Οι Σπέτσες γιορτάζουν την ελληνική ναυτοσύνη με τη ρεγκάτα τους

Είναι μακράν από τα πιο ωραία θεάματα του καλοκαιριού: τις ημέρες της σπετσιώτικης ρεγκάτας, κοιτάς προς το διαπόρι ανάμεσα στο νησί και στην Πελοπόννησο και βλέπεις μερικά από τα πιο γνωστά και καλοφτιαγμένα σκάφη της Ελλάδας και του εξωτερικού να παίρνουν μέρος στο Spetses Classic Yacht Regatta, Εφέτος, ο  Διεθνής Αγώνας Κλασικών και Παραδοσιακών Σκαφών θα αρχίσει στις 27 Ιουνίου και θα φέρει στα ελληνικά νερά πάνω από 75 σκάφη και 400 μέλη πληρώματος.

Σπουδαιότερη παράμετρος της διοργάνωσης αυτής  παραμένει η διεθνής καινοτομία του να αγωνιστούν κλασικά σκάφη, ελληνικά παραδοσιακά καΐκια και λατίνια ταυτόχρονα σε έναν ιστιοπλοϊκό αγώνα. Μερικά από τα πιο φημισμένα πλεούμενα της χώρας, όπως η «Φανερωμένη», η «Παναγιά της Τήνου», η «Αλκυόνη», ο «Αίολος Σπετσών», ο «Νότιος Ανεμος», η «Αφρόεσσα», ο «Στρατής», η «Μαρίδα», ο «Αϊ Γεώργης» που έχουν ναυπηγηθεί στα παραδοσιακά καρνάγια του Περάματος, της Σύρου, της Κοιλάδας και των Σπετσών βγαίνουν στα κύματα.


Παραδοσιακά πλεούμενα συναγωνίζονται με κλασικά σκάφη.

Η ρεγκάτα ιδρύθηκε το 2011 και αποτελεί, έκτοτε, τον δημοφιλέστερο αγώνα στο είδος του στην Ελλάδα, αλλά και έναν από τους σημαντικότερους στη Μεσόγειο. Διοργανώνεται κάθε καλοκαίρι, συνήθως τον μήνα Ιούνιο, από τον Ναυτικό Ομιλο Ελλάδος και τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Σπετσών και με την υποστήριξη του Ναυτικού Ομίλου Σπετσών. Οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι του σπορ, τόσο από τον αθλητικό όσο και από τον επιχειρηματικό χώρο, από την Ελλάδα και το εξωτερικό δίνουν κάθε χρόνο το «παρών». Για τους ιστιοπλόους και τους θαλασσινούς  ο αγώνας εξυμνεί τις αρχές και αξίες της ευγενούς άμιλλας και του ευ αγωνίζεσθαι. Για τους λάτρεις των παραδοσιακών σκαφών είναι μια ευκαιρία να δουν δεμένα στο λιμάνι των Σπετσών σπάνια σκαριά από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο θεσμός, λοιπόν, προσπαθεί να διδάξει ξανά στους Ελληνες την αξία της ναυτοσύνης και να τους θυμίσει την ομορφιά και τη χάρη των παραδοσιακών πλεούμενων. Η χώρα μας κάποτε διέθετε τον μεγαλύτερο στόλο μικρών και μεγάλων ξύλινων αλιευτικών. Κάθε χρόνο εκατοντάδες από αυτά τα μοναδικά δημιουργήματα σπάνε από μπουλντόζες για να εισπράξουν οι κάτοχοί τους μια παχυλή αποζημίωση στο πλαίσιο του περιορισμού της αλιείας στα ευρωπαϊκά ύδατα. Ο Ναυτικός Ομιλος Ελλάδος, ως διοργανωτής του αγώνα, απέδειξε ότι τα ξύλινα καΐκια αποτελούν ισχυρό μαγνήτη με την ομορφιά τους και αξίζει να δώσουμε τη μάχη για να σταματήσει το έγκλημα της καταστροφής τους.

ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ. kathimerini.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *