Η επιστολή της ΔΟΕ προς τους γονείς που στέλνουν τα παιδιά τους στο Δημοτικό

Φίλοι γονείς

Τις μέρες αυτές έχετε ακούσει πολλά για τις αλλαγές που θα γίνουν στα δημοτικά σχολεία. Με τούτες τις γραμμές θέλουμε να ακούσετε τους μάχιμους εκπαιδευτικούς, αυτούς που μοχθούν καθημερινά στο δημόσιο σχολείο μαζί με τα παιδιά σας.

Πριν σας πούμε συγκεκριμένα τι σημαίνουν οι αλλαγές που αποφασίστηκαν, σας λέμε από την αρχή καθαρά: οι αλλαγές που αποφασίστηκαν, δεν γίνονται με κριτήριο τις παιδαγωγικές και μορφωτικές ανάγκες των παιδιών σας. Γίνονται με το ένα και μοναδικό κριτήριο, των περικοπών στη δημόσια εκπαίδευση.

Ξέρουμε πολύ καλά ότι όσο περνάει ο καιρός, η καθημερινότητά όλων μας γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Οι ανάγκες μας για μια αξιοπρεπή ζωή, για μόνιμη και σταθερή δουλειά, για μισθό που θα μας επιτρέπει να ζούμε με αξιοπρέπεια, για κοινωνική ασφάλιση και σύνταξη, για ανθρώπινη δημόσια υγεία και παιδεία, για ελεύθερο χρόνο και διασκέδαση έχουν μπει χρόνια τώρα στον «κόφτη» των μνημονίων. Το μαχαίρι το κρατούν οι κυβερνήσεις, η ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ΔΝΤ, οι τράπεζες. Όλοι αυτοί που κλέβουν τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι για να γεμίζουν τα ταμεία των τραπεζών και για να ταΐζουν την αχόρταγη μηχανή του χρέους. Η «αξιολόγησή» τους κοστολογεί τη ζωή μας τόσο, όσο να μπορούμε κάποιοι από μας μόλις και μετά βίας να τα βγάζουμε πέρα κι άλλοι να μην μπορούν να καλύπτουν ούτε καν τις βασικές ανάγκες τους.

Φέτος στο «μάτι του κυκλώνα» βρίσκεται το ολοήμερο σχολείο. Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι γενικεύεται. Πώς γενικεύεται όμως όταν βάζει αυστηρές προϋποθέσεις για την εγγραφή των παιδιών σας σε αυτό; Πώς γενικεύεται όταν καταργείται η πρωινή ζώνη 7-8 και οι εργαζόμενοι γονείς δε θα

διαλύουν

το δημόσιο σχολείο

έχουν που να αφήσουν τα παιδιά τους; O νόμος που ήδη δημοσιεύτηκε, λέει ότι για να παρακολουθεί το παιδί σας το ολοήμερο, πρέπει και οι δύο γονείς να βεβαιώνουν ότι εργάζονται, σε μια εποχή εκρηκτικής ανεργίας, εργασιακής περιπλάνησης και μαύρης εργασίας. Ο Υπουργός Παιδείας μπορεί να λέει ότι θα υπάρχει πρόβλεψη και για τους υπόλοιπους, όμως η δημοσίευση του νόμου τον διαψεύδει. Βέβαια το ολοήμερο σχολείο δεν το θέλουμε απλά για να μένουν τα παιδιά που οι γονείς τους δεν έχουν που να τα αφήσουν. Θέλουμε να έχουν τη δυνατότητα όσα παιδιά το θέλουν και το έχουν ανάγκη να προετοιμάζονται για την επόμενη μέρα, να ασχολούνται με αντικείμενα που τους αρέσουν. Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι το σχολείο αποκτά ενιαίο περιεχόμενο κρύβοντάς σας την αλήθεια ότι το κάθε σχολείο θα διαμορφώνει το πρόγραμμά του ανάλογα με τις ώρες εκπαιδευτικών που θα έχει στη διάθεσή του κι όχι με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών. Δηλαδή δεν θα διδάσκονται όλοι οι μαθητές τα ίδια μαθήματα και δεν θα έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες όπως ισχυρίζεται ο Υπουργός Παιδείας.

Περισσότερες από 6.000 απολύσεις. Αυτός είναι ο στόχος του υπουργού παιδείας. Αυτό είναι το βασικό κίνητρο των αλλαγών στα ωρολόγια προγράμματα, που αντιστοιχούν σε περισσότερες από 3 απολύσεις σε κάθε μεγάλο δημοτικό σχολείο και μια σε κάθε μικρό.

Η ανάγκη για τις αλλαγές αυτές πηγάζει από τον περιορισμό των ευρωπαϊκών χρηματοδοτήσεων (ΕΣΠΑ). Όσοκιανφαίνεταιπερίεργομεγάλοκομμάτιτης λειτουργίας των δημοτικών σχολείων στα χρόνια των μνημονίων είχε θεμελιωθεί στα ευκαιριακά κονδύλια των ΕΣΠΑ και όχι στην κρατική χρηματοδότηση. Σήμερα που τα κονδύλια αυτά λήγουν, αντί να αυξηθεί η κρατική χρηματοδότηση, μειώνονται οι εκπαιδευτικοί. Ταυτόχρονα, συνεχίζουμε να διαθέτουμε αναλογικά σχεδόν τα μισά λεφτά από αυτά που ο μέσος όρος της Ευρώπης δίνει στη δημόσια εκπαίδευση.

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ

Περισσότεροι από 6.000 εκπαιδευτικοί (που φέτος δούλευαν στα δημοτικά σχολεία ως αναπληρωτές), θα προστεθούν στις στρατιές των ανέργων.

Απευθυνόμαστε σε σας, στους γονείς των μαθητών μας. Σας καλούμε να συμπαρασταθείτε στον αγώνα μας για την ματαίωση αυτού του σχεδίου.

Το σχέδιο αυτό πρέπει να ματαιωθεί γιατί οι περικοπές δεν βοηθούν στην αντιμετώπιση ούτε της ανεργίας ούτε τη φτώχειας. Το αντίθετο. Το δείχνουν ξεκάθαρα όλα τα χρόνια των μνημονίων. Οι

Το σχέδιο αυτό πρέπει να ματαιωθεί γιατί το δημόσιο σχολείο χρειάζεται περισσότερους εκπαιδευτικούς. Είναι αναγκαίοι. Είναι αναγκαίοι επειδή οι γνώσεις, η πείρα και η δουλειά τους θα βοηθούσαν:

  •   να απαλλάξουμε τους γονείς από την ανάγκη να πληρώνουν την ξένη γλώσσα στην παραπαιδεία,
  •   ναγενικευτείτοδίχρονονηπιαγωγείο,
  •   να στηρίξουμε τα παιδιά που αντιμετωπίζουν τον

    κίνδυνο της απόλυτης σχολικής αποτυχίας,

  •   να ενισχύσουμε (όπως πρέπει και όχι όπως να ‘ναι) τα παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες μέσα στα σχολεία
  •   ναμηνκαθυστερούν2καιπλέονχρόνιαταραντεβού των διαγνωστικών κέντρων για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, έτσι ώστε αυτές να αντιμετωπίζονται έγκαιρα και όχι κατόπιν εορτής,

περικοπές δεν είναι αναγκαίες θυσίες για να σώσουμε το αύριο. Είναι τμήμα μιας ατέλειωτης κατηφόρας στην οποία οι απολύσεις φέρνουν μειώσεις μισθών και οι μειώσεις μισθών απολύσεις. Μια κατηφόρα που μπορεί να εξυπηρετεί τις γερμανικές τράπεζες και όσους αγοράζουν εργασία στην Ελλάδα, οδηγεί όμως στη φτώχεια και την απόγνωση τον κόσμο της δουλειάς και του μισθού. Οι μισθοί των απολυμένων συναδέλφων μας θα λείψουν από την αγορά και η απουσία αυτή θα κλείσει μαγαζιά και θα απολύσει κι άλλους εργαζόμενους.

 να κάνουμε τη μόρφωση συναρπαστική και ενδια- φέρουσα με την μετατροπή μέρους της διδασκαλίας σε εργαστηριακή, εισάγοντας έτσι στο σχολείο την έρευνα και τη δημιουργία.

Το σχέδιο αυτό πρέπει να ματαιωθεί για:

ü να διατηρηθεί η πρωινή ζώνη από τις 7 ως τις 8, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι γονείς να αφήνουν σε ασφαλές και παιδαγωγικά κατάλληλο περιβάλλον τα παιδιά τους.

üνα διατηρήσει τον αντισταθμιστικό του ρόλο το ολοήμερο σχολείο και να μην εκδιώξει τους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

ü να μην κλείσει κανένα τμήμα νηπιαγωγείου.

Με άλλα λόγια πολλοί περισσότεροι από τους 6.000 συναδέλφους που τώρα απολύονται είναι χρήσιμοι για να κρατήσουμε τα ελάχιστα θετικά και να διορθώσουμε τα πολλά αρνητικά.

Το σχέδιο αυτό πρέπει να ματαιωθεί γιατί οι 6.000 αυτοί συνάδελφοί μας δεν έχουν άλλο τρόπο να ζήσουν.

Όπως κάθε εργαζόμενος έτσι κι αυτοί κερδίζουν τη ζωή τους με τη δουλειά και το μισθό. Όπως για κάθε εργαζόμενο έτσι και για τους συναδέλφους μας η δουλειά και ο μισθός δεν είναι μία πιθανότητα. Είναι η μόνη πιθανότητα. Είναι δικαίωμα. Ένα δικαίωμα που για να μη μείνει στα χαρτιά χρειάζεται οργάνωση κι αγώνας. Ένα δικαίωμα, η παραγραφή του οποίου δημιουργεί ανυπολόγιστες στρεβλώσεις.

Σας καλούμε να συζητήσετε μαζί μας, να εμπλουτίσετε τον προβληματισμό μας και να στηρίξετε τις κινητοποιήσεις μας. Να ενισχύσετε τον αγώνα μας για το δημόσιο σχολείο. Εμείς για αυτό το σχολείο αγωνιζόμαστε, σε αυτό τον αγώνα σας θέλουμε μαζί.

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *