Στα 2,5 δισ. ευρώ έφθασε το μαύρο χρήμα στη παιδεία την περίοδο 2010-2013

Στα 2,5 δισ. ευρώ έφθασε το μαύρο χρήμα στη παιδεία την περίοδο 2010-2013

Η παραπαιδεία στην Ελλάδα κοστίζει 550 εκατ. ευρώ. Τόσο κοστίζουν στους γονείς τα παράνομα ιδιαίτερα μαθήματα των παιδιών τους, ενώ η φοροδιαφυγή από τους εκπαιδευτικούς που παραδίδουν μαθήματα χωρίς αποδείξεις -βεβαίως- εκτιμάται στα 150 εκατ. ευρώ. Το μαύρο χρήμα που διακινήθηκε στην παιδεία την τελευταία τετραετία -2010/2013- έφθασε στο ασύλληπτο ποσό των 2,5 δις. ευρώ. Ποσό που μοιράζονται 5.000 καθηγητές δημόσιων σχολείων και καθηγητές πανεπιστημίου, αλλά και 10.000 αδιόριστοι εκπαιδευτικοί.

Ο Γιάννης Βαφειαδάκης, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδος τονίζει ότι πλέον το φαινόμενο της παραπαιδείας έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις με ασύλληπτες συνέπειες, ενώ θέτει υπό αμφισβήτηση το μέλλον των 2.500 νόμιμων φροντιστηρίων που λειτουργούν στη χώρα. Θέμα για το οποίο η ΟΕΦΕ έχει ζητήσει άμεσα συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων Ανδρέα Λοβέρδο, χωρίς όμως ακόμη κάποια εξέλιξη.

 

Με την παραπαιδεία σημειώνεται ότι παραβιάζεται ο νόμος 1566/85, οποίος ορίζει ότι«απαγορεύεται η παράδοση ιδιαίτερων μαθημάτων από δασκάλους του Δημοσίου και οι παραβάσεις επισύρουν φυλάκιση μέχρι τριών ετών, ενώ συνιστούν πειθαρχικό αδίκημα, για το οποίο μπορεί να επιβληθεί και η ποινή της οριστικής παύσης από την εργασία».
Μολονότι κανείς θα περίμενε ότι η κρίση θα έχει μειώσει το φαινόμενο των παράνομων ιδιαίτερων μαθημάτων, λόγω του υψηλού κόστους που έχουν τα τελευταία το έχει εκτινάξει στα ύψη, σημειώνει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας. Κανείς, κατά τον ίδιο, δεν μπορεί να εξηγήσει γιατί συμβαίνει αυτό, ιδίως όταν έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών που επιλέγουν τα ιδιαίτερα μαθήματα και όχι τα φροντιστήρια είναι μεγάλα. Όπως υποστηρίζει, 1 στους 4 μαθητές που έκαναν ιδιαίτερα πέρυσι για να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις έγραψε στα μαθήματα επιλογής κάτω από 7. Από την άλλη, το 80% των μαθητών στα φροντιστήρια δηλώνουν ευχαριστημένοι με τις επιτυχίες που είχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις.

 

Παρόλα ταύτα, υποστηρίζει ο Γιάννης Βαφειαδάκης, μόνο το 30% των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης επιλέγουν τα φροντιστήρια και το υπόλοιπο ποσοστό τα ιδιαίτερα μαθήματα. Σε έρευνα δε, που διενήργησε η Ομοσπονδία πριν από ένα χρόνο σε τρία λύκεια της περιφέρειας, έδειξε πως το 40% των μαθητών της Γ’ Λυκείου επιλέγει ιδιαίτερα, ενώ πολλοί από αυτούς παρακολουθούν ιδιαίτερα από τους καθηγητές του σχολείου τους έχοντας ως κριτήριο την ευνοϊκή βαθμολογική μεταχείριση. Και βέβαια, όλα αυτά με το αζημίωτο! Η έρευνα δε επεσήμανε ότι μόνο οι θεολόγοι και οι γυμναστές δεν κάνουν ιδιαίτερα…

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου http://www.reporter.gr/

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *