Ταυτότητα εκπαιδευτικού : Εισέρχεσαι στο Λούβρο δωρεάν αλλά πληρώνεις στο…Παλαμήδι!!!

To παρακάτω άρθρο δημοσιεύτηκε στο greekteachers.gr στις 26 Ιουλίου 2012 και συνέβαλε κι αυτό στην ανατροπή της απόφασης που είχε λάβει η υπηρεσιακή κυβέρνηση να πληρώνουν οι εκπαιδευτικοί είσοδο στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους αν δεν συνοδεύουν μαθητές.
Ακόμα και σήμερα όμως παρά το γεγονός πως ο Κώστας Τζαβάρας ανακάλεσε την απαράδεκτη Υπουργική απόφαση οι εκπαιδευτικοί, “αυτοί οι πλούσιοι δημόσιοι λειτουργοί”, με τους μισθούς πείνας ταλαιπωρούνται και δεν μπορούν να εισέλθουν στα Μουσεία επιδεικνύοντας μόνο την ταυτότητά τους με την οποία μπαίνουν δωρεάν στο Λούβρο αλλά με την ίδια δεν γίνονται δεκτοί στο Παλαμήδι για παράδειγμα.Η ταυτότητά τους είναι δημόσιο έγγραφο αλλά δεν γίνεται αποδεκτή πολλές φορές από τους Υπαλλήλους του Υπουργείου Πολιτισμού καθώς ζητάνε με βάση την εγκύκλιο του ΥΠΠΟ την κάρτα που εκδίδουν οι Εφορείες Αρχαιοτήτων.Δηλαδή οι Εφορείες Αρχαιοτήτων έχουν τη δυνατότητα να βεβαιώνουν την ιδιότητα του Εκπαιδευτικού ενώ οι Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, οι Σύλλογοι και η ΔΟΕ ή η ΟΛΜΕ δεν την έχουν!!!Δείτε εδώ πως μπορείτε να βγάλετε την κάρτα ελευθέρας για τους αρχαιολογικούς χώρους.
Όπως μας αναφέρει συνάδελφος στα social media “Η Ελλάδα ζητά ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝ την κάρτα του Υπ.Πολιτισμού και μόνον αυτήν, αλλά οι γραμματείες των μουσείων δεν έχουν να προμηθεύσουν τους εκπαιδευτικούς με αυτές τις κάρτες .Τον Ιούνιο του 2014 σε ολόκληρο το νομό Αττικής τη συγκεκριμένη κάρτα την έβγαζες μόνο στο Νομισματικό Μουσείο και αν προλάβαινες !!! ΕΠΙΣΗΣ ΖΗΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΞΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ- ΕΛΛΗΝΙΚΗ- ΚΑΡΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΧΩΡΑ….Στο Λούβρο ουδέποτε πλήρωσα με την ευρωπαϊκή ταυτότητα εκπαιδευτικού.”
Ζήτημα τιμής για τον Έλληνα Δάσκαλο η ελεύθερη είσοδος στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους
Γράφει ο Αθανάσιος Κατσίμπελης, Δάσκαλος-Μ. Εd, Νομικός
 
« Η τέχνη και η επιστήμη, η έρευνα και η διδασκαλία είναι ελεύθερες. Η ανάπτυξη και η προαγωγή τους αποτελεί υποχρέωση του Κράτους.» (άρθρο 16 παρ.1 του Ελληνικού Συντάγματος).
Σε μια εποχή που η Παιδεία στη χώρα μας στηρίζεται στο φιλότιμο και τον πατριωτισμό του ‘Eλληνα δασκάλου, η Πολιτεία καταργεί τη μοναδική Τιμή την οποία απέδιδε σε αυτόν, δηλαδή το δικαίωμά του να εισέρχεται ελεύθερα στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας μας.

Πώς να αισθανθεί ο Έλληνας
δάσκαλος όταν διαβάσει το κείμενο της Υπουργικής Απόφασης που φέρει τις υπογραφές του Υπηρεσιακού Υπουργού Οικονομικών κ.Ζανιά και της Υπηρεσιακής Υπουργού Πολιτισμού κας Καραπαναγιώτη η οποία τον αγνοεί παντελώς και τον απαξιώνει;
Δυο μέρες πριν τις εκλογές της 17ης Ιουνίου 2012 με το ΦΕΚ 15/06/2012, τεύχος 2ο, αρ. φύλλου 1945 καταργήθηκε το δικαίωμα της δωρεάν εισόδου των εκπαιδευτικών στα μουσεία, τα μνημεία, τους ιστορικούς τόπους και τους αρχαιολογικούς χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο.
Η παραπάνω Υπουργική απόφαση περιορίζει ταυτόχρονα και το δικαίωμα των Ελλήνων Πολιτών να πάρουν τα παιδιά τους και να επισκεφθούν δωρεάν τα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας μας κάθε Κυριακή όπως ίσχυε ως τώρα. Η ελεύθερη είσοδος με αυτή την υπουργική απόφαση ισχύει μόνο για την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα και για την περίοδο από 1η Οκτωβρίου έως 31 Μαρτίου.
Η ελεύθερη πρόσβαση των δασκάλων στα Μουσεία δεν  αποτελεί κάποιο προνόμιο ,αλλά στοιχειώδη υποχρέωση της Πολιτείας σε αυτούς που έχουν ταχθεί να μεταλαμπαδεύσουν αρχές και αξίες στους νέους μας και σε αυτούς που με πενιχρές αποδοχές (600 ευρώ το μήνα ο μισθός του νεοδιόριστου) καλούνται να κρατήσουν όρθια την υποχρηματοδοτούμενη Παιδεία στη χώρα μας.
Ο δάσκαλος δεν είναι λειτουργός της Παιδείας και του Πολιτισμού μόνο όταν συνοδεύει τους μαθητές του σε ένα Μουσείο ή Αρχαιολογικό χώρο αλλά ταυτόχρονα είναι και επιστήμονας που έχει την ανάγκη να επιμορφώνεται συνεχώς και να προετοιμάζει σωστά το έργο του ακόμα κι όταν δεν διδάσκει εκείνη τη στιγμή τους μαθητές του.
Οι άρρηκτες σχέσεις Παιδείας και Πολιτισμού αναγνωρίστηκαν και από την καινούρια κυβέρνηση που συνένωσε τα Υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού σε ένα. Η Παιδεία όμως και ο Πολιτισμός είναι σίγουρο ότι δεν θα προωθηθούν με την απαξιώση του Έλληνα δασκάλου.
Η επίδειξη της ταυτότητα του Έλληνα Δασκάλου που εκδίδεται από το Υπουργείο και τους τοπικούς Συλλόγους της ΔΟΕ αρκεί για τις πολιτισμένες ευρωπαϊκές χώρες π.χ τη Γαλλία ώστε να εισέρχονται οι εκπαιδευτικοί στα Μουσεία και να έχουν εκπτώσεις για την αγορά βιβλίων. Στην Ελλάδα η επίδειξη της ίδιας ταυτότητας γιατί δεν είναι αρκετή στις αρχές; Γιατί εισέρχονται για παράδειγμα οι δημοσιογράφοι (ορθώς βεβαίως) δωρεάν στους Αρχαιολογικούς χώρους με την επίδειξη της Δημοσιογραφικής τους ταυτότητας (αρ.1 παρ. ζ) και όχι οι δάσκαλοι με την επίδειξη της δικής τους ταυτότητας;
Η ελεύθερη είσοδος στα Μουσεία και τους Αρχαιολογικούς χώρους αποτελεί ζήτημα τιμής για τον Έλληνα δάσκαλο και η Πολιτεία οφείλει να εκπληρώσει τουλάχιστον τη στοιχειώδη υποχρέωσή της απέναντί του.
Αθανάσιος Κατσίμπελης
Δάσκαλος-Μ.Ed, Νομικός
Γενικός Γραμματέας Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Πύργου Ηλείας

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *