ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Αθήνα 22 Μαρτίου 2012 ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Κομοτηνής 14 11526 Αθήνα Email: panenosi@gmail.com Δ/νση Ιστοσελίδας: |
Θέμα: Λειτουργία Σχολικών Επιτροπών
Mε αφορμή καταγγελίες μελών μας για τη μη εφαρμογή από πολλούς Δήμους της χώρας της Υπουργικής Απόφασης 8440/24-02-2011 (ΦΕΚ Β 318/25-2-2011) περί «Καθορισμού λειτουργίας των Σχολικών Επιτροπών και ρύθμιση οικονομικών θεμάτων αυτών», το Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσής μας θεωρεί απαραίτητο να επισημάνει τα εξής:
1. Τα χρηματικά υπόλοιπα των συγχωνευόμενων Σχολικών Επιτροπών σύμφωνα με το άρθρο 103 του Ν. 3852/10 μεταφέρονται στη Σχολική Επιτροπή που προκύπτει από τη συγχώνευση (άρθρο 3 παρ.14). Σε αρκετούς Δήμους οι νέες σχολικές επιτροπές δεν έχει ακόμη αποδώσει στις Σχολικές Μονάδες τα χρηματικά υπόλοιπα των παλιών σχολικών επιτροπών.
2. Η κατανομή των εγκεκριμένων πιστώσεων για κάλυψη των αναγκών των Σχολικών Μονάδων γίνεται με απόφαση της Σχολικής Επιτροπής λαμβάνοντας υπόψη κυρίως τον αριθμό μαθητών, τον αριθμό τμημάτων, τον αριθμό αιθουσών διδασκαλίας, τη λειτουργία γυμναστηρίων, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων, εργαστηρίων, βιβλιοθηκών κ.λπ., την παλαιότητα των κτηρίων καθώς και τις ειδικότερες ανάγκες των Σχολικών Μονάδων (άρθρο 2).
3. Με απόφαση της Ενιαίας Σχολικής Επιτροπής προσδιορίζεται το ποσό που τίθεται στη διάθεση κάθε Διευθυντή Σχολείου για την αντιμετώπιση λειτουργικών αναγκών των Σχολικών Μονάδων. Το ποσό αυτό κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό στο όνομα της σχολικής επιτροπής με προσθήκη του ονόματός της αντίστοιχης Σχολικής Μονάδας. Ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής εξουσιοδοτεί το Διευθυντή που μπορεί να αναλαμβάνει χρήματα από τον τραπεζικό λογαριασμό (άρθρο 3 παρ. 8α).
4. Για την αντιμετώπιση άμεσων δαπανών επιτρέπεται η διατήρηση από το Διευθυντή Σχολείου μετρητών μέχρι 500 ευρώ. Στη περίπτωση που πρόκειται για συγκρότημα σχολείου επιτρέπεται η διατήρηση ποσού μέχρι 1000 ευρώ (άρθρο 3 παρ. 8β).
5. Τα μισθώματα από την ανάθεση της εκμετάλλευσης του σχολικού κυλικείου αποτελούν έσοδα της Σχολικής Επιτροπής, τα οποία διατίθενται για την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του συγκεκριμένου σχολείου από το οποίο προέρχονται (άρθρο 25 ΚΥΑ 64321/Δ4/2008, ΦΕΚ 1003/Β).
6. Κατά τη διενέργεια των πληρωμών των διαφόρων δαπανών γίνονται οι εκάστοτε κρατήσεις υπέρ τρίτων. Οι Διευθυντές γνωστοποιούν εγκαίρως στη Σχολική Επιτροπή τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την εμπρόθεσμη απόδοση των κρατήσεων (άρθρο 10 παρ. α και β). Η απόδοση κρατήσεων υπέρ τρίτων διενεργείται από τη Σχολική Επιτροπή μέσα στις νόμιμες προθεσμίες με απευθείας καταβολή στα ταμεία υπέρ των οποίων έγιναν οι κρατήσεις.
7. Στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα οι Διευθυντές των σχολείων αποστέλλουν στην Σχολική Επιτροπή φωτοτυπία της κατάστασης εισπράξεων και πληρωμών που περιλαμβάνει τις κινήσεις του προηγούμενου μήνα (άρθρο 11 παρ. α).
8. Κατά τις συνεδριάσεις των Σχολικών Επιτροπών, όταν συζητούνται θέματα τα οποία αφορούν συγκεκριμένη σχολική μονάδα, καλείται ο οικείος Διευθυντής Σχολικής Μονάδας, ο οποίος συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου.(άρθρο 1).
9. Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι ένα χρόνο μετά την έκδοση της παραπάνω Υπουργικής Απόφασης υπάρχουν Δήμοι οι οποίοι αδυνατούν να την εφαρμόσουν με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των Σχολικών Μονάδων.
Με βάση τα παραπάνω καλούμε τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων να απαιτούν την πιστή εφαρμογή από τους Δήμους των όσων προβλέπονται από την Υπουργική απόφαση, καταγγέλλοντας κάθε παραβίαση των διατάξεών της, και σε καμιά περίπτωση να μην δέχονται να παίζουν το ρόλο του κλητήρα των νέων Σχολικών Επιτροπών διεκπεραιώνοντας δικό της γραφειοκρατικό έργο, όπως διαδικασία παραχώρησης σχολικών χώρων, απόδοση παρακρατούμενων φόρων και ΜΤΠΥ στις εφορίες, κ.λπ.)
Το Διοικητικό Συμβούλιο