ΞΑΝΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ

ΞΑΝΑ ΣΤΑ ΘΡΑΝΙΑ
ΤΕΤΟΙΟΝ ΚΑΙΡΟ, πέρυσι, αρχές Ιουνίου, τα σχολεία ετοιμάζονταν να κλείσουν.
ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ, κατέβαζαν τα μολύβια τους, έκλειναν τα βιβλία τους και ετοιμάζονταν με διάφορες εκδηλώσεις -πολιτιστικές και αθλητικές- να αποχαιρετήσουν την πνέουσα τα λοίσθια σχολική χρονιά. Παραδίνονταν σιγά σιγά στη ραστώνη του καλοκαιριού.
ΦΕΤΟΣ ΟΜΩΣ, τα πράγματα δεν είχαν την αυτονόητη γραμμική εξέλιξη που είχαν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ο κορωνοϊόςέφερε τα πάνω κάτω.Τα πράγματα σε όλους τους χώρους ανατράπηκαν εντελώς.
ΚΑΙ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΟΔΕΥΟΥΜΕ προς την αρχή των καλοκαιρινών διακοπών μετά από μια τρίμηνη αναγκαστική διακοπήτων μαθημάτων.
ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ είχαν το δικό τους μερίδιο στην απροσδόκητη αυτή περιπέτεια της ελληνικής κοινωνίας με τον αναπάντεχο εχθρό της δημόσιας υγείας.
ΓΙΑ ΤΡΕΙΣ ΜΗΝΕΣ –όσο σχεδόν και οι καλοκαιρινές διακοπές- ήταν κλειστά. Δάσκαλοι και μαθητές ήταν κλεισμένοι στα σπίτια τους.
ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΑΝ όμως, άπραγοι. Εκ των εν όντων, προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν την κατάσταση.
ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ αρκούντως καλά, παρά τις τεράστιες ελλείψεις σε τεχνικά μέσα και τεχνογνωσία.
ΑΠΟ ΤΟ ΜΗΔΕΝ στήθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Οι μαθητές απόκτησαν κωδικούς πρόσβασης σε εξ αποστάσεως εργαλεία μάθησης, όπως η «e me» και η «e class» με αληθινά πρωτόγνωρες δυνατότητες για ανάρτηση πολυμεσικού εκπαιδευτικού υλικού και δυνατότητα άμεσης ανατροφοδότησης, ενώ το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο πήρε φωτιά.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ προμηθεύτηκαν ο καθένας τον δικό του ηλεκτρονικό σύνδεσμο για να μπορεί να κάνει τηλεδιάσκεψημε τους μαθητές του.
ΤΗΛΕΔΙΑΣΚΕΨΕΙΣοργανώθηκαν σε όλα τα επίπεδα: Ανάμεσα σε Διευθυντές σχολείων και τους εκπαιδευτικούςτου σχολείου τους, σε Συντονιστέςκαι Διευθυντές Εκπαίδευσης με τους Διευθυντές των σχολείων αλλά και τους εκπαιδευτικούς της εκπαιδευτικής τους περιφέρειας, όπως και με τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των Συλλόγων Γονέων των σχολείων.
ΓΕΜΙΣΕτο διαδίκτυο από βίντεο με οδηγίες χρήσης προς τους εκπαιδευτικούς των σύγχρονων αυτών εργαλείων, χώρια τα διαδικτυακά σεμινάρια που έγιναν σε ζωντανό χρόνο.
ΗΤΑΝ ΕΝΑΣ ΠΟΛΕΜΟΣ στον οποίο συμμετείχε φιλότιμα ο κάθε εκπαιδευτικός –του αξίζει, βέβαια, ένα μπράβο- με τα μέσα και τις γνώσεις που διέθετε.
ΟΧΙ ΧΩΡΙΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ όμως.
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, είχαμε και απώλειες.
ΥΠΗΡΞΑΝ και παιδιά –πολλά ή λίγα δεν έχει σημασία, στατιστικά σημαντικός πληθυσμός είναι και το ένα παιδί– που δεν διέθεταν τα απαραίτητα τεχνικά μέσα να ενταχθούνε σ’ αυτό το δίκτυο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς δεν διέθεταν ηλεκτρονικό υπολογιστή ή τάμπλετή λάπτοπ ούτε καν έξυπνο κινητό και σύνδεση στο διαδίκτυο, κάποια από αυτά.
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ, σ’ αυτήν την διαδικασία σε δυσμενέστερη μοίρα βρέθηκαν τα παιδιά των φτωχών -μορφωτικά και οικονομικά- οικογενειών, καθώς δεν μπορούσαν να έχουν την αναμενόμενη βοήθεια από το σπίτι τους.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΡΧΗ που επιτάσσει ίσες ευκαιρίες μόρφωσης για όλα τα παιδιά, όπως γίνεται φανερό, καταστρατηγήθηκε.
ΥΠΑΡΧΕΙ Η ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ , ότι όλα έγιναν ξαφνικά.
ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ, ωστόσο, να υπάρξει οργανωμένη κρατική μέριμνα , τουλάχιστον, για τα παιδιά που αποδεδειγμένα οι οικογενειές τους δεν έχουν τις οικονομικές προϋποθέσεις.
ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ να γίνει τώρα.
ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΜΕ όλον τον καιρό μπροστά μας. Να αποκτήσουν όλα τα παιδιά του ελληνικού λαού, τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα, με τη συνδρομή της Πολιτείας και να αξιοποιηθούν στο έπακρον οι εκπαιδευτικές πλατφόρμες που αναπτύχθηκαν, ώστε να ενισχυθεί και να αναβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στο κανονικό σχολείο.
ΑΝΟΙΞΑΝ, λοιπόν, αυτή την εβδομάδα και τα δημοτικά σχολεία, κάτω από αληθινά πρωτόγνωρες συνθήκες.
ΤΑΞΕΙΣ σπασμένες στα δύο, με το κάθε τμήμα να κάνει μάθημα μέρα παρά μέρα. Θρανία σε απόσταση ενάμισι μέτρων το ένα από το άλλο. Διαλλείμματα σε ξεχωριστούς χρόνους και χώρους για το κάθε τμήμα. Απολυμαντικά και αποστάσεις παντού.
ΣΑΝ ΝΑ ΒΑΛΑΜΕ τη ζωή στον γύψο.
ΔΥΣΚΟΛΑ όλα αυτά αλλά αναγκαία.
ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, έστω κι έτσι πρέπει να λειτουργήσουν. Καλή η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά τη ζωντανή επαφή του μαθητή με τον δάσκαλο, την ζωντανή διδασκαλία στον φυσικό της χώρο που είναι η αίθουσα διδασκαλίας του σχολείου, καμιά άλλη μορφή διδασκαλίας δεν μπορεί να αντικατασταστήσει.
Ο ΦΥΣΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ μάθησης των παιδιών είναι το σχολείο, το πνευματικόαυτό οικοσύστημα, όπου δάσκαλοι και μαθητές αλλελεπιδρούν μεταξύ τους, προσκτώνται γνώσεις και δεξιότητες, αλλά προπαντός, μυούνται σε αξίες και σε ηθικές αρχές, μαθαίνουν να στέκονται ορθά στη ζωή.
ΚΑΛΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ, λοιπόν, και καλή επαναφοράστους κανονικούς ρυθμούς.
Χ. Πιέριος

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ α’ΒΑΘΜΙΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK….

Διαβάστε επίσης...

Εκδήλωση για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου, με θέμα: «Χαίρε, ω χαίρε, Ελευθεριά»

TweetO Πειραϊκός Σύνδεσμος, το Μουσείο Σολωμού και Επιφανών Ζακυνθίων και η Φιλολογική Στέγη Πειραιώς σας …

Κριτήρια επιλογής και όροι υποβολής διδακτικών σειρών και προαιρετικών βοηθημάτων για τη β’ ξένη γλώσσα δημοτικού σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025

Tweet Από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται ότι για το σχολικό έτος 2024-2025 θα …

Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας σε θέματα σχολείων της Γερμανίας

TweetΣε συνάντηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας  Γερμανίας με τον Γενικό Γραμματέα   …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *