Οι θέσεις τψν διευθυντών το Προσχέδιο Νόμου για το νέο διοικητικό πλαίσιο της Εκπαίδευσης

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ  ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ  ΕΝΩΣΗ

ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ  ΣΧΟΛΙΚΩΝ  ΜΟΝΑΔΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Κομοτηνής  14

11526  Αθήνα

Email: panenosi@gmail.com

Δ/νση Ιστοσελίδας:

https://sites.google.com/site/panenosid/home

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Mε αφορμή το Προσχέδιο Νόμου για το νέο διοικητικό πλαίσιο της Εκπαίδευσης που έχει δει το φως της δημοσιότητας, και  σε  ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες των Διευθυντών και τη γενικότερη λειτουργία των σχολικών μονάδων, το Διοικητικό Συμβούλιο της Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών  έχει να παρατηρήσει τα εξής:

1. Ο Διευθυντής είναι όχι μόνο διοικητικός προϊστάμενος της σχολικής μονάδας, αλλά κυρίως ο επιστημονικός-παιδαγωγικός υπεύθυνος στο χώρο αυτό, όπως ρητά ορίζεται από το καθηκοντολόγιο. Η ιδιότητα αυτή σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αφαιρεθεί, διότι το σύγχρονο Σχολείο δε χρειάζεται Διευθυντή-γραφειοκράτη που αφιερώνεται μονάχα στη διεκπεραίωση της υπηρεσιακής αλληλογραφίας και στην οργάνωση της ομαλής λειτουργίας της σχολικής ζωής, αλλά διευθυντή-ηγέτη ο οποίος να μπορεί να δημιουργήσει όραμα, έτσι ώστε να αποκτήσει η σχολική μονάδα τη δική της κουλτούρα, τη δική της ταυτότητα και ταυτόχρονα να εμπνέει και να δίνει ζωή σε όλες τις λειτουργίες του Σχολείου.

2. Η επιμόρφωση των Διευθυντών των σχολικών μονάδων για την απόκτηση πιστοποιητικού διοικητικής αλλά και καθοδηγητικής επάρκειας από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης θα πρέπει να υλοποιηθεί το ταχύτερο δυνατό με τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα ισχύσουν για τους Διευθυντές Εκπαίδευσης και τους Σχολικούς Συμβούλους.

3. Επειδή, το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιο λειτουργίας του Σχολείου επιδέχεται πολλαπλές ερμηνείες λόγω ασαφειών και επικαλύψεων αρμοδιοτήτων δημιουργώντας προστριβές και συγκρουσιακό κλίμα, προτείνουμε να υπάρξει ένα σαφώς καθορισμένο πλαίσιο λειτουργίας όπου οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα των μελών της Σχολικής Κοινότητας θα είναι καθορισμένα με ακρίβεια και σαφήνεια.

4. Eίναι αναγκαία η δραστική μείωση του διδακτικού ωραρίου των Διευθυντών, αλλά είμαστε αντίθετοι στην πλήρη απαλλαγή τους από τα διδακτικά καθήκοντα. Η σύνδεσή τους με τη διδακτική πράξη προσδίδει περισσότερη και εγκυρότερη γνώση της σχολικής πραγματικότητας. Επίσης, αναγκαία είναι και η μείωση του ωραρίου του Υποδιευθυντή ώστε να είναι σε θέση να συνεπικουρεί  ουσιαστικά το διευθυντή, στην άσκηση των καθηκόντων του.

5. Σχετικά με τα όσα γράφονται και διαδίδονται για το θέμα της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών θεωρούμε ότι το θέμα είναι πολύ σοβαρό και οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να παρθούν μετά από έναν ουσιαστικό και εξαντλητικό δημόσιο διάλογο ανάμεσα σε όλους τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Τέλος, θεωρούμε ότι τα διακριτά όρια, τα με σαφήνεια καθορισμένα δικαιώματα και υποχρεώσεις όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας, δεν οδηγούν στο αυταρχικό σχολείο, αλλά στο οργανωμένο σχολείο. Η Πολιτεία καλείται να αποδείξει με τον τρόπο που νομοθετεί τι είδους Διευθυντή και τι είδους Δημόσιο Σχολείο θέλει.

Το Διοικητικό Συμβούλιο

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *