Σύλλογος Πύργου για την εξ αποστάσεως : Σεβασμός στην παιδαγωγική ελευθερία των εκπαιδευτικών

 

Θέμα: Συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Κατόπιν πολλών ερωτημάτων που μας τέθηκαν και αφορούν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τους τρόπους που αυτή θα υλοποιηθεί, σας ενημερώνουμε ότι τόσο από τα έγγραφα του ΥΠΑΙΘ και την σχετική ανακοίνωση της ΔΟΕ όσο και δια στόματος της Γ.Γ. του ΥΠΑΙΘ κ. Γκίκα, κατά την τηλεδιάσκεψη για την πλατφόρμα Webex, προκύπτει ότι κάθε εκπαιδευτικός θα επιλέξει ο ίδιος τον τρόπο με τον οποίο θα υλοποιήσει το συγκεκριμένο εγχείρημα.

Αναγνωρίζοντας όλοι το μέγεθος της πανδημίας και της ανάγκης για λήψη έκτακτων μέτρων που αφορούν στους μαθητές που απέχουν της εκπαιδευτικής διαδικασίας εδώ και έναν μήνα περίπου, γίνεται αυτή η προσπάθεια για την εξ αποστάσεως επαφή των παιδιών με τους εκπαιδευτικούς τους και τη σχολική πραγματικότητα. Επειδή, παράλληλα, στα σχολεία μας διδάσκουν εκπαιδευτικοί πολλών ειδικοτήτων, οι Σύλλογοι Διδασκόντων αποφασίζουν σχετικά με τον τρόπο που θα χειριστούν την κατάσταση ούτως ώστε να μην έρθουν σε δύσκολη θέση τόσο οι μαθητές όσο και οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι διδάσκουν σε δύο ή και τρία σχολεία, χρησιμοποιώντας διαφορετικούς τρόπους εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κάθε φορά.

Ως εκ τούτων, σας υπενθυμίζουμε τα εξής:

  • Για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως ασύγχρονης εκπαίδευσης, προτείνεται να αξιοποιηθούν πληροφοριακά συστήματα, δίκτυα και εφαρμογές που έχει αναπτύξει το ΥΠΑΙΘ όπως για παράδειγμα το e-class και η Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πλατφόρμα e-me. Μέθοδοι και εργαλεία που τυχόν έχουν ήδη αναπτυχθεί και χρησιμοποιούνται από τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς για την ανάγκη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, είναι δυνατόν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται παράλληλα με όσα προτείνονται με το παρόν έγγραφο οδηγιών. Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού (έγγραφο ΥΠΑΙΘ 39676/Δ2/20-03-2020) και
  • Είναι προφανές ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν και πρέπει να χρησιμοποιήσουν όποια μέθοδο θεωρούν πιο πρόσφορη με βάση την άποψη που έχουν διαμορφώσει για τη λειτουργία της τάξης τους από την καθημερινή επαφή τους με τους μαθητές, κάτι για το οποίο δεν υπάρχει άλλος πιο αρμόδιος να διαπιστώσει. Από τη στιγμή που οι οδηγίες καταλήγουν με τη διαπίστωση ότι «Η επιλογή της πλατφόρμας που θα αξιοποιηθεί έγκειται στη διακριτική ευχέρεια του/της κάθε εκπαιδευτικού», θεωρούμε ότι οι εκπαιδευτικοί μπορούν να επιλέξουν μία ή/και περισσότερες μεθόδους όπως για παράδειγμα: 1. επικοινωνία και συνεργασία με τους μαθητές τους μέσω e-mail, 2. χρήση του ιστολογίου της σχολικής μονάδας όπου μπορούν να αναρτούν το εκπαιδευτικό υλικό, 3. τις πλατφόρμες που προτείνει το Υπουργείο Παιδείας, 4. σύγχρονη επικοινωνία με την τάξη μέσω skype, 5. άλλους τρόπους που ενδέχεται να έχουν εφαρμόσει με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες, τον τύπο σχολείο και τον τόπο λειτουργίας του (ανακοίνωση ΔΟΕ, 527/22-03-2020).

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως προκύπτει από τα έγγραφα του ΥΠΑΙΘ και υποστηρίζεται και από τη ΔΟΕ, είναι μια επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία, ενταγμένη στις ανάγκες που θέτει το ιδιόμορφο έκτακτο πλαίσιο που ζούμε, διαδικασία η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται, επιστημονικά, να υποκαταστήσει την ουσιαστική και καίρια εκπαιδευτική διαδικασία της σχολικής τάξης και ζωής. Πραγματοποιείται σε επίπεδο ανατροφοδότησης και όχι για την κάλυψη επιπλέον ύλης, ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό μέσο και μόνο.

 

Καλούμε τα στελέχη της εκπαίδευσης να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Να σταματήσουν κάποιοι-ες εξ’ αυτών να πιέζουν τους συναδέλφους σχετικά με τους τρόπους υλοποίησης της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάθε εκπαιδευτικός, υπεύθυνος τάξης, θα προτείνει τον τρόπο που κρίνει ο ίδιος πρόσφορο για τον ίδιο και τους μαθητές του και από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της τάξης θα επιλέξουν τον τρόπο με τον οποίο θα επιτευχθεί η εξ αποστάσεως επαφή με τους μαθητές τους.

 

 

Για το Δ.Σ
Η Πρόεδρος

Αντωνία Μπρη

Ο Γενικός Γραμματέας

Αθανάσιος Κατσίμπελης

Διαβάστε επίσης...

Κεραμέως: Σχολεία και δάσκαλοι με αξιολόγηση και στόχους ανά δίμηνο – Στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα

Tweet «Η αξιολόγηση είναι ίσως το πιο αποτελεσματικό εργαλείο για να βελτιωθεί η απόδοση του …

Θεοδωρικάκος: Έρχονται πανελλήνιες εξετάσεις για την απόκτηση ελληνικής ιθαγένειας

TweetΗ ιθαγένεια θα αποδίδεται στους αλλογενείς έπειτα από πανελλαδικές εξετάσεις κύρους που θα γίνονται δύο …

Άγιος Μάμας: Mωρά φλαμίνγκο για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

TweetΗ Λιμνοθάλασσα του Αγίου Μάμα, στη Χαλκιδική, μας επιφύλαξε φέτος μία εξαιρετική έκπληξη, καθώς φιλοξενεί …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *