Κατερίνα Μπλέτσα : Πρώτη στην Ευρώπη αλλά…μήπως χρειαζόμαστε όλοι μας εκπαίδευση;

Η Κατερίνα Μπλέτσα μετά την επιτυχία της μιλάει αποκλειστικά στο greekteachers.gr

Πρώτη στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό η δασκάλα από τα Τρίκαλα – Τα καταφέραμε!!

 

Θέλω να ευχαριστήσω τον κ.Αθανάσιο Κατσίμπελη για τη βοήθεια του στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό φωτογραφίας Εurordis photo contest για άτομα που έχουν σπάνιες παθήσεις ,αλλά και τη σελίδα greekteachers.gr  που έβαλαν ένα λιθαράκι στο να φτάσω στην νίκη σύμφωνα με την ανοιχτή ψηφοφορία του κοινού.

Μιας και μου δίνεται η δυνατότητα θα αναφερθώ  για λίγο στο λειτούργημά μου. Είμαι δασκάλα Ειδικής Αγωγής . Έχω σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας στο Βόλο, Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής. Το ΠΤΕΑ είναι το μοναδικό πανεπιστημιακό τμήμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα με αποστολή την κατάρτιση Ειδικών Παιδαγωγών για την εκπαίδευση μαθητών με προβλήματα ακοής, προβλήματα όρασης, νοητική καθυστέρηση, αυτισμό και μαθησιακές δυσκολίες.(για να μην αδικήσω κανέναν, θα ήθελα να συμπληρώσω πως στο στο πανεπιστήμιο Μακεδονίας, υπάρχει το τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την Ειδική Αγωγή, των οποίων οι απόφοιτοι έχουν τα ίδια επαγγελματικά  δικαιώματα των Ειδικών Παιδαγωγών)

Οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής ασχολούμαστε με τους μαθητές  με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που  θεωρούνται οι μαθητές που έχουν σημαντικές δυσκολίες μάθησης και προσαρμογής εξαιτίας σωματικών, νοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων. Στους μαθητές αυτούς  περιλαμβάνονται όσοι έχουν:  νοητική καθυστέρηση (για κάποιους ισχύει ο όρος νοητική υστέρηση), ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες) ή ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), σοβαρά νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα και προβλήματα υγείας, προβλήματα λόγου και ομιλίας, ειδικές δυσκολίες στη μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσορθογραφία, δυσαναγνωσία, αλλά και σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσα παρουσιάζουν αυτισμό και άλλες διαταραχές ανάπτυξης.

Σκοπός  της Ειδικής  Αγωγής   είναι η ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών, η βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων τους, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή επανένταξη τους στο κοινό εκπαιδευτικό σύστημα και η συμβίωση με το κοινωνικό σύνολο, την επαγγελματική τους κατάρτιση και τη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία, την αλληλοαποδοχή τους από το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη. Αυτό   όμως προϋποθέτει την  εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης στην παιδεία

Ας αναλογιστούμε όλοι όσοι δουλεύουμε στην εκπαίδευση, προσπαθούμε άραγε εμείς όλοι γι ‘ αυτό;

Προφανέστατα όχι… αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι στα  περισσότερα σχολεία της χώρας όχι μόνο δεν υπάρχει πρόσβαση για όλους, αλλά ένα οξύμωρο και σε όσα γενικά Δημοτικά Σχολεία λειτουργεί  Τμήμα Ένταξης, στα πιο πολλά συνάδελφοι δάσκαλοι μπερδεύουν την Ειδική Αγωγή με την ενισχυτική διδασκαλία, ή ακόμα χειρότερα με  τη φύλαξη των «δύσκολων» παιδιών. Η λειτουργία του τμήματος ένταξης έχει ως βασικό σκοπό την ένταξη και ενσωμάτωση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή μαθησιακές δυσκολίες στο μαθησιακό και ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Οι μαθησιακές δυσκολίες δεν είναι ασθένεια που θεραπεύεται. Όσο νωρίτερα γίνει η διάγνωση και η αποδοχή –κυρίως απ’τους γονείς των μαθητών-τόσο καλύτερη  θα είναι η αντιμετώπιση και η βελτίωση των δυσκολιών, με στόχο  τη μέγιστη ανάπτυξη του παιδιού.

Στα τμήματα ένταξης παρέχεται εξατομικευμένη ή ομαδική διδασκαλία ανάλογα με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών σε συγκεκριμένο χώρο του σχολείου και βάση συγκεκριμένου ωρολογίου προγράμματος. Τα προγράμματα αυτά έχουν τη στήριξη των μαθητών, ώστε να υπάρχει συνέχεια και σύνδεση με το πρόγραμμα της τάξης τους.

Mε αυτό τον τρόπο προσπαθεί να παρέχει ειδική εκπαίδευση μέσα από την ένταξη σε κανονικά σχολεία προωθώντας έτσι την εκπαιδευτική πολιτική που υποστήριζε την καλλιέργεια ενός κλίματος κοινωνικής αλληλοαποδοχής και προετοιμασίας του παιδιού για ενεργό συμμετοχή (Στασινός, 1991).

Μόνο σε δύσκολες και εξαιρετικές περιπτώσεις η εκπαίδευση θα παρέχεται αποκλειστικά από ειδικά σχολεία.

Το Τ.Ε. παρέχει ειδική εκπαίδευση προσαρτημένη στην εκπαιδευτική διαδικασία του

κοινού σχολείου. Διαθέτει εκπαιδευτικό με ανάλογη ειδίκευση ή επιμόρφωση, ο οποίος

εργάζεται σε πολλαπλά επίπεδα, εφαρμόζοντας ειδικά προγράμματα προκειμένου να

παρέμβει αποτελεσματικά, αφενός διευκολύνοντας τους μαθητές με ειδικές

εκπαιδευτικές ανάγκες (Ν.3699/2008) και αφετέρου πληροφορώντας και

συμβουλεύοντας τα μέλη της σχολικής κοινότητας σε θέματα ειδικής εκπαίδευσης

(Υπ. Απ. 27922/Γ6 ΦΕΚ 449, τ Β΄, 3-4-2007).

Οι φοιτούντες στο Τ.Ε. ανήκουν στις ομάδες που αυστηρά καθορίζονται από το Ν.

3699/2008, άρθρ. 3, παρ. 1,2,3. Πρέπει να τονιστεί ότι «οι μαθητές με χαμηλή σχολική

επίδοση που συνδέεται αιτιωδώς με εξωγενείς παράγοντες, όπως γλωσσικές ή

πολιτισμικές ιδιαιτερότητες, δεν θεωρούνται άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.»

(Ν. 3699/2008, άρθρο 3, παρ. 1).

 ΜΗΠΩΣ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;

                       Μπλέτσα Κατερίνα,Ειδική Παιδαγωγός

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *