Πενταψήφια νούμερα: Έκρηξη καταγγελιών για τις χρεώσεις

Εκτινάχθηκαν οι αναφορές-καταγγελίες στον Συνήγορο του Καταναλωτή για χρεώσεις από πενταψήφια νούμερα (ποσοστό αύξησης 70,83% έως τον Νοέμβριο 2019 σε σχέση με το 2018).

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή ζητάει να αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές τέτοιου είδους, ενώ εκτιμά ότι υπάρχει ευθύνη των παρόχων υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.

Αυτό έγινε γνωστό κατά την πρόσφατη ετήσια συνάντηση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» με εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για θέματα Υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 18 Δεκεμβρίου στα γραφεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Αθήνα.

Στη συνάντηση συμμετείχαν από πλευράς Συνηγόρου του Καταναλωτή, οι ειδικές επιστήμονες-νομικοί, Μαρία Αρχοντάκη και Μάρθα Πετράκη.

Οι εκπρόσωποι της Αρχής επισήμαναν την κατακόρυφη αύξηση των αναφορών-καταγγελιών για τις Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), τα γνωστά πενταψήφια. Τονίστηκε από τις εκπροσώπους της Αρχής η ανάγκη αυστηροποίησης του νομοθετικού πλαισίου, η πιστή εφαρμογή του και η επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες περιλαμβανομένης της αφαιρέσεως της άδειας λειτουργίας.

Προτάθηκε από την Αρχή οι χρεώσεις για ΥΠΠ να μη εξοφλούνται μέσω των λογαριασμών κινητής τηλεφωνίας, αλλά με τους κλασικούς τρόπους πληρωμής στο ηλεκτρονικό εμπόριο (πχ τραπεζική κάρτα), αφού άλλωστε η αγορά των υπηρεσιών αυτών αποτελεί μορφή ηλεκτρονικού εμπορίου.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή θεωρεί ότι έτσι θα αυξηθεί η ασφάλεια στις συναλλαγές αυτού του είδους και θα εξαλειφθούν οι χρεώσεις για υπηρεσίες στις οποίες οι καταναλωτές δεν ενεγράφησαν ευσυνείδητα. Ειδικά μάλιστα μετά την εφαρμογή της Οδηγίας 2015/2366/Ε.Ε., αυξήθηκε το επίπεδο ασφαλείας στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Σημειώνεται ότι από το πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω οδηγίας εξαιρέθηκαν, εσφαλμένως κατά την άποψη της Αρχής, οι ΥΠΠ.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή, παράλληλα, ανέδειξε τη σημασία της ευθύνης των παρόχων υπηρεσιών Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών για την τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών εγγραφής των πελατών τους σε ΥΠΠ, δεδομένου ότι οι πάροχοι εισπράττουν μέρος του καταβαλλόμενου, για τις υπηρεσίες αυτές, τιμήματος.

Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ-ΜΠΕ

enikos.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *