Για να γίνει υποχρεωτική η τηλεκπαίδευση

Γράφει ο Αθανάσιος Κατσίμπελης

Ο κ.Κυριάκος Μητσοτάκης ορθά είχε παρατηρήσει στις 30 Απριλίου ό,τι : «Τα κλειστά σχολεία επιτείνουν τις κοινωνικές ανισότητες και δημιουργούν σοβαρά προβλήματα στα παιδιά. Kάποια παιδιά δεν έχουν εξοπλισμό στο σπίτι, έχουν προβλήματα στο σπίτι τους…»

«Είναι μεγάλο λάθος πάνω στα κλειστά σχολεία να παγιώσουμε κοινωνικές ανισότητες» τόνισε ο Πρωθυπουργός.

Η επιστημονική κοινότητα τα τελευταία 40 χρόνια έχει μελετήσει  τις πολλαπλές πτυχές της εκπαιδευτικής ανισότητας, και διαφορετικές θεωρίες διατυπώθηκαν για την ερµηνεία της. Είναι κοινά αποδεκτό πως οι κοινωνικές ανισότητες αναπαράγονται από τα εκπαιδευτικά συστήματα των δυτικών κοινωνιών.

Το πείραμα της τηλεκπαίδευσης που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα λόγω κορονωιού αποκάλυψε τις ανισότητες αυτές και η εφαρμογή της μεθόδου απέκλεισε χιλιάδες μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία παρά την τιτάνια προσπάθεια του συνόλου των εκπαιδευτικών των δημόσιων σχολείων.

Ο δημοσιογράφος του Skai κ.Αρης Πορτοσάλτε ζήτησε να γίνει υποχρεωτική η τηλεκπαίδευση και με μια μαρξιστική ανάλυση σε tweet του έκανε λόγο για «ταξική διάκριση μεταξύ μαθητών του κρατικού σχολείου που υστερούν έναντι των ιδιωτικών»…

Η αλήθεια είναι πως ο δημοσιογράφος έχει δίκιο και πως η τηλεκπαίδευση δεν είναι υποχρεωτική και πρέπει να καταστεί υποχρεωτική. Η διαφωνία μου μαζί του είναι πως πιθανά θεωρεί πως η μη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην τηλεκπαίδευση οφείλεται σε τεμπελιά και για αυτό κάνει τη διάκριση μεταξύ των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία που βασίζονται μόνο στο εκπαιδευτικό προσωπικό τους και στα ιδιωτικά σχολεία που διαθέτουν άριστο εξοπλισμό και ενισχύουν με αυτό τους εκπαιδευτικούς τους.

Γιατί όμως δεν είναι υποχρεωτική η τηλεκπαίδευση και ποιες υποχρεώσεις θα αναλάβει η πολιτεία αν καταστεί υποχρεωτική;

Πώς θα αρθεί η κοινωνική ανισότητα όταν υπάρχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές που δεν διαθέτουν τον ανάλογο εξοπλισμό για να κάνουν τηλεκπαίδευση;

Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να έχει συνολική εικόνα για τον τρόπο υλοποίησης της τηλεκπαίδευσης μέσω WEBEX και να έχει ένα σχέδιο δράσης για την άμεση εφαρμογή τους χωρίς την προαιρετικότητα αν αυτό απαιτηθεί το επόμενο σχολικό έτος.

Η προαιρετικότητα ορθά υπήρχε μέχρι τώρα γιατί τόσο μαθητές όσο και εκπαιδευτικοί είτε  δεν διέθεταν τον απαραίτητο εξοπλισμό είτε δεν είχαν σύνδεση στο διαδίκτυο σπίτι τους.

Με δεδομένο πως η χορήγηση εξοπλισμού δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες,  οφείλει η Πολιτεία να δώσει κίνητρα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς για την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού ώστε να μην υπάρχει η δικαιολογία πως δεν συμμετέχει κάποιος στην τηλεκπαίδευση επειδή δεν έχει τον εξοπλισμό.

Υπάρχουν και εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν έχουν εκπαιδευθεί και δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό στο σπίτι τους για να τεθούν σε κατάσταση εργασίας στο σπίτι  αν χρειαστεί.

Θα πρέπει άμεσα:  Να ζητηθεί από το Υπουργείο Οικονομικών η δυνατότητα προμήθειας εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης  χωρίς ΦΠΑ ή με κάποια φοροαπαλλαγή για εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Να καταγραφεί ποιοι εκπαιδευτικοί δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εξ αποστάσεως διδασκαλία επειδή δεν γνωρίζουν πώς να την κάνουν και τον Αύγουστο να υπάρξει σχετική επιμόρφωση.

Να δοθεί τέλος βαρύτητα στην κάλυψη των μαθητών με ηλεκτρονικό κατάλληλο εξοπλισμό.

katsimpelis.gr

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *