Υπουργείο Παιδείας: Συγχωνεύσεις Σχολείων και δημιουργία Σχολικών Κέντρων και Πολυδύναμων Σχολικών Μονάδων

http://4.bp.blogspot.com/_5VAyUhKv_Os/TCzZluxH5YI/AAAAAAAAAaQ/dWhfdfH2vlU/s1600/%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%A5%CE%A1%CE%93%CE%95%CE%99%CE%9F+%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%94%CE%95%CE%99%CE%91%CE%A32.jpg

 

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

—–

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

—–

Ταχ. Δ/νση: Α. Παπανδρέου 37

Τ.Κ. – Πόλη: 15180 – Μαρούσι

Ιστοσελίδα: www.minedu.gov.gr

email: press@minedu.gov.gr

Δελτίο Τύπου                                             14/01/2011

 

Παιδαγωγική η λογική για τις συγχωνεύσεις Σχολείων

 

Η δημιουργία Σχολικών Κέντρων και Πολυδύναμων Σχολικών Μονάδων, που δρομολογεί το Υπουργείο Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχεδιάζεται αυστηρώς με Παιδαγωγικά κριτήρια, υπηρετώντας τον μαθητή και την εκπαιδευτική κοινότητα.

Βασικοί στόχοι του εγχειρήματος είναι η ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, ο εξορθολογισμός στη διασπορά των σχολικών μονάδων και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών, ώστε να διευκολύνεται και να υποστηρίζεται η εφαρμογή καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας για όλους τους μαθητές της επικράτειας.

 

·         Παιδαγωγικοί Λόγοι & Εκπαιδευτικά Οφέλη

Αναλυτικότερα, οι βασικοί παιδαγωγικοί στόχοι του νέου οργανωτικού σχεδιασμού είναι να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τάξη, στα Δημοτικά σχολεία, καθώς και ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη.  Τα οφέλη που προκύπτουν είναι ότι με τον τρόπο αυτό διευκολύνεται η οργάνωση των Πολυδύναμων Σχολικών Κέντρων σε Ολοήμερα Σχολεία, υποστηρίζεται η λειτουργία τμημάτων ένταξης και ενισχυτικής διδασκαλίας και υλοποιούνται επαρκέστερα και αρτιότερα καινοτόμες δράσεις και πρωτοποριακά προγράμματα διδασκαλίας.

 

·         Κριτήρια Επιλογής Σχολικών Μονάδων

Στη διαδικασία συνενώσεων προσμετρούνται τα δημογραφικά στοιχεία κάθε περιοχής (ρυθμός μείωσης των μαθητών), η χιλιομετρική απόσταση που καλείται να διανύσει κάθε μαθητής (όχι παραπάνω από 10 χιλιόμετρα ή μετακίνηση μισής ώρας σε συνάρτηση με το γεωγραφικό ανάγλυφο και τις καιρικές συνθήκες της κάθε περιοχής), καθώς και οι κτηριακές υποδομές (εγκαταστάσεις, εξοπλισμός κ.α.) στο σχολείο μετακίνησης. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέες πολυδύναμες σχολικές δομές, οι οποίες επιλέγονται βάσει των αρτιότερων κτηριακών εγκαταστάσεων- υποδομών, θα λειτουργήσουν ως Ενιαία Σχολική Μονάδα και όχι ως παράρτημα.

 

·         Κριτήρια Εξαίρεσης Σχολικών Μονάδων

Λαμβάνοντας υπόψη την ιδιομορφία του γεωγραφικού ανάγλυφου, αλλά και του πλήθους των δυσπρόσιτων, απομακρυσμένων και νησιωτικών περιοχών της χώρας μας, ο σχεδιασμός θέτει αυστηρά κριτήρια στην επιλογή των σχολικών μονάδων που συνενώνονται και αυτών που εξαιρούνται. Συγκεκριμένα, εξαιρούνται από το πρόγραμμα συνενώσεων τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας  Εκπαίδευσης των απομονωμένων και απομακρυσμένων ορεινών και νησιώτικωνπεριοχών της χώρας, στις οποίες οι αποστάσεις, οι καιρικές και οι συγκοινωνιακές συνθήκες δεν διασφαλίζουν τις παιδαγωγικές προϋποθέσεις για την ασφαλή και άνετη μεταφορά των μαθητών.

 

http://www.alfavita.gr/artro.php?id=19775

Διαβάστε επίσης...

3,3 δισ. τον χρόνο πληρώνουν τη δωρεάν Παιδεία οι οικογένειες

TweetΤα 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ έφτασαν πέρυσι οι ιδιωτικές δαπάνες των οικογενειών για τις σχετικές εκπαιδευτικές …

Webstreaming για την «Προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα υψηλής ποιότητας» και την έκθεση του Δικτύου «ΕΥΡΥΔΙΚΗ»: «Αριθμοί-Κλειδιά για την Προσχολική Εκπαίδευση και Φροντίδα, 2019”.

TweetΗ Γενική Δ/νση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού (DG EAC) και ο Εκτελεστικός Φορέας Εκπαίδευσης, Οπτικοακουστικών Μέσων …

Η ευαισθησία της Σοφίας Ζαχαράκη, στα Τρίκαλα

TweetΣτην κηδεία της μάχιμης εκπαιδευτικού Λένας Μαράβα, η οποία έφυγε στα 55 της χρόνια έχοντας …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *