2ο Δημοτικό Καλαμάτας: Ενα διαφορετικό σχολείο για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Ενα σχολείο δεν είναι ένα… ξερό κτήριο. Ή τουλάχιστον δεν θα ‘πρεπε να είναι. Οι εκπαιδευτικοί και η διευθύντρια του 2ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμάτας φαίνεται να το έχουν καταφέρει, φτιάχνοντας μαζί με τα παιδιά και το Σύλλογο Γονέων ένα περιβάλλον τέτοιο που οι μαθητές να αισθάνονται όμορφα, να μαθαίνουν καινούργια πράγματα, αλλά και πώς να επιλύουν τυχόν συγκρούσεις με τους συμμαθητές τους.

Επίσης, μπορούν να δανειστούν ένα βιβλίο από τη βιβλιοθήκη πρότυπο του σχολείου τους, όπως και να μάθουν μέσα από το πρόγραμμα Erasmus για την ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο, γιατί το σχολείο τους διαθέτει και μια άρτια εξοπλισμένη αίθουσα Πληροφορικής.

Ρεπορτάζ: Νικολέττα Κολυβάρη στο eleftheriaonline.gr

ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΔΟΥΛΕΙΑΣ

Η διευθύντρια του σχολείου Ευγενία Γιαννοπούλου ξενάγησε την “Ε” στους χώρους του και μίλησε για τη φιλοσοφία των εκπαιδευτικών οι οποίοι φροντίζουν τα παιδιά να νιώθουν δικό τους το κτήριο. Μαξιλάρια στην αυλή για να καθίσουν, τραπεζάκια για να ακουμπήσουν κάτι, ένα καθαρό προαύλιο για να παίξουν. Στη βιβλιοθήκη μπορούν να διαβάσουν ή μπορούν να έχουν τις δικές τους γλαστρούλες με λουλούδια, που θα τις ποτίσουν και θα τις περιποιηθούν. Αλλά και εσωτερικά εδώ και τρία χρόνια γίνεται συνέχεια δουλειά για να μπουν χρώματα και οι χώροι να ομορφύνουν, να εμπλουτιστεί η βιβλιοθήκη και να υπάρχουν οφέλη από τη λειτουργία της αίθουσας Πληροφορικής. Ομως, όπως τονίζει η κ. Γιαννοπούλου, χρειάστηκε πολλή δουλειά και προσπάθεια για να βρεθούν χορηγοί.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΡΙΑ ΞΕΝΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ

Η διευθύντριά του είναι περήφανη γιατί το σχολείο τους είναι το μόνο δημοτικό στην Ελλάδα που συνεργάστηκε με τρία πανεπιστήμια του εξωτερικού στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus: το Νορθάμπτον της Αγγλίας, το VIA University College και αυτό της Λιμβουργίας στο Βέλγιο. Μάλιστα, “το τελευταίο μας ταξίδι ήταν στο Χασέλ του Βελγίου, όπου συναντηθήκαμε με τους εταίρους μας, στο πρόγραμμα ασφαλούς πλοήγησης στο Διαδίκτυο”. Αλλά και οι εταίροι στο πρόγραμμα επισκέφθηκαν δύο φορές την Καλαμάτα και όπως λέει “δεν περίμεναν ότι ένα μικρό σχολείο με 125 μαθητές θα έχει αυτή τη λειτουργικότητα και τη συνοχή”.

ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ Η ΚΑΛΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εξηγεί λοιπόν η κ. Γιαννοπούλου ότι προτεραιότητα είναι οι εκπαιδευτικοί να διατηρούν με τα παιδιά καλή επαφή και σχέση, ώστε να επιλύσουν εποικοδομητικά κάθε διαφορά που προκύπτει, διατηρώντας τη συνοχή στην τάξη και το συλλογικό πνεύμα. Αυτό συνήθως γίνεται “μέσω της συζήτησης για να βρούμε την αιτία και να επέμβουμε σωστά, προκειμένου το παιδί να καταλάβει ότι δεν μπορεί να κάνει κάτι που δεν θα ήθελε να του κάνουν, γιατί αυτό έχει συνέπειες”, λέει. Και προσθέτει πόσο σημαντικό είναι να μαθαίνεις στους μαθητές σου πώς να αμβλύνουν τις αντιθέσεις και να συνυπάρχουν ειρηνικά, καθώς μιλάμε για ένα σχολείο στο οποίο το 43% των παιδιών που φοιτά είναι Ρομά και παιδιά με καταγωγή από άλλες χώρες.

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΚΑΙ ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

Αλλά και από άποψη εξοπλισμού, το σχολείο διαθέτει μια λειτουργική αίθουσα Πληροφορικής, που η διευθύντρια επισημαίνει ότι “απ’ ό,τι μου έχουν πει δεν υπάρχει άλλη στην Καλαμάτα και τη Μεσσηνία”. Εγινε πάρα πολλή δουλειά, λέει, ώστε να αρχίσει να λειτουργεί από πέρυσι. Φτιάχτηκε, επιπλώθηκε και εξοπλίστηκε εξ αρχής με προσφορές από καταστήματα και δωρεές μεταξύ άλλων και των Ιδρυμάτων Γεωργίου και Βικτωρίας Καρέλια και Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, καθώς και ζευγαριού Γερμανών καθηγητών. Οσο για τα μικρά laptop είναι δωρεά του ομογενή Απόστολου Ταμπάκη, ο οποίος τα έφερε από Αμερική, περίπου 200, για κάθε παιδί.

Ο Ελληνοαμερικάνος ιατρός Απ. Ταμπάκης με καταγωγή από το Ασπρόχωμα είναι αυτός ο οποίος εξόπλισε εξ ολοκλήρου τη βιβλιοθήκη του σχολείου, με 200 τίτλους και τον απαραίτητο ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

ΣΧΟΛΕΙΟ – ΚΕΝΤΡΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ

Τα απογεύματα, ο χώρος του 2ου Δημοτικού φιλοξενεί διάφορες δραστηριότητες, που εξυπηρετούν ανάγκες της κοινότητας. Κάθε απόγευμα λοιπόν 2.30-9.30 μ.μ., από τις αρχές της προηγούμενης χρονιάς, φιλοξενείται στο χώρο του σχολείου το κοινωνικό φροντιστήριο εθελοντών εκπαιδευτικών, που ονομάζεται “ΦροντίΖΩ”. Επίσης, το σχολείο σε συνεργασία με το Σύλλογο Γονέων διοργανώνει εκδηλώσεις όπως τουρνουά σκακιού, εκπαιδευτικά προγράμματα καρδιοαναπνευστικής αναζωογόνησης, ενημερωτικές ομιλίες για την ασφάλεια στο Διαδίκτυο, αλλά και δρώμενα που αφορούν σε ιστορικά γεγονότα, όπως για τη Μικρασιατική Καταστροφή. Κι αυτό το μήνα σειρά έχει μια εκδήλωση για τις μαθησιακές δυσκολίες, ανοιχτή σε όλους όσοι ενδιαφέρονται να μάθουν για τις μαθησιακές δυσκολίες και πότε οι γονείς θα πρέπει να απευθυνθούν σε ειδικούς.

  • Click to enlarge image 9giamesaA.jpg
  • Click to enlarge image 9giamesaB.jpg
  • Click to enlarge image 9giamesaG.jpg

Διαβάστε επίσης...

Ανεπαρκής σωματική άσκηση για το 85% των εφήβων στην Ελλάδα

TweetΗ μεγάλη πλειονότητα των εφήβων δεν ασκείται σωματικά όσο πρέπει. Το 81% των μαθητών 11 …

Το πρώτο «δέρμα» επαυξημένης πραγματικότητας που μεταδίδει το άγγιγμα μέσω διαδικτύου (βίντεο)

TweetΦανταστείτε να νιώθετε τα χέρια του αγαπημένου σας, παρόλο που βρίσκεται στην άλλη άκρη του …

“Δώσε μου το Δικαίωμα να Χαμογελάσω” – 302010

Tweet ΔΩΣΕ ΜΟΥ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑΣΩ 302010 ΔΕΣ ΤΟ VIDEO 30 χρόνια από την …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *