Στα γραφεία της ΟΛΜΕ ο υπ. Παιδείας-ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ

Στα γραφεία της ΟΛΜΕ ο υπ. Παιδείας-ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Στα γραφεία της ΟΛΜΕ μετέβη σήμερα ο υπουργό Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτης , όπου συναντήθηκε με το ΔΣ του κορυφαίου συν δικαλιστικού οργάνου των καθηγητών.Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ παρουσίασε τις θέσεις της Ομοσπονδίας, όπως αυτές καταγράφονται και στο σχετικό υπόμνημα που ακολουθεί και ζήτησε να μην προχωρήσουν νομοθετικές

ρυθμίσεις για τα εκπαιδευτικά ζητήματα (Γενικό – Τεχνολογικό Λύκειο) που , κατά την ΟΛΜΕ «θα υπονομεύσουν το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης για πολλά χρόνια». 
Παράλληλα τονίστηκε στον υπουργό Παιδείας πώς «οι αλλαγές αυτές δεν έχουν τη συναίνεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση» 
Ο Υπ. Παιδείας άκουσε τις προτάσεις της Ομοσπονδίας, αλλά, όπ[ως ανακοίνωσε η ΟΛΜΕ,  δεν δεσμεύτηκε ότι θα ικανοποιηθούν τα αιτήματα της Ομοσπονδίας στα κεντρικά θέματα (αύξηση δαπανών, «πάγωμα» αξιολόγησης, κατάργηση του Ν. 4024/11 κ.λπ.).
Η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της καταγγέλει ότι «ο υπ. Παιδείας και η Κυβέρνηση φαίνεται ότι επιμένουν σε μία fast track διαδικασία για την εισαγωγή στη Βουλή και ψήφιση του νομοσχεδίου για τις εκπαιδευτικές αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια. 
Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε αντίθετοι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, στο οποίο ο κλάδος μας θα αντιδράσει άμεσα».

ΔΗΛΩΣΕΙΣ
Ο υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Καθηγητής Γ. Μπαμπινιώτης μετέβη στα γραφεία της ΟΛΜΕ και συναντήθηκε με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας. Μετά το τέλος της συνάντησης και απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων,  ο Υπουργός και ο Πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Παπαχρήστος έκαναν τις ακόλουθες δηλώσεις: 
Υπουργός:
«Είχα μια πολύ ουσιαστική και ειλικρινή συζήτηση με τους φυσικούς μου συνομιλητές, τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.  Έχει προηγηθεί και αντίστοιχη συζήτηση με τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και βεβαίως με τους Πρυτάνεις. Θέλω να τονίσω ότι θίξαμε καίρια θέματα της Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης. Είναι πολύ σημαντικό να ακούς από το στόμα των ανθρώπων που είναι μέσα στη μαχόμενη εκπαίδευση και μιλούν με χιλιάδες ανθρώπους τα πραγματικά προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Μιλήσαμε και για θέματα που θα αντιμετωπιστούν σε σχέση με το Νέο Λύκειο, τις εισαγωγικές εξετάσεις, αλλά δεν ήταν αυτό το κύριο θέμα μας. Η ΟΛΜΕ έχει έναν προβληματισμό και έχει εκδώσει μια σειρά από απόψεις και τεκμηριώσεις για το θέμα. Ο ίδιος δουλεύω πάνω σε αυτά τα θέματα, όπως ξέρετε, μέσα από τον εθνικό διάλογο σε διαφορετικούς χρόνους, και είχαμε μία ανταλλαγή απόψεων που για μένα φώτισε πολλά σημεία. Ελπίζω, πιστεύω, προσδοκώ να συνεχίσουμε αυτή τη συνεργασία, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε κάποια θέματα για τα οποία πρέπει να υπάρξει συμφωνία και σύγκλιση απόψεων μεταξύ μας.»
Για την αξιολόγηση:
«Συζητήσαμε αυτό το μεγάλο θέμα, για το οποίο η προσωπική μου άποψη είναι ότι βέβαια πρέπει να υπάρχει αξιολόγηση αλλά το πώς και με ποιες μορφές και με ποιους στόχους είναι ένα θέμα που αξίζει να συζητηθεί. Επίσης συζητήσαμε το θέμα των προγραμμάτων, το θέμα της δομής και της λειτουργίας του Λυκείου, το θέμα των εκπαιδευτικών οι οποίοι με αλλαγές που γίνονται μπορούν να βρεθούν χωρίς αντικείμενο ή με μειωμένες ώρες. Μια σειρά από πραγματικά προβλήματα ετέθησαν, και πιστεύω ότι αυτή η ενημέρωση που είχα σήμερα θα με βοηθήσει όσο καιρό θα έχω αυτή την ευθύνη να πάρω σωστές αποφάσεις και να εισηγηθώ τεκμηριωμένα διάφορα ζητήματα της γενικής εκπαίδευσης.»
Για το Νέο Λύκειο:
«Αυτό είναι ένα ώριμο νομοθέτημα. Να θυμίσω ότι έχει ξεκινήσει δύο χρόνια πριν με τον εθνικό διάλογο για την παιδεία. Συνεχίστηκε και με τη σύγκλιση των δύο μεγάλων κομμάτων και ενός τρίτου κόμματος. Νομίζω ότι είναι πολύ ώριμο για να αντιμετωπιστεί. Δεν γνωρίζω πραγματικά τι έχει πει ο κύριος Σαμαράς. Ωστόσο, νομίζω ότι έχει τη στήριξη, θα έχει τη στήριξη από τα μεγάλα κόμματα.»
Πρόεδρος της ΟΛΜΕ:
«Αξιοποιώντας το καλό κλίμα που επικράτησε στη συνάντηση, η Ομοσπονδία κατέθεσε ενστάσεις που είχε το προηγούμενο διάστημα σχετικά με το Νέο Λύκειο και ζήτησε διάλογο σε βάθος, έτσι ώστε οι αποδεδειγμένες δυσλειτουργίες που είχαμε διαπιστώσει να πάψουν να υπάρχουν. Υπ’ αυτήν την έννοια εμείς επιμείναμε στην άποψή μας προς  τον κύριο Υπουργό να μην προχωρήσει η κυβέρνηση στη νομοθέτηση του Νέου Λυκείου και στο Τεχνολογικό Λύκειο. Αναγνωρίζουμε τις καλές του προθέσεις, αλλά η έλλειψη διαλόγου που υπήρχε το προηγούμενο διάστημα μας προβληματίζει. Εξάλλου πολλά σημαντικά προβλήματα υπάρχουν στην ατζέντα. Όσον αφορά το εξεταστικό η άποψη της Ομοσπονδίας είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια. Μέχρι όμως να πετύχουμε τη σωστή αναλογία μεταξύ γενικών λυκείων και τεχνολογικών λυκείων όσον αφορά τους μαθητές, προτείνουμε ένα σύστημα πέραν των εξετάσεων της Γ΄ Λυκείου σε μικρό αριθμό μαθημάτων. Είμαστε δηλαδή υπέρ της αποδέσμευσης των εξετάσεων από την εκπαιδευτική διαδικασία στο Λύκειο.»

Το Υπόμνημα του ΔΣ της ΟΛΜΕ που
Δόθηκε σήμερα  στον υπουργό Παιδείας

Η λύση των προβλημάτων της δημόσιας εκπαίδευσης 
απαιτεί την ανατροπή αυτής της πολιτικής

Κύριε Υπουργέ,

Οι τραγικές επιπτώσεις της πολιτικής της κυβέρνησης και της τρόικας στον τομέα της παιδείας είναι πλέον φανερές. Δυστυχώς, και η παρούσα κυβέρνηση επιμένει στην ίδια πολιτική και στη νομοθετική προώθηση αρνητικών αλλαγών σε όλα τα επίπεδα της εκπαίδευσης χωρίς καμία ουσιαστική συζήτηση και διαπραγμάτευση με τους φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αυτή η πολιτική έχει ήδη σοβαρές επιπτώσεις στο παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο.  
Η ελλιπής χρηματοδότηση των σχολείων οδηγεί στην προμήθεια πετρελαίου και φυσικού αερίου με το σταγονόμετρο, ενώ παράλληλα οι γονείς υποχρεώνονται, παρά τη δυσμενή συγκυρία, να αναλάβουν σημαντικό μέρος των εξόδων.
Ετοιμάζονται  νέες συγχωνεύσεις  και καταργήσεις  σχολικών μονάδων, ενώ η πολιτεία αρνείται να αντιμετωπίσει τις συνέπειες που έχουν δημιουργήσει οι προηγούμενες καταργήσεις (υποχρεωτική μετακίνηση μαθητών/μαθητριών χωρίς κάλυψη των εξόδων).
Οι εργασιακές σχέσεις μας επιχειρείται να επιδεινωθούν ακόμη περισσότερο με την αύξηση του διδακτικού ωραρίου, με την αξιολόγηση-χειραγώγηση και τη σύνδεσή της με το μισθό, και με τις υποχρεωτικές μετακινήσεις εκτός των ορίων του νομού, σε όλη τη χώρα. 
Επίσης, μέσω του συστήματος αξιολόγησης και της κατάργησης σχολικών μονάδων και υποστηρικτικών δομών είναι φανερό πως προωθούνται απολύσεις  για χιλιάδες συναδέλφους μας.
Επιπλέον, η κυβέρνηση έχει εκδηλώσει την πρόθεσή της, παρά την καθολική αντίδραση των εκπαιδευτικών φορέων, να προωθήσει άμεσα με νόμους:
•    την αυταρχική διοικητική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης που έχει σχεδιάσει, με τη μετατροπή των διευθυντών των σχολικών μονάδων σε μάνατζερ, την παράλληλη περιθωριοποίηση του συλλόγου διδασκόντων, την κατάργηση ζωτικής σημασίας υποστηρικτικών εκπαιδευτικών δομών (ΚΕΔΔΥ κ.λπ.) και τη συγχώνευση των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης,
•    αντιεκπαιδευτικές αλλαγές για το «νέο σχολείο» (προγράμματα Γυμνασίου, νέο Λύκειο, Τεχνολογικό Λύκειο), που στηρίζονται στη λογική της παροχής αποσπασματικών γνώσεων και δεξιοτήτων, στην εδραίωση των “αξιών” του σχολείου της αγοράς και της κατάρτισης, σε συνάφεια με τις αντίστοιχες αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις του “επιχειρηματικού” πανεπιστήμιου  που θεσμοθετήθηκαν με το νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Όπως διαπιστώνουν με τις αποφάσεις τους οι φετινές Γ.Σ. προέδρων ΕΛΜΕ, «το γεγονός ότι υιοθετούνται αλλαγές χωρίς να αλλάζουν τα βιβλία, δίχως να αμφισβητείται ο εξεταστικοκεντρικός χαρακτήρας του σχολείου, δείχνει υποβάθμιση της παρεχόμενης γνώσης, ενώ ακλόνητη μένει η θέση της παραπαιδείας. Παράλληλα, προωθούνται ραγδαία το ξεθεμελίωμα και η ιδιωτικοποίηση δημόσιων υπηρεσιών  και καταργούνται σημαντικοί φορείς, όπως ο ΟΕΒΔ, ο ΟΣΚ κ.λπ. Η πολιτική αυτή  οδηγεί στην απαξίωση της δημόσιας, δωρεάν παρεχόμενης εκπαίδευσης και, ουσιαστικά, στο άνοιγμά της σε στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιριών.  Με τη νέα πρόταση του ΥΠΔΜΘ για το Τεχνολογικό Λύκειο, η ΤΕΕ ουσιαστικά παραδίνεται απροκάλυπτα, στους σκοπούς και το περιεχόμενό της, στις ανάγκες της αγοράς και των επιχειρήσεων».
Απαιτούμε από την κυβέρνηση αυτή, προσωρινή ή «ειδικού σκοπού», όπως λένε τα κόμματα που τη στηρίζουν, και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να μην προχωρήσουν σε καμιά από τις παραπάνω νομοθετικές πρωτοβουλίες για τα εκπαιδευτικά θέματα που θα υπονομεύσει το μέλλον της δημόσιας εκπαίδευσης για πολλά χρόνια. Πολύ περισσότερο, βέβαια, που οι προωθούμενες αλλαγές είναι σε αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση.

Εκτός από τα παραπάνω ζητούμε από τη νέα ηγεσία του υπ. Παιδείας:
1.    να σταματήσει άμεσα κάθε διαδικασία συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολείων και κατάργησης υποστηρικτικών δομών,
2.    να σταματήσει / παγώσει κάθε διαδικασία αξιολόγησης εκπαιδευτικών και κατηγοριοποίησης σχολείων,
3.    να καταργηθεί ο ν. 4024/11 για το νέο μισθολόγιο – βαθμολόγιο στο Δημόσιο, που εξαθλιώνει οικονομικά τους εκπαιδευτικούς και συνδέει τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη με την απόδοση και την αξιολόγηση˙ σε κάθε περίπτωση, να επανέλθει η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών,
4.    να μην προωθηθεί καμιά δυσμενής αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών,
5.    άμεση επίλυση των σοβαρών ζητημάτων των αναπληρωτών (αναγνώριση χρόνων υπηρεσίας, έγκαιρη πληρωμή, αναγνώριση προϋπηρεσίας και μετά το 2010 για τους πίνακες),
6.    επαρκείς διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών, ώστε να καλύπτονται όλα τα κενά, 
7.    αναδιανομή των κονδυλίων του ΕΣΠΑ, ώστε να διατίθενται για τις πραγματικές ανάγκες της εκπαίδευσης και την επαρκή επιστημονική στήριξη των εκπαιδευτικών και όχι να σπαταλώνται σε άσκοπες δράσεις, απλές ενημερώσεις αντί ουσιαστικής επιμόρφωσης, αμοιβές συμβούλων και «παρασυμβούλων», διαφημίσεις και πρόχειρες δημοσκοπήσεις,
8.    άμεση πληρωμή όλων των οφειλόμενων αμοιβών,
9.    επίλυση όλων των προβλημάτων που συνδέονται με την ομαλή διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων (προμήθεια τετραδίων εξετάσεων, αμοιβές εκπαιδευτικών κ.λπ.),
10.    άμεση επίλυση του σοβαρού προβλήματος των μετακινήσεων των μαθητών.

Κύριε Υπουργέ,

Όπως ασφαλώς αντιλαμβάνεστε, τίποτε δεν μπορεί να βελτιωθεί στη δημόσια εκπαίδευση, αν οι δαπάνες για την παιδεία παραμείνουν στο σημερινό επίπεδο ή,  ακόμα χειρότερα, μειωθούν περισσότερο, όπως προβλέπεται. Η χώρα μας βρίσκεται στην  τελευταία θέση ανάμεσα στη χώρες της Ε.Ε. και του ΟΟΣΑ. Με τον προϋπολογισμό του 2012 οι δαπάνες για την παιδεία μειώθηκαν ακόμα περισσότερο και από τις προβλέψεις του μεσοπρόθεσμου προγράμματος που ψηφίστηκε τον Ιούνιο! (16% μείωση δαπανών από το 2009 ή 1.184 εκ. €). Με το 2ο μνημόνιο και τους εφαρμοστικούς νόμους που το συνοδεύουν μειώθηκε ακόμα περισσότερο η χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης. Έτσι, μετά τα μνημόνια και τα μέτρα που τα συνοδεύουν, οι δαπάνες για την παιδεία βρίσκονται στο  δραματικά χαμηλότερο επίπεδο μετά τη μεταπολίτευση. Το δημόσιο σχολείο και πανεπιστήμιο, τα οποία θα έπρεπε σε περίοδο κρίσης όχι μόνο να στηρίζονταν αλλά και να ενισχύονταν ουσιαστικά και πολύπλευρα, ως ένας από τους δυναμικούς παράγοντες που θα μας έβγαζαν από την κρίση και θα έθεταν τα θεμέλια του μέλλοντος για μια καλύτερη Ελλάδα, πλήττονται ανελέητα και οι εκπαιδευτικοί λειτουργοί δυσφημούνται, χλευάζονται και «φτωχοποιούνται».
Πεποίθηση του εκπαιδευτικού κόσμου της χώρας είναι ότι, για να σταματήσει αυτή η κατάσταση, που μόνο δεινά φέρνει στο λαό μας, θα πρέπει να ανατραπεί άμεσα αυτή πολιτική.

 

http://www.esos.gr/dimosia-ekpaidefsi/defterovathmia/item/27893-19-3-2012.html

 

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *