Προβληματισμοί και ερωτήματα για τον τρόπο επαναλειτουργίας των σχολείων

Γράφει ο Σάββας Σεχίδης

Αρκετές συναδέλφισσες και αρκετοί συνάδελφοι, με αφορμή το άνοιγμα των σχολείων, θέτουν προβληματισμούς και ερωτήματα για τον τρόπο λειτουργίας τους, για τα οποία δεν είμαι σε θέση να απαντήσω αλλά οπωσδήποτε με ανησυχούν. Σίγουρα είναι και άλλα θέματα που μου διαφεύγουν γι αυτό σας παρακαλώ να γράψετε στα σχόλια και τους δικούς σας προβληματισμούς και ανησυχίες. Ενδεικτικά σας αναφέρω:
1. Πως θα γίνεται η προσέλευση και κυρίως η αποχώρηση των μαθητών όταν όλοι μας γνωρίζουμε τον συνωστισμό που δημιουργείται κυρίως στο σχόλασμα;
2. Τα ολοήμερα θα λειτουργήσουν;
3. Τι θα γίνει με τον καθαρισμό των σχολείων;
4. Τι θα γίνεται με τους μαθητές των εκπαιδευτικών που λόγω έκτακτης άδειας θα απουσιάζουν ;
5. Τι θα γίνεται με τους μαθητές των συναδέλφων που θα απουσιάζουν επειδή ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς για λόγους υγείας;
6. Τι θα γίνει με τις εφημερίες και τα διαλείμματα; Αν, όπως ακούγεται, κάθε τμήμα έχει διάλειμμα σε διαφορετική ώρα αυτό σημαίνει ότι τα παιδιά θα τα επιτηρεί την ώρα αυτή ο εκπαιδευτικός που έχει μάθημα στο τμήμα. Άρα οι εκπαιδευτικοί δεν θα έχουν διάλειμμα.
7. Πώς μπορεί ένας εκπαιδευτικός να τηρήσει τις αποστάσεις αν κάποια παιδιά διαπληκτιστούν στο διάλειμμα και πρέπει να τους «χωρίσει»;
8. Πώς ο εκπαιδευτικός θα τηρήσει τις αποστάσεις αν κάποιο παιδί τραυματιστεί και θα πρέπει να το βοηθήσει για να το οδηγήσει στο γραφείο;
9. Πώς θα προσφέρονται οι πρώτες βοήθειες σε μικροτραυματισμούς μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί που θα παρέχουν τις βοήθειες θα φορούν μάσκες ;
10. Που θα βρεθούν τόσες διδακτικές ώρες όταν κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να διδάσκει δύο φορές το κάθε μάθημα λόγω της εκ περιτροπής προσέλευσης των μαθητών του κάθε τμήματος; Τι θα γίνει με τα μονόωρα μαθήματα; Θα έχουμε αλλαγή του αναλυτικού ωρολογίου προγράμματος; Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που διδάσκουν σε πολλά σχολεία (αυτοί οι συνάδελφοι θα κινδυνεύουν περισσότερο απ΄ολους);
11. Πως θα καταφέρουν εκπαιδευτικοί και μαθητές να αντέξουν τις υψηλές θερμοκρασίες της εποχής και να κάνουν μάθημα μέσα σε κοντέινερ ή αίθουσες που η οροφή τους είναι «πλάκα» χωρίς τη χρήση κλιματιστικού;
12. Πως μετά από όλα αυτά δεν θα καταστρατηγηθεί το διδακτικό και εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών
Εύχομαι η εξειδίκευση όλων αυτών και όσων μου διαφεύγουν από τους αρμόδιους υπουργούς να είναι πλήρης και να επιλύει προβλήματα αντί να δημιουργεί.

 

 

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *