176 λιγότεροι εκπαιδευτικοί μόνο στην Ανατολική Αττική , για το σχολικό έτος 2020-21, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του «πολυνομοσχεδίου» της κυβέρνησης- Αναλυτικοί πίνακες

 

Άγγελος Πούλος

E-mail: poulos.agg@gmail.com

Τηλ :6932250073

Γιάννης Ρούπας

E-mail: groyp@sch.gr – https://www.facebook.com/giannis.roupas.3

Τηλ: 6945990525

11-5-2020

176 λιγότεροι εκπαιδευτικοί μόνο στην Ανατολική Αττική , για το σχολικό έτος 2020-21, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του «πολυνομοσχεδίου» της κυβέρνησης

Απαιτείται Αγώνας των Συναδέλφων και ολόκληρης της Εκπαιδευτικής Κοινότητας, ώστε να μην περάσει

Καταστροφικά θα είναι για την εκπαίδευση τα αποτελέσματα του απαράδεκτου «Πολυνομοσχεδίου» που προτείνει η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Η επαναφορά της τιμωρητικής αξιολόγησης και, επί της ουσίας, του Π.Δ. 152, η εισαγωγή διακριτών αντικειμένων στα νηπιαγωγεία ενάντια σε κάθε παιδαγωγική άποψη, η αύξηση μαθητών ανά τάξη και ζητήματα που αφορούν εσωτερικές αναδιαρθρώσεις της ύλης, διδακτικών αντικειμένων και θεματικών ενοτήτων, σε κενό θεσμικού διαλόγου, αποτυπώνει με τον πλέον εμφατικό τρόπο την απαράδεκτη, αντιδημοκρατική και αλαζονική αντίληψη που έχει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τις νομοθετικές διαδικασίες και τον κοινωνικό διάλογο.

Συγκεκριμένα όπως προβλέπεται από την πρόταση νόμου που έχει κατατεθεί και το άρθρο 49.

Για τα Δημοτικά: «Ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι είκοσι τέσσερις (24), με δυνατότητα προσαύξησης κατά ποσοστό 10% με απόφαση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας. Από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος από είκοσι (20) ανά τμήμα».   

Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο κατά το τρέχον σχολικό έτος 2019-2010 ξεκίνησε η σταδιακή μείωση του αριθμού των μαθητών σε 22 ξεκινώντας από το Νηπιαγωγείο και την Α’ Δημοτικού. Σε βάθος πενταετίας όλες οι τάξεις θα είχαν μέγιστο αριθμό μαθητών τους 22. Τώρα με τον νέο νόμο που επιχειρεί να ψηφίσει η Κυβέρνηση της ΝΔ, καταργείται αυτή η ευνοϊκή ρύθμιση και το 22 γίνεται 24, με δυνατότητα προσαύξησης 10 %. Οπότε το 22 μπορεί να γίνει 26. Επιπλέον ο κατώτατος αριθμός μαθητών που μπορεί να έχει μια τάξη γίνεται 20 από 7/θεσια και πάνω Δημοτικά σχολεία.

Είναι απολύτως βέβαιο πως, εάν αυτό περάσει, έρχονται υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία και σε μεγαλύτερη απόσταση από τον τόπο κατοικίας. Τα πληθωρικά τμήματα θα είναι ο κανόνας σε όλη τη χώρα με δεδομένη την υποβάθμιση την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Κατά συνέπεια μεγάλη θα είναι και η μείωση θέσεων εκπαιδευτικών με πολύ λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών Συναδέλφων και μόνιμων διορισμών, αν και όποτε αυτές γίνουν. Συνάδελφοι μας αναπληρωτές, όχι μόνο δε θα έχουν ορίζοντα μόνιμου διορισμού αλλά θα βρεθούν από τη μια μέρα στην άλλη στην ανεργία. Αυτή θα είναι η ανταμοιβή και η αναγνώριση του έργου τους, που με μια βαλίτσα στο χέρι, για πάνω από μια δεκαετία, στηρίζουν τη δημόσια εκπαίδευση σε όλη την Ελλάδα.   

Η εκπαίδευση θα γυρίζει χρόνια πίσωσε εποχές χειρότερες ακόμα και από αυτές των μνημονίων.

Συγκεκριμένα, με βάση το μαθητικό δυναμικό κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά, για τα Δημοτικά Σχολεία (Α ΄Δημοτικού) και Νηπιαγωγεία Αν. Αττικής οι περικοπές διαμορφώνονται ως εξής: 51-63 λιγότεροι δάσκαλοι, 57-77 νηπιαγωγοί, 30-36 ειδικότητες, ανάλογα με την εκδοχή των 24 ή 26 μαθητών ανά τμήμα. Σε περίπτωση που η εκτίμηση επεκταθεί σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού, αν η κυβέρνηση επιχειρήσει να εφαρμόσει αυστηρά αυτή την πρόταση, οι αριθμοί αυξάνουν δραματικά, εφόσον οι υπάρχουσες εκτιμήσεις γίνονται τετραπλάσιες και πενταπλάσιες!!! Οι αναλυτικοί πίνακες ακολουθούν.

Ο στόχος των περικοπών είναι ξεκάθαρος από την κυβέρνηση και κάνει τα πάντα για να περάσει τις θέσεις της. Ούτε η κατάσταση της πανδημίας που βιώνουμε με κλειστά σχολεία και με τους γενικότερους περιορισμούς που έχει φέρει, ούτε η αγωνία και η προσπάθεια όλων των Συναδέλφων να σταθούν δίπλα στους μαθητές και στις οικογένειές τους και τώρα όπως κάνουν πάντα, ούτε τίποτα δε φαίνεται να την επηρεάζει. 

Μάλιστα το βαρέλι δείχνει να μην έχει πάτο καθώς τελείως αιφνιδιαστικά πέρασε την, από κάθε άποψη, απαράδεκτη τροπολογία να γίνεται μάθημα με ανοιχτές κάμερες μέσα στην τάξη!!! Όμως και αυτή, όπως και άλλες ρυθμίσεις ενάντια στη δημόσια εκπαίδευση που πέρασαν κατά το παρελθόν, θα μείνει στα χαρτιά.

Δυστυχώς, απέναντί μας υπάρχει μια ανάλγητη στάση από την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας που δεν μπορεί και δεν πρέπει να μείνει αναπάντητη από την Κλάδο και το σύνολο των Συναδέλφων.

Καλούμε τους τοπικούς ΣΕΠΕ και τη ΔΟΕ:

  • να αναδείξουν όλα τα ζητήματα που προκύπτουν και την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης που επιχειρεί η κυβέρνηση σε βάρος των μαθητών.
  • Να οργανώσουν τον αγώνα σε τοπικό και πανελλαδικό επίπεδο στη βάση των θέσεων του Κλάδου και της Ενότητας των Συναδέλφων.
  • Το απαράδεκτο «Πολυνομοσχέδιο» δε θα περάσει και οι κάμερες δε θα μπουν στις τάξεις, ό, τι και να γίνει.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

Σας καλούμε σε συμμετοχή στο συλλαλητήριο στις 13/5 στις 13:00 στα Προπύλαια (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) και σε όλες τις κινητοποιήσεις και τις δράσεις που θα οργανωθούν μέχρι την ικανοποίηση των αιτημάτων μας και τη στήριξη και αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Αναλυτικός πίνακας περικοπών τμημάτων με βάση το πολυνομοσχέδιο ( ανά ειδικότητα και δημοτική ενότητα)

 

Συγκεντρωτικός πίνακας  περικοπών τμημάτων με βάση  το πολυνομοσχέδιο (ανά ειδικότητα)

ΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *