στην αποχή από το μάθημα της πρώτης ώρας …

Στα 284 έφτασαν τα κρούσματα της ιλαράς -34 σε μια εβδομάδα

TweetΜεγαλώνει η λίστα των πολιτών που νοσούν από ιλαρά, αφού σε διάστημα επτά ημερών εντοπίστηκαν …

Αφήστε μια απάντηση