Η Ελλάδα βγήκε πρώτη στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής!

Αν είσαι καλτ τύπος και μεγάλωσες με Power Rangers και Transformers, σκέφτεσαι το Megatron ή νταλίκες που μεταμορφώνονται σε… ανθρωπόμορφες νταλίκες! Αν είσαι καλαίσθητος οπαδός της επιστημονικής φαντασίας, μάλλον ο νους σου πάει στον Ισαάκ Ασίμοφ, στο Φίλιπ Κ. Ντικ, στο Σόνι του I, Robot ή στο Wall-E και την Eve του πιο σπουδαίο ντισνεϊκού animation που γεννήθηκε τον 21ο αιώνα. Όμως μπορεί και να μην έχεις την παραμικρή σχέση μ’ όλα αυτά, κι έτσι, όταν ακούς “ρομπότ” σκέφτεσαι: “παιδιαρίσματα”. Λοιπόν, δεν φαντάζεσαι πόσο άδικα δίκιο έχεις.

Είναι όντως παιδιά, μα καθόλου δεν “παιδιαρίζουν”. Απλώς εκεί που κάποιοι παίζουν μπάλα, κάποιοι πάνε για μπάσκετ, για μουσικά όργανα, κολύμβηση, σκάκι ή γυμναστήριο, αυτά τα πιτσιρίκια αποφάσισαν ν’ αρχίσουν ένα λίγο διαφορετικό χόμπι:

Την Εκπαιδευτική Ρομποτική!

Και για τις 6 ελληνικές ομάδες του ντοκιμαντέρ της COSMOTE “THE REAL ROBOKIDS”, όλα ξεκίνησαν περίπου με τον ίδιο τρόπο. Όπως ξεκινούν (ή τέλος πάντων, θα ‘πρεπε να ξεκινούν) τα όνειρα και τα ταξίδια ενός παιδιού: μ’ έναν εμπνευσμένο δάσκαλο. Μ’ έναν ενήλικα που αποφάσισε να “σπαταλήσει” χρόνο για να γνωρίσει στους μαθητές του έναν καινούριο κόσμο. Ή μ’ ένα γονιό που ασχολήθηκε, έψαξε, είδε τα ενδιαφέροντα του παιδιού του και προσπάθησε να τα καλύψει. Αποτέλεσμα; “Τι λέτε, παιδιά; Θέλετε να φτιάξουμε κάνα… ρομπότ;”.
“Όταν ήμασταν στο δημοτικό, ήρθε καινούριος καθηγητής.
Η πρώτη μου εντύπωση ήταν ότι είναι αυστηρός. Λέω: ‘ωχ! την κάτσαμε!’” είπε ο Νάσος, μαθητής γυμνασίου πια, και μέλος των Teamwork Optimum. “Μας ρώτησε αν θέλουμε ν’ ασχοληθούμε μ’ ένα νέο πρότζεκτ.

Δηλώσαμε, και μας έβαλε να γράψουμε μια έκθεση. Δεν ήθελε να δει αν είμαστε αρθρογράφοι, ήθελε να δει ποιος θ΄ασχοληθεί στ’ αλήθεια με την ψυχή του. Ε, μας διάλεξε κι αρχίσαμε από τότε να πηγαίνουμε, τα απογεύματα, μέχρι και σήμερα”.

“Αν θαυμάζω έναν άνθρωπο πάρα πολύ, σίγουρα είναι ο προπονητής μας” λέει η Εύα των Smartbirds.
Τόσο απλά μα και τόσο σύνθετα, ο ενθουσιασμός γυρνάει τη μίζα στα παιδικά μυαλά – η COSMOTE βάζει πλάτη, όπως εδώ και χρόνια κάνει προσπαθώντας ενεργά για την προώθηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και του STEM στα σχολεία – κι ύστερα, ξεκινάει η δουλειά. Προγραμματισμός, κατασκευή, βλέπεις υπάρχουν κι εδώ διαφωνισμοί, υπάρχουν στόχοι και κανόνες. Κι είναι ακριβώς αυτοί οι στόχοι κι οι κανόνες που κάνουν τα παιδιά να μη χάνουν το ενδιαφέρον τους. Πιο απλά: όχι μόνο θα φτιάξουμε ρομπότ, αλλά αυτό το ρομπότ θα μπορεί να βλέπει χρώματα, να σηκώνει αντικείμενα, ν’ αναγνωρίζει συναισθήματα, να προσαρμόζεται, να παίζει ποδόσφαιρο.
Κι αν είμαστε καλοί, θα τοποθετεί τουβλάκια στις σωστές τρύπες, θα βοηθάει ανθρώπους σε ανάγκη, θα κάνει διαλογή σκουπιδιών και… θα σκοράρει!
Τώρα βέβαια, αν είσαι “μεγάλος” και λιγουλάκι πεζός, θα πεις: “Ε, και; Παιδιά που παίζουν με κουμπάκια. Και τι κερδίζουν; Πού μπορούν να πάνε μ’ όλες αυτές τις ώρες που χάνουν για ν’ ασχολούνται με μπλιμπλίκια;”. Λοιπόν, κοίτα, μπορούν να πάνε ως…

…και σε Ολυμπιάδα!

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *